PracaGrupypl.praca.dyskusjeDepartament zarządzania ryzykiem - warta kb i takie tam › Re: Departament zarz dzania ryzykiem - warta kb i takie tam
    From: Bart Ogryczak <B...@g...com>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Departament zarz dzania ryzykiem - warta kb i takie tam
    Date: Mon, 17 Sep 2007 11:08:46 -0000

    On 17 sep, 11:27, "Piotrowladny" <p...@p...pl> wrote:
    > Witam.
    > Czym zajmuja sie pracownicy w takim departamencie? Ocena ryzyka ale na
    > jakiej podstawie?
    > Slyszalem, ze w bankach ocena ryzyka walutowego itp, ale na jakiej
    > podstawie?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Risk_management
    W bankach to quanci, http://en.wikipedia.org/wiki/Quantitative_analyst
    W ubezpieczeniach to aktuariusze. http://en.wikipedia.org/wiki/Actuaries

    ATSD, ryzyko walutowe to jest jedno z najprostszych. Zwykly Black-
    Scholes na swaption FX.

    > Czy to ma cos wspolnego z matematyka czy do wszystkiego jest soft i bardziej
    > z informatyka?

    Quanci to matematycy lub fizycy, ale od tworzenia softu w którym to
    licza sa informatycy (np. ja ;->). Obliczenia sa raczej dosyc
    skomplikowane, wiec potrzebna jest do tego spora informatyczna
    infrastruktura (m.in. grid obliczeniowy).

    Co do aktuariuszy to nie wiem, ale to raczej nie jest tak scisla nauka
    ja w przypadku finansów.