PracaGrupypl.praca.dyskusje › frima w jednym pokoju

  • 1. Data: 2005-10-16 09:50:52
    Temat: frima w jednym pokoju
    Od: "D" <d...@v...pl>

    Witam
    Chciałabym założyć firmę której siedzibą będzie jeden pokój w mieszaniu w którym
    jestem zameldowana(mieszkanie formalnie należy do moich teściów). Będę jej
    włascicielem i jedynym pracownikiem. Usługami świadczonymi będzie pisanie
    tekstów (do czasopism, wydawnictw). Jakich potrzebuje zezwoleń i czy jest to w
    ogóle możliwe?

  • 2. Data: 2005-10-16 10:01:41
    Temat: Odp: frima w jednym pokoju
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik D <d...@v...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:5...@n...onet.pl...
> [...]
    > tekstów (do czasopism, wydawnictw). Jakich potrzebuje zezwoleń i czy jest

    Wydaje mi się, że wpisujesz po prostu adres mieszkania jako siedzibę firmy i
    miejsce wykonywania działalności do dokumentów rejestracyjnych. Problem w
    tym, że ew. kontrole będa Cię nachodzić w mieszkaniu.

  • 3. Data: 2005-10-16 10:11:45
    Temat: Re: frima w jednym pokoju
    Od: d...@v...pl

    Zastanawiam się również nad takimi kwestiami jak:
    przepisy pożarowe (konieczność gaśnicy)
    szyld (u kogo uzyskać zgodę na umieszczenie go i gdzie go umieścić?)
    jakie warunki musi spaełnić pokój, żeby stać się biurem firmy (wielkość,
    wysokość, szafki, czy sa na to jakieś przepisy)

  • 4. Data: 2005-10-16 10:19:58
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 16-10-2005 o 12:11:45 <d...@v...pl> napisał:

> [...]
    > jakie warunki musi spaełnić pokój, żeby stać się biurem firmy (wielkość,
    > wysokość, szafki, czy sa na to jakieś przepisy)

    A nie lepiej Ci będzie działać na umowę o dzieło? Jeśli będziesz zajmowała
    swoje myśli tym wszystkim, to czy nie ucierpi na tym Twoja twórczość?

    --
    "Chciałbym tylko zwrócić uwagę, że wnioski płynące z samego tylko
    życiowego doświadczenia czasami bywają mylące. Na przykład doświadczenie

  • 5. Data: 2005-10-16 13:33:50
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 16 Oct 2005 11:50:52 +0200, "D" <d...@v...pl>
    zakodował:

    >tekstów (do czasopism, wydawnictw). Jakich potrzebuje zezwoleń i czy jest to w
    >ogóle możliwe?

    Na dzień dobry potrzebujesz dobrej księgowej/biura rachunkowego.
    Podobnych pytań, o których w tej chwili nie masz nawet pojęcia,
    powinieneś zadać kilkadziesiąt.

    Owszem - możesz się sam w to bawić, przekopywać się przez poradniki,
    przepisy i walczyć z urzędami - ale będzie Cię to kosztowało dużo
    czasu i wysiłku, a i tak efekt będzie gorszy, niż gdy to zrobi
    księgowa. Albo inaczej - przez czas który poświęciłbyś na sprawy
    organizacyjno/urzędowo/księgowe zarobiłbyś więcej robiąc "core"
    działalność niż wydałbys na biuro.

    Znam kilka firm, które po ładnych kilku miesiącach przychodziły do
    biura rachunkowego i dopiero zaczynał się płacz, bo wyprostowanie
    kilkumiesięcznego bałaganu oznaczało wydanie kupy kasy i ogromnego
    wysiłku.
    Dla przykładu firma wystawiała faktury, kiedy jeszcze nie była
    VATowcem, wydawała i brała pieniądze "z ręki do ręki" bez żadnych
    kwitów (zarówno z kontrahentami, właścicielami, zleceniobiorcami czy
    pracownikami). Faktury gdzieś, ktoś trzymał w jakiejś
    szufladzie/torbie nawet nie wiedząc, że trzeba to zaksięgować, jakieś
    deklaracje składać, coś rozliczać (VAT przepada, zagrożenie karami
    zarówno finansowymi jak i bardziej dotkliwymi) itd. itp.
    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775 e-mail Rot13 coded

  • 6. Data: 2005-10-16 16:10:25
    Od: camel <g...@f...gotdns.com>

    On 2005-10-16 15:33:50 +0200, Kaizen <x...@c...sz> said:
    (...)
    > Na dzień dobry potrzebujesz dobrej księgowej/biura rachunkowego.
    > Podobnych pytań, o których w tej chwili nie masz nawet pojęcia,
    > powinieneś zadać kilkadziesiąt.
    (...)

