PracaGrupypl.praca.dyskusje › Dlaczego jest bieda i bezrobocie.

  • 51. Data: 2003-03-22 01:23:10
    Temat: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie.
    Od: Flyer <f...@p...gazeta.pl>

    Kyniu napisał:

    > Bo kazdy chce by zabrac tym co maja i dac tym co nie maja - stad wygrana SLD i
    > PSL. Tylko ze wyborcy tych parti zapomnieli ze za malo jest tych ktorym mozna
    > zabrac by odzielic tych co nie maja. Ludzie, a raczej motloch, woli wybierac
    > hasla, nad ich sensem wola sie nie zastanawiac. Jesli idzie o mnie to glosowalem
    > na PO.

    Jak by tak zaczac sie zastanawiac nad haslami, to zadna partia nie byla
    by godna rzadzenia Polska. Wezmy twoje PO - powstala z Kongresu
    Liberalno-Demokratycznego, ktory w wyniku m.in. karalnej dzialalnosci
    swoich czlonkow stracil poparcie i schronil sie pod skrzydlami Unii
    Demokratycznej, dzieki czemu kilku z jej czlonkow dostalo posady w
    Sejmie. Kiedy poczuli sie znow mocni, uciekli z Unii Wolnosci - czy
    uwazasz, ze karierowicze i kombinatorzy korzystajacy z liberalizacji
    gospodarki, to najlepszy material na rzadzacych ?

    Flyer

  • 52. Data: 2003-03-22 01:28:14
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 21 Mar 2003 23:04:21 GMT, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    >Co według Ciebie dzieje sie z zaoszczędzonymi pieniędzmi? Leżą w skarpecie?

    A twoim zdaniem co sie z nimi dzieje? Sluza moze kredytowaniu inwestycji? To
    jestes w bledzie. Porozmawiaj sobie z kims uczciwym i szczerym na temat tego co
    banki robia z kasa. Inwestuja ja ale na rynkach finansowych - glownie w
    obligacje ale nie tylko. Przy tym oprocentowaniu kredytu to mozna sobie nimi
    wiesz co ......... Jak oplacalnosc produkcji wynosi 5% a koszt kredytu 15% to
    kto sie zdecyduje na kredyt.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 53. Data: 2003-03-22 01:28:16
    Od: Kyniu <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    On Fri, 21 Mar 2003 23:17:07 GMT, Kaizen <x...@c...sz> wrote:

    >No dobrze, to powiedz, co Twoim zdaniem zrobili w kasie chorych z
    >Twoimi pieniędzmi. Spalili? Zakopali?

    Zmarnowali.

    >Idąc Twoim tokiem rozumowania, czyli gloryfikacji konsumpcji i popytu,
    >co za różnica, czy pieniądze pójdą na autostrady, na premie dla
    >urzędników, czy na służbowe limuzyny dla woźnych w ministerstwach -
    >tak czy inaczej wygenerują popyt, zapotrzebowanie na jakieś produkty
    >czy usługi.

    Oczywiscie ze jest roznica. Jesli pojda na autostrady budowane w polsce, przez
    polskie firmy i przez polskich robotnikow to zostana w polsce, a ponadto
    czesciowo wroca do budzetu poprzez podatki od firmy i pracownikow. Jesli pojda
    na sluzbowe limuzyny to pojada do francji (czy do innego kraju) i zasila
    tamtejszych robotnikow oraz posrednio, poprzez podatki tamtejszy budzet.
    Zas premie urzednikow jesli beda dostatecznie duze szybko opuszcza nasz kraj i
    wyladuja na jakims bezpiecznym koncie w Szwajcarii, na wybadek jakby sie zrobilo
    goraco i przyszlo spieprzac.

