PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dopisanie sie do ksiazeczki ubezpieczeniowej

  • 1. Data: 2002-04-22 08:42:48
    Temat: Dopisanie sie do ksiazeczki ubezpieczeniowej
    Od: Darek <e...@p...gazeta.pl>

    Witam Wszystkich
    Zatrudnilem sie na umowe zlecenie.
    Slyszalem, ze w takim przypadku moge dopisac sie
    do ksiazeczki ubezpieczeniowej zony (praca na etat).
    Podobno wczesniej mozna bylo dopisywac sie tylko
    wtedy, gdy bylo sie bezrobotnym, lub na utrzymaniu
    drugiej osoby (dziecko), lecz bodajze w tym roku
    zostalo to zmienione.
    Sek w tym, ze kobieta w kadrach tlumaczy sie, ze nic
    nie wie o takim przepisie.
    Moze ktos spotkal sie juz z tym problemem
    i potrafi podac mi kontretne numery ustaw dotyczace
    tego zagadnienia.
    pozdrawiam i dziekuje
    Darek

  • 2. Data: 2002-04-22 10:30:15
    Od: "Monika" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Darek" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nie wie o takim przepisie.
    > Moze ktos spotkal sie juz z tym problemem
    > i potrafi podac mi kontretne numery ustaw dotyczace

    Do ksiazeczki ubezpieczeniowej dopisujesz sie tylko w przypadku gdy jestes
    bezrobotnym a Twoja zona pracuje. Chodzi o to, ze jeszcze do niedawna PUP
    placil zdrowotne za bezrobotnego teraz ten obowiazek jakby przypada na
    pracodawce wspolmalzonka.
    (art 1 ustawy z dnia 17 grudnia 2001r.)
    (Dz. U. nr 154, poz. 1796 z 2001r)

    Monika