PracaGrupypl.praca.dyskusje › DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???

  • 1. Data: 2002-04-27 21:49:39
    Temat: DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???
    Od: <y...@p...onet.pl>

    Kłąmią, oszukują pracowników, śmieją się z nich w głębi.
    Czy pracodawcy to ludzię, czy świnie ???
    A może to tylko nidouczone głupkowate automaty, bojące się okazać swoją
    niekompetencję??? Sam już nie wiem. Ale wiem, że to cwaniaczki nieokrzesane bez
    kultury.

  • 2. Data: 2002-04-27 22:24:54
    Temat: Re: DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???
    Od: "Marcin Maziarz/.Barman" <b...@b...biz.pl>

    Użytkownik <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > A może to tylko nidouczone głupkowate automaty, bojące się okazać swoją
    > niekompetencję??? Sam już nie wiem. Ale wiem, że to cwaniaczki

    ???

    Pzdr.

    Marcin/.Barman

  • 3. Data: 2002-04-28 01:55:49
    Temat: Odp: DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???
    Od: "macso" <m...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik <y...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@n...onet.pl...
> [...]
    > niekompetencję??? Sam już nie wiem. Ale wiem, że to cwaniaczki nieokrzesane bez

    a kto ci każe pracować u dresa ??

    macso

    PS

    jak dres założy garnitur, to jest tylko dresem w garniturze :))

  • 4. Data: 2002-04-28 13:07:08
    Od: "trol" <t...@w...pl>

    Moj ojciec mial firme produkcyjną, która upadła, gdyz towar był sprzedawany
    na "terminy platnosci", po pewnym czasie kliku kontrachentow sie nie
    rozliczyło z pieniędzy (duze dostawy), zrobil sie korek i firma padła. Nie
    pomogly sprawy sądowe, kasa nie do wyjęcia. Tyle tyt. wstępu, ale nie o tym
    chciałem. Piszecie, ze "pracodawcy to szuje", na pewno tacy sie zdarzają,
    ale nie brakuje tez "szuj" wśród pracowników. Przez kilka dobrych lat
    obserwowałem w firmie ojca stosunki z pracownikami. I tak: na produkcji
    pracowały panie (praca nie wymagała wkaładu intelektualnego), ktore po
    pewnym czasie zaczeły ile sie da korzystać z przywilejów roznego rodzaju
    zwolnien, itp itd, za ktore trzeba bylo im placic. In fact chore wcale nie
    byly (wiadomo, ze zalatwic zwolnienie to nie sztuka), ale jak jest mozliwosc
    naciągniecia pracodawcy to czemu nie. Zwolnic ich nie mozna bylo, bo umowa!,
    a one jedno zwolnienie za drugim i tylko po kase przychodziły. Akwizytorzy:
    przez pewnien czas wszystko dobrze, ale potem okazalo sie, ze zaczeli
    jezdzic po hurtowniach i sciagac pieniądze z platnosci, z ktorych sie nie
    rozliczali, tylko brali dla siebie. W firmie mowil, ze hurt. padła i kasy
    nie ma. Po pewnym czasie znikali. Takich przykladow moglybym jeszcze
    wymienic sporo, a są to tylko saobserowowane przez mnie w jedej tylko, małej
    firmie. Wiec nie obarczajcie za wszytko winą pracodawców.
    Pozdro

  • 5. Data: 2002-04-28 15:56:30
    Od: Bata <B...@i...pl>

    trol wrote:

> [...]
    > wymienic sporo, a są to tylko saobserowowane przez mnie w jedej tylko, małej
    > firmie. Wiec nie obarczajcie za wszytko winą pracodawców.

