PracaGrupypl.praca.dyskusjeDLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ??? › Re: DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???
    From: "trol" <t...@w...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: DLACZEGO PRACODAWCY SĄ TAKIMI SZUJAMI ???
    Date: Sun, 28 Apr 2002 15:07:08 +0200

    Moj ojciec mial firme produkcyjną, która upadła, gdyz towar był sprzedawany
    na "terminy platnosci", po pewnym czasie kliku kontrachentow sie nie
    rozliczyło z pieniędzy (duze dostawy), zrobil sie korek i firma padła. Nie
    pomogly sprawy sądowe, kasa nie do wyjęcia. Tyle tyt. wstępu, ale nie o tym
    chciałem. Piszecie, ze "pracodawcy to szuje", na pewno tacy sie zdarzają,
    ale nie brakuje tez "szuj" wśród pracowników. Przez kilka dobrych lat
    obserwowałem w firmie ojca stosunki z pracownikami. I tak: na produkcji
    pracowały panie (praca nie wymagała wkaładu intelektualnego), ktore po
    pewnym czasie zaczeły ile sie da korzystać z przywilejów roznego rodzaju
    zwolnien, itp itd, za ktore trzeba bylo im placic. In fact chore wcale nie
    byly (wiadomo, ze zalatwic zwolnienie to nie sztuka), ale jak jest mozliwosc
    naciągniecia pracodawcy to czemu nie. Zwolnic ich nie mozna bylo, bo umowa!,
    a one jedno zwolnienie za drugim i tylko po kase przychodziły. Akwizytorzy:
    przez pewnien czas wszystko dobrze, ale potem okazalo sie, ze zaczeli
    jezdzic po hurtowniach i sciagac pieniądze z platnosci, z ktorych sie nie
    rozliczali, tylko brali dla siebie. W firmie mowil, ze hurt. padła i kasy
    nie ma. Po pewnym czasie znikali. Takich przykladow moglybym jeszcze
    wymienic sporo, a są to tylko saobserowowane przez mnie w jedej tylko, małej
    firmie. Wiec nie obarczajcie za wszytko winą pracodawców.
    Pozdro