PracaGrupypl.praca.dyskusje › Anglia lub Niemcy: pensja administratora. podatki, jacy sa pracodawcy?

  • 1. Data: 2007-09-16 14:44:10
    Temat: Anglia lub Niemcy: pensja administratora. podatki, jacy sa pracodawcy?
    Od: it <n...@n...nospam>

    Witajcie,

    Zakladajac, ze pracuje dla b. duzej firmy miedzynarodowej z jedna z
    siedzib w Anglii lub w Niemczech (nie zmieniajac na stale miejsca
    zamieszkania) - jak bedzie wygladac sprawa z podatkiem dochodowym?

    Czytalem to:

    http://www.britaintown.com/content/view/242/120/

    ale jestem niestety kiepski z papierow (przyklad tam mi sie nie zgadza -
    gosc ma zaplacic 5792,40 zl. a z wyliczen ponizej wychodzi, ze 792 zl.):
    http://www.britaintown.com/content/view/242/120/

    Zakladajac, ze w Polsce nie mam zadnych dochodow, czy bede musial cos
    robic poza standardowym rocznym rozliczeniem, w ktorym zakladam, ze ze
    odlicze sobie podatek zaplacony juz (zaliczkowo) z Anglii?
    Czy bede musial 2 rozliczenia skladac - w Polsce i w Anglii?
    A co jesli pracuje w Niemczech?

    Druga sprawa - czy pensja 40,000 funtow rocznie (tak mi wyszlo srednio z
    rozeznania na necie) dla Senior System Administrator jest wg was
    sensowna do zaproponowania pracodawcy w Londynie?
    Wiem, ze jest bardzo wiele roznych czynnikow, ale czy to jest ogolnie
    ok pensja dla specjalisty jak na warunki w Aglii? Wiecej/mniej?
    I czy jest tam przyjete, ze negocjuje sie wynagrodzenie netto? (czyli to
    co na reke, zawsze staram sie tak robic w Polsce)
    Czy znacie widelki dla pensji na takim stanowisku w Niemczech?

    Jacy sa z reguly Anglicy i Niemcy - szefowie, koledzy w pracy? Jak
    traktuja polakow? (slyszalem, ze u Niemcow jest slabo pod tym wzgledem)

    Dzieki z gory za pomoc.

    IT

  • 2. Data: 2007-09-17 18:25:13
    Od: it <n...@n...nospam>

    Witam,

    Ponawiam prosbe o odpowiedz, dzieki z gory za wszelkie informacje:

    - czy pensja 40k# to jest wg was ok, czy moze mozna zadac wiecej/raczej
    mniej? [stanowisko Senior System Administrator]
    - czy jak wynegocjuje taka kwote netto (czy to przyjete?), to bedzie ok
    i nie bede mial niespodzianki na wiosne, ze trzeba spory procent oddac
    angielskiemu fiskusowi
    - jak z tymi pracodawcami: angolami/niemcami i podejsciem do polakow w
    pracy?

    Pozdrawiam,

    IT