    Witam

    Zgadzam się z Tobą, że nie tylko pracodawcy są winni, niemniej to od
    pracodawców wymaga się więcej, ze zrozumiałych względów. Z drugiej jednak
    strony, prawda w Polsce wygląda tak, że tylko nieuczciwi pracodawcy i
    nieuczciwi pracownicy mają szansę przedtrwać na naszym rynku. Przykład z mojego
    własnego życia: pracowałam przez kilka miesięcy bez umowy, kiedy w końcu ostro
    postawiłam sprawę pracodawca podpisał ze mną umowę na trzy miesiące i jej nie
    przedłużył (w tym czasie szukał następnej naiwnej). Podejrzewam, że umowę
    podpisał, bo bał się, że mogę się zgłosić do IP (oczywiście nie wiedział, że
    zgłaszanie do IP nie ma żadnego sensu, gdyby wiedział to by się nie
    przejmował), możecie powiedzieć, że byłam głupia, ale zapewniam, że tylko nie
    miałam pieniędzy na życie!
    Następna praca: po okresie próbnym podpisali ze mną umowę na czas
    nieokreślony (pełne wynagrodzenie na umowie, żadnej lewizny), ale niestety
    firma zaczęła mieć kłopoty, chcieli zwolnić pracowników, którzy nie wywiązywali
    się ze swoich obowiązków, zaczeli wręcz działać na szkodę firmy. Jeden z
    pacowników się zorientował, efekt do przewidzenia - pół roku zwolnienia
    lekarskiego, później sąd pracy, pracownicy wygrali sprawę, okazało się, że
    ewidentnie naganne zachowanie pracowników nie wystarczy, pracodawca powinien
    dawać nagany na piśmie, nie zrobił tego jego błąd. Dla sądu nie ma znaczenia,
    że dla tak małej firmy wypłata odszkodowań może być problemem. No i tak ja też
    straciłam pracę, niemniej ponieważ pracodawca był uczciwy, otrzymałam od nich
    miesięczną odprawę.
    Z opisanej wcześniej pracy, dostawałam jedynie telefony z pogróżkami, że
    jeśli zgłoszę sprawę do sądu, to oni mają mój adres, a w ogóle to ze świadectwa
    pracy nic mi nie przyjdzie, bo wystawią mi taką opinię, że nikt mnie nie
    zatrudni.
    Jestem w tej chwili bez pracy, bardzo trudno mi się przemóc i zacząć
    pozytywnie myśleć, a bez tego zapewniam nie jest łatwo znaleść pracę.

    Pozdrawiam

    Bata

  • 6. Data: 2002-04-28 17:14:46
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@n...credit.cards.offers.web.de>

    Użytkownik "trol" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

    . I tak: na produkcji
    > pracowały panie (praca nie wymagała wkaładu intelektualnego),

    zalosne...

    Krzysztof

  • 7. Data: 2002-04-28 20:49:02
    Od: "trol" <t...@w...pl>

    Co zalosne, co? Nie mam ani kszty szacunku dla tych **** bab, pustych pudeł,
    ktore żerowały tylko, zeby wyciągnąc jak najwiecej kasy i nie pracowac.
    Wykorzystywaly na swoją korzyść przepisy, chodzily na zwolnienia w
    nieskończonosc i przychodziy tylko po wypłatę.

  • 8. Data: 2002-04-28 21:28:06
    Od: "Krzysztof Kosminski" <k...@n...credit.cards.offers.web.de>

> [...]
    > Wykorzystywaly na swoją korzyść przepisy, chodzily na zwolnienia w
    > nieskończonosc i przychodziy tylko po wypłatę.

    Sam je sobie zatrudnił.
    Jak się nie znał na HR to mógł sobie wynająć specjalistę.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 9. Data: 2002-04-29 06:12:46
    Od: "trol" <t...@w...pl>

    OKI, mogl sie nie znac, mogl zatrudnic specjalistę. Ale rozmawiamy tu o
    ludzkiej uczciwości, dotyczącej pracy. Z tego by wynikało, ze pracodawca
    musi sie z kazdej strony zabezpieczac nie mogąc liczyć na lojalność
    pracowników, ktorzy mogą chcieć go oskubać. Ktoś nazwał pracodawców szujami
    a ja wyrazilem opinie, ze nie brakuje szuj takze wśród pracownikow.

  • 10. Data: 2002-04-29 06:46:31
    Od: "Artist" <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > pracowac.
    >
    > Sam je sobie zatrudnił.
    > Jak się nie znał na HR to mógł sobie wynająć specjalistę.

    Za przeproszeniem.. ale zdajesz sobie sprawę ile kosztuje wynajęcie
    specjalisty ?
    Bo jak piszesz takie głupoty to powinieneś sobie sprawę zdawać. I nie mówię
    tutaj o jakimś
    szczeniaku kończącym szkołę i biegającym z papierkiem że jestem specjalistą
    HR, tylko o
    kimś profesjonalnym. To się łatwo mówi w dużych firmach, gdzie milion w te
    czy w te to nie
    gra aż takiej roli. W małych przedsiębiorstwach wystarczy jeden głupi
    pracownik, by
    wszyscy mogli tę pracę stracić. Szkoda że u nas jeszcze tego nie
    zrozumieli, że działając
    na szkodę pracodawcy, działasz na własną szkodę. Dla mnie pomimo bardzo
    przykrego faktu, że
    firma padła, dobrze się stało że "głupie babska" straciły robotę. Może
    następnym razem bardziej
    będą ją szanować.
    I tyle o tym

    Pozdrawiam Artist