PracaGrupypl.praca.dyskusje › Departament zarządzania ryzykiem - warta kb i takie tam

  • 1. Data: 2007-09-17 09:27:11
    Temat: Departament zarządzania ryzykiem - warta kb i takie tam
    Od: "Piotrowladny" <p...@p...pl>

    Witam.
    Czym zajmuja sie pracownicy w takim departamencie? Ocena ryzyka ale na
    jakiej podstawie?
    Slyszalem, ze w bankach ocena ryzyka walutowego itp, ale na jakiej
    podstawie?
    Czy to ma cos wspolnego z matematyka czy do wszystkiego jest soft i bardziej
    z informatyka? Slyszalem tez , ze dotyczy to jakiegos mapowania.
    W google "zarzadzanie ryzykiem" jest tak szerokie, ze ciezko dowiedziec sie
    konkretow
    nt. takich firm jak chocby wartaKB, lub ING.

    Bardzo dziekuje za wszelkie informacje

  • 2. Data: 2007-09-17 10:03:32
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@n...poczta.onet.pl>

    Piotrowladny pisze:
> [...]
    > sie konkretow
    > nt. takich firm jak chocby wartaKB, lub ING.

    Zainteresuj się tematem "Matematyka aktuarialna"

    --
    Kaczus/Pegasos User
    http://kaczus.republika.pl

  • 3. Data: 2007-09-17 11:08:46
    Temat: Re: Departament zarz dzania ryzykiem - warta kb i takie tam
    Od: Bart Ogryczak <B...@g...com>

    On 17 sep, 11:27, "Piotrowladny" <p...@p...pl> wrote:
> [...]
    > jakiej podstawie?
    > Slyszalem, ze w bankach ocena ryzyka walutowego itp, ale na jakiej

    http://en.wikipedia.org/wiki/Risk_management
    W bankach to quanci, http://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_analyst
    W ubezpieczeniach to aktuariusze. http://en.wikipedia.org/wiki/Actuaries

    ATSD, ryzyko walutowe to jest jedno z najprostszych. Zwykly Black-
    Scholes na swaption FX.

    > Czy to ma cos wspolnego z matematyka czy do wszystkiego jest soft i bardziej
    > z informatyka?

    Quanci to matematycy lub fizycy, ale od tworzenia softu w którym to
    licza sa informatycy (np. ja ;->). Obliczenia sa raczej dosyc
    skomplikowane, wiec potrzebna jest do tego spora informatyczna
    infrastruktura (m.in. grid obliczeniowy).

    Co do aktuariuszy to nie wiem, ale to raczej nie jest tak scisla nauka
    ja w przypadku finansów.

  • 4. Data: 2007-09-17 11:38:13
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    "Piotrowladny" <p...@p...pl> wrote in message
> [...]
    > podstawie?
    > Czy to ma cos wspolnego z matematyka czy do wszystkiego jest soft i

    Hej,

    to wszystko zalezy od profilu i struktury firmy. Moze to byc rownie dobrze
    liczenie szkodowosci kredytow jak i wycena instrumentow pochodnych,
    tworzenie prognoz, liczenie VaR itd. Ryzyko jest ocenieniene na podstawie
    mniej lub bardziej ulomnych modeli matematycznych ;) Tak wiec najczesciej
    ma to duzo do czynienia z matematyka (a moze bardziej statystka). O ile na
    stawisku analityka raczej nie musisz byc programista, o tyle znajomosc SQL ,
    VBA czy Matlaba znakomicie ulatwia zycie. Nie bedziesz przeciez z kazda
    analiza lecial do informatyka ;)

    Pozdrawiam,
    Iguan

    --
    Iguan007
    Sezon caly rok:

  • 5. Data: 2007-09-18 08:20:29
    Od: "Piotrowladny" <p...@p...pl>

> [...]
    > ,
    > VBA czy Matlaba znakomicie ulatwia zycie. Nie bedziesz przeciez z kazda

    a jesli dorzuci sie do tego zarzadzania ryzykiem slowko "informacyjnym" to
    duzo sie zmienia?:)

  • 6. Data: 2007-09-18 08:49:17
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > a jesli dorzuci sie do tego zarzadzania ryzykiem slowko "informacyjnym" to
    > duzo sie zmienia?:)

    Raczej duzo zmieni. W takim przypadku spodziewalbym sie wiecej zarzadzania
    procesami niz statystyki.

    Pozdrawiam.
    Iguan

  • 7. Data: 2007-09-18 11:10:30
    Od: "Piotrowladny" <p...@p...pl>

    > Raczej duzo zmieni. W takim przypadku spodziewalbym sie wiecej zarzadzania
    > procesami niz statystyki.

    a cos wiecej mozesz mi o tym powiedziec? bo raczej kariere chce robic w
    aktuariacie,
    a to jest zdobywanie praktyki polaczone z nauka, wiec nie wiem na ile bym to
    chcial :)

  • 8. Data: 2007-09-18 20:43:14
    Od: "Iguan007" <i...@p...onet.pl>

    > a cos wiecej mozesz mi o tym powiedziec? bo raczej kariere chce robic w
    > aktuariacie,
    > a to jest zdobywanie praktyki polaczone z nauka, wiec nie wiem na ile bym
    > to chcial :)

    Moja dzialka to raczej ta statystyczna. Ale jak masz jakies konkretne
    pytania to pisz na prv, postaram sie odpowiedziec.
    pozdrawiam,
    Iguan

  • 9. Data: 2007-09-20 07:29:41
    Od: glosnetu <g...@p...onet.pl>

    On 18 Wrz, 13:10, "Piotrowladny" <p...@p...pl> wrote:

> [...]
    > aktuariacie,
    > a to jest zdobywanie praktyki polaczone z nauka, wiec nie wiem na ile bym to

    Zapoznaj sie z http://pl.wikipedia.org/wiki/Aktuariusz

    W szczegolnosci sprawdz, ile osob jak dotad zdalo pozytywnie egzamin
    aktuarialny (KNF). Przymierz sie tez do egzaminu (sa przykladowe
    pytania, rowniez na KNF).

    --

    Pozdrawiam,

    glos

  • 10. Data: 2007-09-20 13:24:55
    Od: "Piotrowladny" <p...@p...pl>

> [...]
    >
    > W szczegolnosci sprawdz, ile osob jak dotad zdalo pozytywnie egzamin
    > aktuarialny (KNF). Przymierz sie tez do egzaminu (sa przykladowe

    to znam na wylot, a to, ze ich jest malo tylko pokazuje, ze ludzie nie
    umieja liczyc :)
    matme mam na studiach (matematycznych), wiec egz to nie taki problem.
    Chodzilo mi bardziej o info nt information risk managment czy jak to sie
    pisze