PracaGrupypl.praca.dyskusje › DORADŹCIE MI PROSZĘ!

  • 1. Data: 2008-03-11 14:14:06
    Temat: DORADŹCIE MI PROSZĘ!
    Od: EDI <e...@i...pl>

    Mam problem dla mnie to rzecz bardzo wielkiej wagi: Nie wiem na co
    mam
    iść na studia. Liceum skończyłem ze średnią; 5,2. Tak maprawde ze
    wszystkiego starałem sie być zawsze profesjonalistą. Przedmioty z
    którymi przyszłości nie chciałbym wiązać to: muzyka,w-f, języki obce,
    informatyka,fizyka,wos. Lubię podróże, fascynują mnie ludzie to jak
    żyją w krajach azjatyckich, Australi czy Afryce. Lubię szukać
    prawdy,walczyć o nią i jej dociekać. Jeżeli chodzi o pieniądze to dla
    mnie nie są one najważniejsze. Jakiś czas chorowałem, prawie 2 lata
    byłem oderwany od świata związany z łóżkiem i szpitalami, wiele wtedy
    widziałem i przyzwyczaiłem sie do bólu. Dziś na wspomnienie tamtych
    dni czuję respekt, mogę odetchnąć i uśmiechnąć sie że teraz jest ok.
    chyba ten okres zaważył o tym co zdawałem na maturze: biologia,
    chemia, fizyka -w sam raz na studia medyczne. Na które zresztą sie
    nawet dostałem. I w tym momencie zachamowałem, bo tak naprawde czuje
    że nie bede dobrym lekarzem. Może nawet lepszym byłbym prawnikiem ale
    prawo jest bardziej dziedzicznym zawodem niż lekarz.
    W zasadzie moja sytuacja jest beznadziejna może nawet teraz bardziej
    niż wtedy gdy byłem chory. Pochodze z małej wsi. W dzieciństwie
    straciłem matkę, mój ojciec ma 70lat i jest w bardzo złym stanie
    zdrowia, czyli na rodzine liczyć nie można.
    Sytuacje mam taką jak przytoczyłem po krotce. I wychodzi na to że
    potrzebuje zdobyć w miarę szybko dobrze płatny zawód. Chciałbym
    stydiować w Warszawie ale nie wiem czy sobie poradze. Zdolny to nawet
    jestem ale nie mam żadnych znajomości.
    Może mółby mi ktoś podpowiedzieć jakieś dobrze rokujące na przyszłość
    studia? Może znacie jakiś strony w necie które by mi pomogły.

  • 2. Data: 2008-03-11 14:21:04
    Temat: Re: DORADŹCIE MI PROSZĘ!
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 11.03.2008 EDI <e...@i...pl> napisał/a:
    > Sytuacje mam taką jak przytoczyłem po krotce.

    Na pewno z polskiego miałeś szóstkę.
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2008-03-11 15:00:23
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On wto, 11 mar 2008 o 14:14 GMT, EDI wrote:
    > Chciałbym
    > stydiować w Warszawie ale nie wiem czy sobie poradze. Zdolny to nawet
    > jestem ale nie mam żadnych znajomości.

    Jesli dostaniesz sie na dobra Warszawska uczelnie PW/UW/SGH.. to o ile
    sie postarasz mozesz liczyc na stypendium naukowe, z ktorego oplacisz
    sobie akademik. Dodatkowo moze przysluguje Ci stypendium socjalne. Jest
    tez cos takiego jak kredyt studencki, gdzie dostajesz miesiecznie
    ~600zl, a splacac zaczynasz go 2 lata po ukonczeniu uczelni. Pozatym
    moze sa jakies dodatkowe srodki dla osob pochodzacych z malych wsi, ale
    tu juz musisz pogooglac... Dobrze platnego zawodu raczej szybko nie
    zdobedziesz, ale ucz sie angielskiego to przynajmniej w wakacje cos
    zarobisz w UK/IE lub okolicach.

