PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy warto powiadomic PIP ?

  • 1. Data: 2004-05-04 20:40:23
    Temat: Czy warto powiadomic PIP ?
    Od: "Bartek" <t...@N...com>

    Sprawa przedstawia sie mniej wiecej tak:
    Chodzi o wykorzystywanie czlowieka przed podpisaniem umowy. Wezwano
    dziewczyne aby stawila sie do pracy, po czym po 3 dniach na prosbe
    pracobiorcy o podpisanie umowy kierownictwo stwierdza, iz maja jeszcze inne
    kandydatki i oddzwonia (bylo to tuz przed swietami oczywiscie), a w drugim
    przypadku, ze to tylko proba i zobaczymy jak bedzie dalej. Ja wiem, ze w
    tych firmach ludzie od miesiaca pracuja i nie maja podpisanej umowy, bojac
    sie zapytac i majac nadzieje, ze ten moment w koncu nastapi.
    Nie rozumiem jak pracodawca moze byc takim (przepraszam za wyrazenie)
    skurwysynem. To naprawde chory kraj. Na koniec pytanie. Czy jest sens
    powiadamiac o tym PIP i czy to cokolwiek da ? Czy jednak to normalka i
    trzeba sie z tym pogodzic ? Ewentualnie zadac podpisania umowy pierwszego
    dnia lub po prostu isc do domu ?

    Pzdrw.
    Bartek

  • 2. Data: 2004-05-05 05:37:45
    Temat: Re: Czy warto powiadomic PIP ?
    Od: Fabio <f...@a...inetsolutions.pl>

    In article <c7905i$3i2$1@tch5p2-8-200.wlop.ppp.polbox.pl>,
    t...@N...com says...

> [...]
    > kandydatki i oddzwonia (bylo to tuz przed swietami oczywiscie), a w drugim
    > przypadku, ze to tylko proba i zobaczymy jak bedzie dalej.

    Mysle, ze w duzym stopniu osoba, ktora daje sie w ten sposob wodzic za
    nos, sama jest sobie winna. Tego typu dzialania sa to wyrazne sygnaly,
    ze firma nie jest do konca uczciwa i ze nie jest firma powaznie
    podchodzaca do zasad obowiazujacych w biznesie. Jesli w normalnej firmie
    przyjmuje sie kogos do pracy, to od razu podpisuje z nim umowe - na
    wstepie moze to byc nawet umowa o dzielo.

    > Ja wiem, ze w
    > tych firmach ludzie od miesiaca pracuja i nie maja podpisanej umowy, bojac
    > sie zapytac i majac nadzieje, ze ten moment w koncu nastapi.

    I w takiej naiwnej nadziei moze zyc dosc dlugo. Z takich firm nalezy
    wycofywac sie od razu. Tego typu rzeczy mozna zauwazyc czesto juz
    podczas rozmowy kwalifikacyjnej.

    ..:: fabio