PracaGrupypl.praca.dyskusjeDopełnienie do etatu, obowiązki kierownika. › Re: Dopełnienie do etatu, obowiązki kierownika.
    From: Alien <l...@g...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Dopełnienie do etatu, obowiązki kierownika.
    Date: Fri, 27 Apr 2007 17:48:29 +0200

    Bart napisał(a):

    > Czy istnieje coś takiego jak dopełnienie do etatu (tzn. przepracowana
    > wymagana ilość godzin w miesiącu na polowie etatu i czy kolejne
    > przepracowane liczą się jako nadgodziny czy tez w/w dopełnienie do etatu,
    > a po dopełnieniu dopiero jako nadgodziny)?

    Kodeks pracy (art. 151 par.5) wymaga ustalenia w umowie o pracę
    dopuszczalnej liczby godzin pracy, ponad określony w umowie wymiar
    etatu, której przekroczenie uprawnia niepełnoetatowca do dodatku za
    pracę w godz. nadliczbowych.
    Przykładowo, może być zapis, że praca powyżej 6h na dobę uprawnia do
    dodatku. Jeśli zobaczyłbym Twój grafik, to mógłbym powiedzieć czy są
    nadgodziny czy nie. (ale zapis w umowie musi być)

    > Czy kierownicy takich sklepów mają nienormowalny czas pracy (tzn. w
    > rozumieniu mojej kierowniczki ona jest po to by nic nie robić, układa
    > grafik, który zmienia kiedy i jak chce, sama go kompletnie nie
    > przestrzegając. A pod koniec miesiąca ślęczy nad kompem poprawiając
    > 'ercepa' żeby to ładnie wyglądało)?
    > Czy są jakieś przepisy regulujące czynności związane z grafikiem i zmianami
    > w nim? (czasem męczące jest dowiadywanie się, że jutro pracuję siedem
    > godzin zamiast planowanych trzech bo tak!)

    To ciężki temat. Sam go wałkowałem ostatnio na różnych szkoleniach i nie
    mam jednoznacznej odpowiedzi. Generalnie grafik/harmonogram powinien być
    znany pracownikowi przed rozpoczęciem okresu rozliczeniowego. Nie
    wyobrażam sobie, żebym dowiadywał się, z dnia na dzień, że pracuje 7h
    zamiast 3h. Wołałbym kasę za nadgodziny (biorąc pod uwagę to co
    napisałem wyżej)

    Dostajesz indywidualną kartę czasu pracy na koniec miesiąca ?

    --
    http://8nostromo.blogspot.com/