    Ogolnie da sie, nie mowie, ze jest latwo, ale dla chcacego...

    --
    pozdr. Sławomir Kawała
    JID: slwkk [at] alternatywa [dot] net

  • 4. Data: 2008-03-11 16:24:17
    Od: EDI <e...@i...pl>

    On 11 Mar, 16:00, Sławomir Kawała <s...@a...net> wrote:

> [...]
    > zarobisz w UK/IE lub okolicach.
    >
    > Ogolnie da sie, nie mowie, ze jest latwo, ale dla chcacego...

    Dziękuję za odpowieć. A tak nawet jakby sie przemęczyć to co dobrze
    jest skończyć? Wiele osób mówi że coraz bardziej liczy sie to gdzie
    sie skończy studia a nie co,i atutem jest to że są skończone w trybie
    dziennym. A ty co o tym myślisz?

  • 5. Data: 2008-03-11 17:09:31
    Od: sieciowy groszek <b...@g...com>

    > Dziękuję za odpowieć. A tak nawet jakby sie przemęczyć to co dobrze
    > jest skończyć?

    Zdecydowanie polonistyke!

  • 6. Data: 2008-03-11 17:44:12
    Od: "Przemysław Mańkowski" <m...@t...pl>

    moim zdaniem tylko technika - w roznych jej odmianach :) jest wiele
    ciekawych kierunkow technicznych i wcale nie musi to byc informatyka !
    najwazniejsza jest jednak milosc do tego co sie robi :)

    pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2008-03-11 19:08:09
    Od: "mb" <b...@o...pl>

    Użytkownik "sieciowy groszek" <b...@g...com> napisał
    w wiadomości news:fr6eer$ckb$1@atlantis.news.neostrada.pl...

    > Zdecydowanie polonistyke!

    hle,hle

  • 8. Data: 2008-03-11 19:39:31
    Od: "takijeden" <t...@t...com>

    sieciowy groszek wrote:

    > Zdecydowanie polonistyke!

    Zdecydowanie z Ciebie gamon. Prawdziwy Polaczek..

  • 9. Data: 2008-03-11 20:36:23
    Od: marcela <m...@o...pl>

    On 11 Mar, 20:39, "takijeden" <t...@t...com> wrote:

    > Zdecydowanie z Ciebie gamon. Prawdziwy Polaczek..

    Sorry ale gostek z problemem studiowania wdg mnie ma coś z głową.Może
    to jakiś 12 latek pisze ?

  • 10. Data: 2008-03-11 21:39:48
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On wto, 11 mar 2008 o 16:24 GMT, EDI wrote:
    > Dziękuję za odpowieć. A tak nawet jakby sie przemęczyć to co dobrze
    > jest skończyć?

    Tak jak ktos tu juz mowil, idz na kierunek, ktory Cie najbardziej
    interesuje.

    > Wiele osób mówi że coraz bardziej liczy sie to gdzie
    > sie skończy studia a nie co,i atutem jest to że są skończone w trybie
    > dziennym. A ty co o tym myślisz?

    Uczelnia sie liczy, im bardziej prestizowa uczelnie skonczysz tym
    lepiej. Kierunek tez jest wazny, przykladowo przegladajac oferty pracy
    zwiazane z IT czesto znajdziesz informacje, ze wymagane jest
    wyksztalcenie wyzsze, a w nawiasie: informatyka, telekomunikacja lub
    matematyka.

    Na zaoczne idz w ostatecznosci, tzn. jesli masz szanse na jakas prace
    i jest to jedyna szansa na utrzymanie sie w Warszawie no to sprawa jest
    oczywista. W innym wypadku idz na dzienne.

    Jesli nic nie wyjdzie z planow wyjazdowych to mozesz rozwazyc jeszcze
    studia przez internet. Wiem, ze PW i UW takie cos oferuja, nie znam
    niestety szczegolow, takze poszukac mozesz na ich stronach. Jedno jest
    pewne, takie studia w domu wymagaja duzej samodyscypliny.