PracaGrupypl.praca.dyskusje › pit 11

  • 1. Data: 2008-03-10 15:02:46
    Temat: pit 11
    Od: "rs" <r...@w...pl>

    niedawmno dostalem od pracodawcy pit 11
    zaczalem pracowalc w tej firme przed 2007 r.
    czy pracowadaca mnei rozlicza czy musze cos jeszcze do urzedu skarbowego
    zawiesc (cos w sensie jakiegos zeznania czy dokumentu jakiegos pitu itp)?

  • 2. Data: 2008-03-10 15:17:19
    Temat: Re: pit 11
    Od: "Pe.Ka" <c...@t...cy>

    Dnia 2008-03-10 16:02 [rs] napisał(a):
> [...]
    > zawiesc (cos w sensie jakiegos zeznania czy dokumentu jakiegos pitu itp)?

    Skoro zacząłeś pracować przed 2007 rokiem to jest to już Twój drugi
    PIT-11 więc chyba pamiętasz co robiłeś rok temu.
    Musisz sie rozliczyć do końca kwietnia z US składając PIT37 (chyba, że
    masz jakieś inne dochody poza pracą, z których musisz sie rozliczyć na
    PIT-36 to wtedy PIT-36) i wpłacając brakujący podatek (jeśli wyszła
    niedopłata).
    Jeśli zarabiasz tylko w tej firmie i nie masz ulg to trzeba było
    poprosić zakład o rozliczenie. Dostałbyś zamiast PIT-11 PIT-40 a całą
    zabawę ze skarbówką załatwiła by firma. No ale teraz to już po rybach.

    --
    : Pozdrawiam, _ _ ::
    ::: _ _^_ //\ [Pe.Ka] Paweł Kruk //\::

  • 3. Data: 2008-03-10 22:26:46
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Jeśli zarabiasz tylko w tej firmie i nie masz ulg to trzeba było
    > poprosić zakład o rozliczenie. Dostałbyś zamiast PIT-11 PIT-40 a całą
    > zabawę ze skarbówką załatwiła by firma. No ale teraz to już po rybach.

    Czy pracodawca ma obowiązek wystawić PIT-40 na prośbę pracownika? Czy
    też może się ograniczyć do samej informacji o dochodach bez większych
    konsekwencji? Wiem, że np ZUS wysyła PIT-40A kiedy sam uzna, że taką
    osobę może rozliczyć. Taka osoba może skierować wniosek z prośbą o
    rozliczanie do w/w organu?

    --
    iRiver T10 + PX100

  • 4. Data: 2008-03-10 22:27:23
    Od: IżI <dzolero@plusnet_lej_spam_w_morde.pl>

    Pe.Ka pisze:

    > Musisz sie rozliczyć do końca kwietnia z US składając PIT37 (chyba, że
    > masz jakieś inne dochody poza pracą, z których musisz sie rozliczyć na
    > PIT-36 to wtedy PIT-36) i wpłacając brakujący podatek (jeśli wyszła

    Ps. co do dochodów z zagranicy to jeszcze bodaj dochodzi załącznik PIT/B
    do PIT-36.

    --
    iRiver T10 + PX100