PracaGrupypl.praca.dyskusje › prawdziwość CV

  • 1. Data: 2006-12-18 16:10:58
    Temat: prawdziwość CV
    Od: "R.A.M." <r...@p...onet.pl>

    Przeczytałem że ok 90% CV zawiera przemilczenia lub na wyrost kwalifikacje.
    Czy to jest zgodne z prawem?

  • 2. Data: 2006-12-18 16:44:31
    Temat: Re: prawdziwość CV
    Od: Stanislaw Chmielarz <s...@u...com.PL>

    R.A.M. wrote:

    > Przeczytałem że ok 90% CV zawiera przemilczenia lub na wyrost
    > kwalifikacje. Czy to jest zgodne z prawem?

    To przeczytaj jeszcze oferty i sprobuj zweryfikowac ich
    prawdziwosc. Mysle, ze jedni przeginaja w jedna a drudzy w druga
    strone :-)))
    Jak pisze prawde to nikogo moje oferty nie interesuja :-(((

    --
    Pozdrowienia!!StaCH
    Sieci,systemy,serwis PC,alarmy,kamery,domofony,sterowniki PLC.

  • 3. Data: 2006-12-18 17:50:54
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    Użytkownik "Stanislaw Chmielarz" <s...@u...com.PL> napisał w
    wiadomości news:em6ghg$8dk$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > To przeczytaj jeszcze oferty i sprobuj zweryfikowac ich
    > prawdziwosc. Mysle, ze jedni przeginaja w jedna a drudzy w druga
    > strone :-)))
    > Jak pisze prawde to nikogo moje oferty nie interesuja :-(((

    90% to mało powiedziane :-D Tylko co ma do tego prawo ?? Hmmm... wiem, może
    18% spoleczenstwa zamknac w pierdlu za klamstwa w CV ?? Wtedy bezrobocie
    spadnie do zera procent ! :-D

  • 4. Data: 2006-12-18 18:07:26
    Od: BadBB <b...@v...pl>

    Tomek napisał(a):

    > 90% to mało powiedziane :-D Tylko co ma do tego prawo ?? Hmmm... wiem,
    > może 18% spoleczenstwa zamknac w pierdlu za klamstwa w CV ?? Wtedy
    > bezrobocie spadnie do zera procent ! :-D

    Ale to sugerujesz, zeby zamknac te 18% bezrobotnych? Moze oni sa
    bezrobotni, bo wg waszej teorii pisza prawde w CV. Wiec zamknelibysmy
    tylko i wylacznie uczciwych ludzi... na dodatek wszystkich uczciwych :-)

  • 5. Data: 2006-12-18 19:33:39
    Od: "Tomek" <d...@n...pl>

    Użytkownik "BadBB" <b...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to sugerujesz, zeby zamknac te 18% bezrobotnych? Moze oni sa
    > bezrobotni, bo wg waszej teorii pisza prawde w CV. Wiec zamknelibysmy
    > tylko i wylacznie uczciwych ludzi... na dodatek wszystkich uczciwych :-)

    Dobra dobra ;-) Nawet jak pisali prawde to cos na nich znajdziemy :-D
    MPtrojka na dyskietce z 1999r za szafa, pismo z dziecieca pornografia w
    koszu na smieci przy klatce schodowej itd ;-)

  • 6. Data: 2006-12-18 19:36:23
    Od: "Boa" <u...@b...wroc.pl>

    > Przeczytałem że ok 90% CV zawiera przemilczenia lub na wyrost
    > kwalifikacje. Czy to jest zgodne z prawem?

    W ostatnim roku przeprowadziłem ok. 100 rozmów kwalifikacyjnych na
    stanowiska inżynierskie (telekomunikacja - GSM, UMTS). Z tego doświadczenia
    mogę powiedzieć, że ok. 60-70% kandydatów wpisuje w CV za dużo ;-), tzn. nie
    wszystko, co mają wpisane, wiedzą. Pic polega najczęściej na tym, że
    kandydat wpisuje np. "dobra wiedza GSM, UMTS, ATM, TCP/IP, SDH, PDH, Linux"
    na stanowisko związane z GSM. No i tak przepytując go widać, że co kolejny
    skrót, to gorzej.
    Z prawem to raczej jest to zgodne (tzn. nie jest niezgodne ;-) ), bo każdy
    może się zareklamować jak chce, poza tym skrót ATM może oznaczać, że
    kandydat wie, co to jest i ile bajtów ma komórka :-).

    Niemniej jednak nie warto tak pisać na wyrost, bo robi to bardzo złe
    wrażenie na przeprowadzających rozmowę i taki "kłamca" musi wykazać się
    naprawdę wymiataczem z jakiejś innej dziedziny, żeby takie kłamstwo zostało
    mu wybaczone :-).

    Pozdrr.,
    Boa.

  • 7. Data: 2006-12-19 07:38:31
    Od: Herakles <h...@b...pl>

    R.A.M. wrote:

    > Przeczytałem że ok 90% CV zawiera przemilczenia lub na wyrost
    > kwalifikacje. Czy to jest zgodne z prawem?

    To fakt, niektórzy kłamią w CV jak z nut. Dostaję siwika i jestem pod
    wrażeniem, całkiem sensowny koleś. Na rozmowie, po wnikliwej analizie
    umiejętności, okazuje się, że 90% informacji jest przekłamanych i
    nieprawdziwych. Niestety bardzo częsty przypadek.

  • 8. Data: 2006-12-19 08:08:55
    Od: LPoD <c...@p...irc.pl.wytnij.pfff>

    Boa napisał(a):

    > Niemniej jednak nie warto tak pisać na wyrost, bo robi to bardzo złe
    > wrażenie na przeprowadzających rozmowę

    No chyba, że to rekrutacja do działu marketingu. ;)

    ch.

  • 9. Data: 2006-12-19 09:30:49
    Od: Herakles <h...@b...pl>

> [...]
    > wrażenie na przeprowadzających rozmowę i taki "kłamca" musi wykazać się
    > naprawdę wymiataczem z jakiejś innej dziedziny, żeby takie kłamstwo

    Dziś skłamie w CV jutro przeforsuje kłamstwo, które może wpłynąć na
    funkcjonowanie działu, albo całej firmy, odpada choćby był ajnsztajnem,
    lepiej z takimi ludźmi nie mieć nic do czynienia.
    To oczywiście moja subiektywna ocena.

  • 10. Data: 2006-12-19 19:42:17
    Od: "Boa" <u...@b...wroc.pl>

> [...]
    > funkcjonowanie działu, albo całej firmy, odpada choćby był ajnsztajnem,
    > lepiej z takimi ludźmi nie mieć nic do czynienia.

    No, Twoja subiektywna. Ja raczej staram się tak nie uogólniać. Jednak tak
    jak napisałem wcześniej - jeśli gdzieś naciągnął, to musi się wyjątkowo
    wykazać w innej działce ;-)

    Boa.