    Kyniu

    --
    * _ __ _ *
    * | |/ / _ _ _ (_)_ _ *

  • 54. Data: 2003-03-22 02:15:24
    Temat: Re: Dlaczego jest bieda i bezrobocie. >> czyli najwiekszy przekret w historii swiata!
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Nie jestem ekonomista i nigdy nim nie bede, (techniczne wyksztalcenie,
    > tzw.:"genetyczny defekt fachowca"), jednak te teorie najbardziej
    przemawiaja do
    > mnie. Sa jak prawa natury, prawa fizyki, (w odroznieniu od praw
    stanowionych), sa
    > niewzruszalne i obojetne na czyjes zachcianki, slowem nic nie mozna tam
    > "spierdolic".

    Ja nie mówię, że są złe. Sam jestem pod wielkim urokiem Austriaków i mają na
    mnie wielki wpływ. Po prostu nie są zbyt popularne wśród ekonomistów, nie są
    "poprawne". Co, jak pisałem, nie przeszkadza tym samym ekonomistom, zalecać
    je politykom. Osobiście uważam, że szkoła austriacka powinna być uczona w
    szkołach, jest prosta do pojęcia.

    --
    ++ Michał Gancarski ++
    ++ w...@e...org.pl ++

  • 55. Data: 2003-03-22 02:21:05
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Rozumiem ze Ci sie to nie podoba (mnie zreszta tez nie) ale tak jest.
    Zobacz iz
    > dla amerykanow jednym z wazniejszych wskaznikow gospodarczych jest
    wskaznik
    > gotowosci do konsumpcji.

    Tak nie jest. Mały test z logiki: jak coś, co pochłania dobra, a więc
    zmniejsza ich ilość w gospodarce (konsumpcja) może prowadzić do bogacenia
    się gospodarki? Jeśli czegoś jest mniej, to jest mniej. A gotowość do
    konsumpcji jest wskaźnikiem ważnym nie tylko w US choćby dlatego, że
    wskazuje, w co warto inwestować. INWESTOWAĆ. Chodzi o to, że jeśli
    konsumenci zechcą kupować, to inwestorzy w obiecującym sektorze będą
    skłaniać się do zwiększenia jego produktywności. Nie chodzi o prostą
    konsumpcję, chodzi o to, gdzie inwestrować. INWESTOWAĆ.

  • 56. Data: 2003-03-22 02:28:49
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Pięknego dnia Fri, 21 Mar 2003 17:56:58 +0100, "Michał Gancarski"
    > <w...@e...org.pl> zakodował:

    > Błąd.
    > "Inflacja, proces wzrostu poziomu cen, powodujący niekontrolowane i
    > nieakceptowane społecznie zmiany proporcji podziału dochodu
    > narodowego."

    Nie wiem skąd wziąłeś definicję - jest błędna. Praktyka inflacyjna to
    zwiększanie podaży pieniądza, jego dodrukowywanie, czyli np. ekspansja
    kredytowa. Tyle. Najczęstszym jej skutkiem jest wzrost cen i płac. Kropka.
    Pierwotne znaczenie jest właśnie takie, teraz przyjęło się utożsamiać
    inflację z jej skutkiem. To błąd. Ceny zawsze fluktuują i co z tego? Mogą
    wzrosnąć, mogą spaść, nie jest to jednak deflacja/inflacja. Wystarczy, że
    spojrzysz do Britannici, jeśli mi nie wierzysz:

    INFLATION
    in economics, collective increases in the supply of money, in money incomes,
    or in prices. Inflation is generally thought of as an inordinate rise in the
    general level of prices.

    Rozumiesz sformułowanie "...is generally thought of as..."?

  • 57. Data: 2003-03-22 02:31:02
    Od: "Michal Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > Ale inflacja ma tez inny aspekt - zobacz ktore kraje maja wysoki wskaznik
    > rozwoju gospodarczego - te o wysokiej inflacji. Czym skonczylo sie
    tlumienie
    > inflacji u nas w kraju - stlumieniem gospodarki. Cokolwiek zlego by o
    inflacji
    > mowic, jest ona czynnikiem zmuszajacym gospodarke do rozwoju, gdyz wymusza
    > inwestowanie w miejsce oszczedzania.

