PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to jest

  • 21. Data: 2005-09-20 18:05:25
    Temat: Re: Dopłaty dla rozpoczynających działalność gospodarczą? - jak to jest
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Marek Lubiński" <m...@n...spam.data.pl> napisał w wiadomości
    news:dghsjt$kkb$1@inews.gazeta.pl...
    > Pytam się, bo qmpel chciałby wiedzieć, bo obecnie pracuje "na czarno",
    > ale zaproponowali mu umowę jeśli założy działalność. On nigdy nie miał
    > DG, więc się pyta, czy jesli przykładowo w poniedizałek się
    > zarejestruje, a np za tydzień załoiży działalnośc, to czy otrzyma tę
    > dotację?

    W tej chwili wygląda to tak:
    - trzeba być zarejestrowanym jako bezrobotny
    - składa się wniosek o przyznanie dotacji (bezzwrotnej, jeśli twoja DG sie
    utrzyma na rynku minimum rok, a jeśli w ciągu roku od podpisania umowy z UP
    o tej dotacji DG upadnie, albo ją zawiesisz itp. - to musisz oddać dotację,
    wraz z należnymi odsetkami)
    - we wniosku opisuje się wszystkie szczegóły zamierzonej DG, potrzebną kwotę
    (z wyszczególnieniem na co chce się ją przeznaczyć - dosłownie: punkt po
    punkcie, z podaniem sklepów gdzie zamierzasz kupić, jeśli to sa środku
    trwałe jakieś itd.)
    - wniosek ocenia komisja w UP (jakoś tak u nas zajmuje to Urzędowi jakiś
    miesiąc ponoć...)
    - jak wniosek zostaje przyjęty I SĄ JESZCZE ŚRODKI W UP na ten cel -
    dostajesz $ na konto i z tych $ kupujesz co trzeba do twojej DG, z fakturami
    idziesz do UP się rozliczyć, i DOPIERO WTEDY możesz iść zakładać DG, nie
    wcześniej.
    - jak wniosek zostaje przyjęty i NIE MA JUŻ ŚRODKÓW W UP na ten cel - albo
    czekasz sobie na to, aż środki będą (miesiąc, dwa, trzy...;-) albo
    rezygnujesz
    - jak wniosek nie jest przyjęty - finito, nie bylo sprawy.

    W praktyce: możesz się zarejestrować np. jutro jako bezrobotny i tego samego
    dnia złożyć wniosek o dotacje na rozpoczęcie DG. Nieważny jest okres bycia
    "na bezrobociu" i fakt czy dostajesz zasiłek czy nie.

    W dobrej sytuacji są ludzie do 25 roku życia - bo mają w UP osobny "worek z
    pieniędzmi" na tą swoją DG. Powyżej 25 rokiu - środki finansowe zwykle już
    się skończyły i trzeba czekać na jakieś ew. przesunięcia srodków, albo cud
    ;-)

    Pozdr.

    Joanna

    --
    best regards
    Joanna Bobrowska / Jayin

  • 22. Data: 2005-09-20 18:43:35
    Od: Mike <t...@o...pl>

    Cześć,

> [...]
    > (z wyszczególnieniem na co chce się ją przeznaczyć - dosłownie: punkt po
    > punkcie, z podaniem sklepów gdzie zamierzasz kupić, jeśli to sa środku

    we wniosku, który widziałem nie jest wymagane wyszczególnienie firm.

> [...]
    > idziesz do UP się rozliczyć, i DOPIERO WTEDY możesz iść zakładać DG, nie

    No nie do końca tak jest. Żeby podpisać umowę należy zarejestrować
    działalność w Urzędzie Gminy. Wpis do ewidencji załączany jest do umowy.
    Działalność należy otworzyć w terminie do 1 miesiąca od podpisania
    umowy. Zakupy należy zrobić w terminie do 3 miesięcy od dnia podpisania
    umowy.
    Moja rada jest taka, aby wszelkie informacje podawać jak najbardziej
    ogólnie, tzn. jeśi np. kupuje się komputer, to nie wpisywać modelu,
    producenta itp, tylko komputer PC. W przeciwnym wypadku można mieć
    kłopoty, jeśli w ostatniej chwili zdecyduje się na zakup innego modelu,
    itp - trzeba wtedy uzysakć pisemną zgode dyrektora UP i sporządzić aneks
    do umowy.
    Ogólnie najlepiej dowiedzieć się wszystkiego w swoim UP, bo tam podadzą
    szczegółowe wymagania, które jak widać różnią się w poszczególnych
    placówkach.
    Pozdrawiam,
    Michał