    A kiedy ma zarabiać? W międzyczasie?

    camel[OT]

    Bardzo mnie bawią polskie przepisy skarbowe i zusowskie. To wieczny
    pomnik debilizmu nas samych :(

  • 7. Data: 2005-10-16 16:58:29
    Od: "info40" <info40 malpa op kropka pl>

    Użytkownik "D" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > tekstów (do czasopism, wydawnictw). Jakich potrzebuje zezwoleń i czy jest

    Na podstwie wlasnych doswiadczen z 15 lat prowadzenia dzialalnosci we
    wlasnym mieszkaniu moge Ci powiedziec, ze warunek jest jeden: klienci.
    Zdobadź klientow, zarob co m-c pieniazki a reszta to pryszcz. Oczywiscie
    mowie tu o zarobieniu troche wiecej niz skladka na ZUS.
    Przez tyle lat nie mialem zadnej kontroli w mieszkaniu, czasami trzeba bylo
    sie pofatygowac do US zeby cos tam poprawic w deklaracji podatkowej, czesto
    zreszta urzednicy maja juz wpisane poprawne kwoty, skladasz tylko podpis.

    Dopoki Twoj przychod nie przekroczy 800 tys. euro na rok dzialasz na ksiazce
    przychodow-rozchodow.
    Zakladajac, ze nie prowadzisz jakichs kombinacji z VAT-em (typu reeksport
    dyskietek na Ukraine po 100 tys. zl/szt), paliwami , zatrudnianie
    niepelnosprawnych itp to zasady rozliczen z US i ZUS sa proste, prostsze niz
    wypelnianie rocznego zeznania PIT-iles tam razem ze wspolmalzonkiem i
    ulgami. Nie masz ochoty sama tego prowadzic to bez problemu znajdziesz jakas
    ksiegowa/biuro rachunkowe, ktore to zrobi za niewielka oplata.

    Nie ma zadnych wymogow posiadania szyldu, adres mieszkania podajesz jako
    adres firmy, raczej obowiazkowy jest rachunek bankowy, ale to zaden problem,
    sa zreszta oferty typu rachunek firmowy i ROR w jednym.
    Co do lokalu no to nie wiem tylko co by bylo gdyby np. rodzinka dostawala
    jakies doplaty do czynszu z urzedu miasta.

  • 8. Data: 2005-10-16 18:23:45
    Od: "Lukasz Stela" <l...@p...onet.pl>

    > raczej obowiazkowy jest rachunek bankowy, ale to zaden problem,
    > sa zreszta oferty typu rachunek firmowy i ROR w jednym.

    Oczywiście nie trzymaj na nim żadnych pieniędzy!
    W przypadku opóźnienia np. ZUS-u komornik w pierwszej kolejności blokuje to
    właśnie konto, które podałaś podczas rejestracji firmy.
    Do normalnej działalności założ sobie inne konto.

  • 9. Data: 2005-10-16 18:48:53
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sun, 16 Oct 2005 18:58:29 +0200, "info40" <info40 malpa
    op kropka pl> zakodował:

    >Nie ma zadnych wymogow posiadania szyldu,

    AFAIK dopiero od niedawna nie ma tego wymogu.

    >Co do lokalu no to nie wiem tylko co by bylo gdyby np. rodzinka dostawala
    >jakies doplaty do czynszu z urzedu miasta.

    A to już nieprawda - podatek od nieruchomości jest wyższy od
    powierzchni biurowej od mieszkalnej.

  • 10. Data: 2005-10-16 21:12:30
    Od: "Przemek" <b...@n...pl>

> [...]
    > op kropka pl> zakodował:

    > AFAIK dopiero od niedawna nie ma tego wymogu.

    > A to już nieprawda - podatek od nieruchomości jest wyższy od
    Prad tez jest chyba wg wyzszej taryfy - znajomy sie kiedys
    skarzyl bo kontrola z ZE wykryla ze do celow "firmowych"
    uzywal "domowego" pradu i dowalila konkretna kare :(

    pzdr