    Jedyne, co powoduje inflacja, to zwiekszanie skali cyklów gospodarczych.
    Sztucznie napedza inwestycje tylko po to, by w "dolku" cyklu doprowadzac do
    panicznej ucieczki od rozbuchanych w nadmiarze inwestycji. I mamy recesje.
    Zadna ingerenecja panstwa w rynek nie jest ostatecznie korzystna. Ingerencja
    w rynek pieniadza takze.

    --
    ++ Michal Gancarski ++

  • 58. Data: 2003-03-22 02:33:13
    Od: "Michał Gancarski" <w...@e...org.pl>

    > To ja sie z toba nie zgodze. Dlaczego jest stagnacja gospodarcza i
    praktycznie
    > zerowy wzrost gospodarczy - bo bardziej sie oplaca oszczedzanie od
    inwestowania.
    > Gdyby przestalo sie oplacac trzymanie oszczednosci ludzie musieli by
    inwestowac
    > by nie tracic przez co napedzaliby gospodarke.

    Oszczędzność jest formą inwestycji, a właściwie akumulacji kapitału, bez
    której inwestycji nie ma. Nie chce mi się już tłumaczyć. Rozróżnij wreszcie
    popyt inwestycyjny i konsumpcyjny. To wystarczy.

  • 59. Data: 2003-03-22 03:12:03
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Mar 2003 02:28:14 +0100, Kyniu
    <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> zakodował:

    >A twoim zdaniem co sie z nimi dzieje? Sluza moze kredytowaniu inwestycji?

    Tak, służą kredytowaniu inwestycji, zresztą sam to potwierdziłeś:

    >Inwestuja ja ale na rynkach finansowych

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 60. Data: 2003-03-22 03:20:11
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Sat, 22 Mar 2003 02:28:16 +0100, Kyniu
    <kyniu@WYTNIJ_TO.poczta.fm> zakodował:

    >Zmarnowali.

    LOL. Czyli co? Pewnie skonsumowali ;)

    >Oczywiscie ze jest roznica. Jesli pojda na autostrady budowane w polsce, przez
    >polskie firmy i przez polskich robotnikow to zostana w polsce,

    A jak urzędnik dostanie premię, to pojedzie na wakacje na Majorkę - w
    sumie racja ;)

    > a ponadto
    >czesciowo wroca do budzetu poprzez podatki od firmy i pracownikow.

    Podaj mi sposób wydania pieniędzy z budżetu, żeby część tam nie
    wróciła w postaci podatku dochodowego, VATu, czy innych obciążeń.

    > Jesli pojda
    >na sluzbowe limuzyny to pojada do francji (czy do innego kraju)

    Ale zarobi potem polski serwis, polscy mechanicy, VAT wróci do budżetu
    itd.

    >Zas premie urzednikow jesli beda dostatecznie duze szybko opuszcza nasz kraj i
    >wyladuja na jakims bezpiecznym koncie w Szwajcarii, na wybadek jakby sie zrobilo
    >goraco i przyszlo spieprzac.

    No to się zapętliłeś i wykazałeś bezsens swojego rozumowania. Przecież
    zacząłeś wątek od tego, że trzeba dać ludziom więcej pieniędzy, a
    teraz stwierdzasz, że to nie ma sensu, bo wywiozą za granicę.

    "Gdyby ludzie dobrze zarabiali i duzo wydawali to byloby
    zapotrzebowanie na uslugi i produkty, a wiec bylaby praca dla obecnie
    bezrobotnych."

    Nie mam więcej pytań i nie zamierzam z Tobą więcej o tym dyskutować.
    Nie jesteś konsekwentny nawet w soich poglądach już nie mówiąc o
    nieudolnej argumentacji.

    EOT
    --
    Pozdrawiam,