  • 23. Data: 2005-09-21 05:10:59
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Tue, 20 Sep 2005 20:05:25 +0200, Jayin napisał(a):

    [ciach]

    > - wniosek ocenia komisja w UP (jakoś tak u nas zajmuje to Urzędowi jakiś
    > miesiąc ponoć...)

    Różnie z tym bywa w różnych urzędach. Nie ma przepisów dotyczących tego jak
    ma wyglądać taka komisja. Na moim terenie w jej skład wchodzą w większości
    ludzie z poza UP - z urzędu miasta, z urzedu gminy, z jakiegoś
    stowarzyszenia przedsiębiorców i ktoś tam jeszcze. Dlatego często
    rozpatrywanie wniosków trwa nawet dłużej niż miesiąc.

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 24. Data: 2005-09-24 07:24:07
    Od: "Jayin" <j...@p...fm>

    Użytkownik "Mike" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > we wniosku, który widziałem nie jest wymagane wyszczególnienie firm.

    Może każdy UP ma inaczej formułowany wniosek? W moim jest takie miejsce w
    tabelce. Wypełniałam jeszcze przy miłej pani w UP, i dopominała się o
    PODANIE konkretnego sklepu gdzie chcę to kupić :-) Jak wpisałam sklep
    internetowy, to nie była zadowolona, ale jakoś uznała to za "odpowiednie",
    jak jej wyjaśniłam, że tam też dają faktury za zakupy...

> [...]
    > Działalność należy otworzyć w terminie do 1 miesiąca od podpisania umowy.
    Zakupy należy zrobić w terminie do 3 miesięcy od dnia podpisania

    Hm. A mi tlumaczyły ze trzy kobiety,w tymjedna z tej potencjalnej komisji,
    że "pod żadnym pozorem" (cytat) nie MOGĘ zarejestrować działalności PRZED
    dokonaniem zakupu tego, co mi do tej działalności jest potrzebne, a co
    kupować miałabym za $ otrzymane z UP. I ze cztery razy mi podawała
    kolejność: "złożyć wniosek, czekać na $, wziąć $, zrobić zakupy, przynieść
    faktury do UP, podpisać z UP umowę, iść zarejestrować DG".

> [...]
    producenta itp, tylko komputer PC. W przeciwnym wypadku można mieć kłopoty,
    jeśli w ostatniej chwili zdecyduje się na zakup innego modelu,

    Też tak chciałam. Bo potrzebuję do DG aparat foto. A w sumie jeszcze się
    zastanawiam nad tym, czy to ma być taki, czy inny model. I jak wpisałam
    "cyfrowy aparat fotograficzny" to pani z UP przeczytawszy to powiedziała, że
    TRZEBA wpisać JAKI. I za ile. I gdzie kupowany ma być. Tłumaczyła
    tą"konieczność" tym, że komisja "musi wiedzieć, że kandydat jest
    zorientowany w tym czego DOKŁADNIE potrzebuje i że już sprawdził, gdzie to
    można kupić, oraz poda cenę realną/rynkową, a nie <<na oko>>" (cytat :-)

    > Ogólnie najlepiej dowiedzieć się wszystkiego w swoim UP, bo tam podadzą
    szczegółowe wymagania, które jak widać różnią się w poszczególnych
    placówkach.

    Właśnie.. To chyba jest tak, że każdy UP ma swoje odrębne "interpretacje"
    tego projektu dotacji. I najlepiej się upewnić jak to jest w tym UP, gdzie
    chcemy składać wniosek. Bo co UP, to obyczaj inny ;-)

    pozdr.
    J.B.