PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto robić doktorat?

  • 1. Data: 2004-08-15 14:19:54
    Temat: Czy warto robić doktorat?
    Od: "ana" <a...@p...onet.pl>

    Wkrótce mam zacząć pisać pracę doktorską. Mam już ustalony z promotorem temat
    i gotowy plan pracy. Jednak zdając sobie sprawę, jak dużego zaangażowania
    wymaga praca naukowa, zaczynam zastanawiać się, czy warto na naukę tracić
    kilka kolejnych najlepszych lat życia? Na ile doktorat pomaga w życiu
    zawodowym? Co zrobić? Czy warto?

  • 2. Data: 2004-08-15 16:19:04
    Temat: Re: Czy warto robić doktorat?
    Od: "Leszcz" <m...@o...pl>

    Godota powiadzasz , a to nieznam pewnie chodzi w innej wadze.

    :):):)

  • 3. Data: 2004-08-15 17:00:30
    Od: "Riller" <p...@t...pl>

> [...]
    > wymaga praca naukowa, zaczynam zastanawiać się, czy warto na naukę tracić
    > kilka kolejnych najlepszych lat życia? Na ile doktorat pomaga w życiu

    Mi zostalo do konca studiow 2 lata i po cichu mysle o doktoracie.Rozmawialem
    o tym z moim prowadzacym ktory wlasnie go robi i zdaje sobie sprawe ze to
    nie jest takie lepkie.Jednak na dluzsza mete myslac kiedys podstawa to bylo
    jak ktos skonczyl szkole zawodowa pozniej szkole srednia a teraz podstawa to
    mgr.Bez tego trudno cokolwiek znalezc prace.Jak juz ktos ma doktorat to jest
    tio chyba jakies wyroznienie a co za tym idzie wieksze zarobki.nie wiem czy
    masz juz prace czy nie ale jesli ja nie bede mogl jej znalezc na pewno
    podejme sie pracy doktorskiej bo im blizej mi do konca studiow zdaje sobie
    sprawe z tego ze im wiecej sie bede uczyl tym wiecej zyskam(nie chodzi tu
    glownie o pieniadze)
    Pozdrawiam
    Tomal

  • 4. Data: 2004-08-15 20:28:32
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>

    Użytkownik "ana" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Na ile doktorat pomaga w życiu
    > zawodowym? Co zrobić? Czy warto?

    Odp. 1 - nie pomaga a wręcz przeszkadza:(
    odp. 2 - zdobyć pracę i po pewnym czasie na spokojnie usiąść do pracy
    naukowej.
    odp.3 - na chwilę obecną nie warto... może to się zmieni za 10 - 20 lat.

    --
    Katarzyna Sokół
    GG: 243137

  • 5. Data: 2004-08-15 20:49:22
    Od: "misia" <s...@s...net>

    > Wkrótce mam zacząć pisać pracę doktorską.

    Jesli praca naukowa ma zwiazek z branza, w ktorej pracujesz albo chcesz
    pracowac, to doktorat zdecydowanie polepszy Twoja sytuacje - szczegolnie,
    jesli interesuje Cie R&D w branzach high-tech, jak IT czy biotechnologia. W
    kazdej sensownej firmie pracownik z doktoratem to duzy atut. Jesli natomiast
    praca doktorska dotyczy historii sztuki, a Ty jestes managerem, to poza
    satysfakcja przyniesie niewiele.

    Warto tez zastanowic sie, czy warto poswiecac te trzy-cztery lata wylacznie
    na prace naukowa, czy rownolegle tez pracowac - imho konfrontacja wiedzy
    naukowej z realnymi, biznesowymi problemami jest konieczna.

    Zycze powodzenia,
    misia

  • 6. Data: 2004-08-15 20:52:10
    Od: "misia" <s...@s...net>

    > Odp. 1 - nie pomaga a wręcz przeszkadza:(

    nie wiem, skad te zle doswiadczenia... moglabys cos wiecej napisac?

    > odp. 2 - zdobyć pracę i po pewnym czasie na spokojnie usiąść do pracy
    > naukowej.

    sadze, ze bedzie juz duzo za pozno, bo i kontakt ze srodowiskiem naukowym
    zostanie zerwany, i odciagniecie sie od spraw zawodowych moze okazac sie
    nieosiagalne.

    > odp.3 - na chwilę obecną nie warto... może to się zmieni za 10 - 20 lat.

    tez nie wiem, skad ten wniosek - w branzach nowoczesnych technologii powazne
    firmy odsysaja ludzi solidnie wyksztalconych, jak moga.

    pozdrawiam,
    misia

  • 7. Data: 2004-08-15 21:57:03
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    misia <s...@s...net> wrote:
> [...]
    > wylacznie na prace naukowa, czy rownolegle tez pracowac - imho
    > konfrontacja wiedzy naukowej z realnymi, biznesowymi problemami jest

    No wlasnie - zalezy z czego, ale IMHO lepiej najpierw zadbac o dobra pozycje
    zawodowa, a potem najwyzej zabrac sie za doktorat.
    Przyklad SGH -na studiach doktoranckich dziennych/zaocznych.wieczorowych
    jest razem cos kolo 1200 osob. Doliczyc do tego asystenow i wolnych
    strzelcow... Broni sie od srednio 15-25 do 60 (rekord ubiegloroczny). Reszta
    wydaje kase lub zdaje egzaminy, zeby miec "ukonczone studia doktoranckie".
    Nic to nie daje. Tak jak kiedys modne byly studia podyplomowe, potem MBA tak
    teraz przyszla moda na doktorat.
    I jesli nie chce sie zostac na uczelni, albo nie jest to doktorat "cenny"
    (informatyka, chemia, biologia - czytaj - cos co sie przyda w USA ;) - to
    pomysl kompletnie bez sensu. Szkoda czasu. A trzeba liczyc 3-4 lata z
    zyciorysu...
    Pomysl laczenia pracy zawodowej z pisaniem - jest malo realny w przypadku
    gdy nie ma sie wysokiej pozycji zawodowej...

    http://www.PRnews.pl

  • 8. Data: 2004-08-16 05:32:50
    Od: "Krzysztof 'kw1618\" z Warszawy" <kw1618@[antyspam]interia.pl>

> [...]
    > wymaga praca naukowa, zaczynam zastanawiać się, czy warto na naukę tracić
    > kilka kolejnych najlepszych lat życia? Na ile doktorat pomaga w życiu

    Osoby ze stopniem naukowym dr są chętniej zatrudniane w sektorze tzw.
    państwowym ewentualnie w bardzo duzych koncernach, na stanowiskach
    biurowych. Po kilku latach pracy jest szansa na awans na stanowsko
    kierownicze, ale równiez z takiego stanowiska łatwo jest spaść ewentualnie
    wylecieć, ponieważ nie da sie ikryć, że układy układziki i niewygoda z byle
    jakiego powodu.

    Ze stopniem naukowym doktora nie licz na zatrudnienie się w małej firmie. No
    chyba, ze szef też jest dr lub szef jest tak tolerancyjny, ze akceptuje iz
    jego pracownik jest "wyżej" wykształcony.

    Po za tym, zależy jaki doktorat robisz.

    Pozdr
    kw1618

  • 9. Data: 2004-08-16 08:20:33
    Od: "Katarzyna Sokół" <kasik.s_usuń_to@wp.pl>

    Użytkownik "misia" <s...@s...net> napisał w wiadomości

    > nie wiem, skad te zle doswiadczenia... moglabys cos wiecej napisac?
    W własnego doświadczenie niestety:(((

    Wiesz, znajomi już pracowali robili kariery a ja publikowałam sobie jakieś
    wywody.
    Teraz w cv nawet nie zamieszczam swoich naukowych osiągnięć bo ... większość
    pracodawców boi się zatrudniać "madrzejszych od siebie". Swego
    czasu -jeszcze jak pisałam w cv - będąc na kilku rozmowach mogłam usłyszeć
    kilka niemiłych rzeczy że to niby ja nic przez ostatnie lata nie robiłam, że
    to niby ja wielki leń, wręcz pasożyt społeczny nieprzystosowany do życia
    etc....
    Dla ścisłości - skończyłam socjologię.

    --
    Katarzyna Sokół
    GG: 243137

  • 10. Data: 2004-08-16 13:44:03
    Od: "Harry" <H...@o...pl>

    dobrze piszesz...

    Pieorzona polska rzeczywistosc. Dopóki stare pokolenie dziaduchów po
    układzie nie zejdzie ze stołków(bo na razie robią na nich młodzi którymi oni
    miotaja i jakos im sie płaci) to zapomnij z podniesioną głową i tytułem Dr
    szukac pracy (bez układów zaznaczam).

    Geez.. w gorszej rzeczywistosci nie przyszło mi sie znalezc...