PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB

  • 31. Data: 2002-07-21 10:55:45
    Temat: Re: Czy w polsce sa w ogole potrzebni programisci VB
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d3a085f.15994347@news.gazeta.pl...
    > Dobry wieczór :)

    > Nikt z mojego srodowiska (programistów) tak nie mówi.
    > (bo zaden z programistów nie uwaza sie za "programiste II klasy".
    > :)

    Poogoladaj sobie Bonda :-), to zrozumiesz tekst ....
    A ja po prostu nie uzywam jakis durnych tekstow, ktore kiedys gdzies
    przeczytalem, tylko
    opisuje, to co uzywalem ( mniej lub bardziej )

    > Taki z ciebie programista jak ze mnie marketingowiec)

    Znaczy sie jestes tak dobrym marketingowcem ?

    > Nie ma efektów, nie ma roboty.
    > Co tu widziec, albo nie?

    Wiesz ja akurat pisze w Javie, wiec moze to miec takie znaczenie, ze jezeli
    .net zwyciezy na calym swiecie ( jak komunizm u Lema ), to
    bede sie musial przekwalifikowac.

    > -Tak to widzisz?
    > Nauczysz sie to ci sie rozjasni.
    > -Dla czego inna bajka?
    > To sa tak samo narzedzia do szybkiego tworzenia aplikacji jak inne.

    Takim samym narzedziem jest vi, mozemy wiec zaczac dyskusje nad sposobem
    dostepu do baz danych z poziomu vi ...
    Jak ktos nie rozroznia IDE od jezyka programowania

    > -A znasz to BDE ze sie tak wypowiadasz autorytatywnie?

    Wiesz troche programow popelnilem ....

    > Bez sensu.

    Zgadzam sie - jest to zupelnie bez sensu

    > "not yet implemented",
    > Tylko w sterowniku do MsSQL serwera...

    Mozge cie zapewnic, ze w sterownikach do Oracle tez ....

    > -Spotkalem sie z dziwnymi bledami wylacznie pod MsSQL,

    Moge ci powiedziec, ze umiem skraszowac cala VM pewnym niestandardowym (
    aczkolwiek zupelnie poprawnym )
    dobieraniem sie do pracedury skladowanej w Oracle w jednym ze sterownikow

    > na DB2 7, Oracle 8, MSQL i innych SQLach dziala jak burza.
    > Moze to wynika z tego ze producenci tych sterowników znaja Jave...
    > -JDBC nie mapuje nie tabel relacyjnych baz na obiekty, wiec nic nie
    > zgrzyta.

    Jak przeniesc null w bazie na Stringa - jako null, "null", czy "" - rozne
    sterowniki robia to roznie.
    A te zabawy z formatowaniem daty ?
    I pare takich kwiatkow.

    Aha z moje strony EOT, bo dyskusja OT.
    Ale dziekuje - zawsze milo podyskutowac z jakims zagorzalym wrogiem MS,
    ktory nie umie dostrzec pozytywow w tej firmie.

    --
    Jacek

  • 32. Data: 2002-07-21 13:25:56
    Od: <r...@p...onet.pl>

    > Czesc,
    > A prosze bardzo:
    >
    > http://www.theserverside.com/home/thread.jsp?thread_
    id=14281
    > http://www.gcn.com/21_9/top-stories/18493-1.html
    > http://biz.yahoo.com/bw/020701/12242_1.html
    > starczy?

    dzieki :)
    A mozesz podac jeszcze link do raportu Gartner Group ?
    Z gory dzieki,

    pozdrowka,
    Rafal

  • 33. Data: 2002-07-21 14:54:20
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc

    id=14281

    >dzieki :)
    >A mozesz podac jeszcze link do raportu Gartner Group ?
    >Z gory dzieki,
    Nie za wygodny?

    http://www3.gartner.com/Init

    Pozdrawiam
    Artur

    =============================
    Czytelniku spróbuj sie czasem
    Spuscic...
    ze smyczy.

  • 34. Data: 2002-07-21 16:20:46
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Dawno nie czytałem tak miesznych (i bzdurnych) argumentów.
    -No po prostu rece opadaja, nie dosc, ze nie kompetentni to
    sie jeszcze w towarzystwie zachowac nie potrafia.
    Billu zmien sobie hjuman rezosyza, bo chyba
    korzystasz z uslug kani (k...@p...onet.pl) i dla tego to tak
    wyglada.
    Zobaczysz puszcza ci ten Microsoft z torbami.
    :))))))))))))))))))))))))))))))
    >Sytuacja jest taka (na zachodzie i w USA):
    Kolega tam mieszka i pracuje jako analityk zajmujacy sie badaniami
    runku?
    Nie?
    To skad ten autorytatywny ton?
    >Trzeba napisać program bazodanowy do obsługi np. firmy, hurtowni, sklepu.
    -Wspomniane przez kolege zastosowania, znalazly juz swoja niesze
    rynkowa
    i nawet w Polsce od kilkunastu lat mozna tego typu oprogramowanie
    kupic z "polki".
    Wachlarz wyboru: od "Czrodzieja Faktur" do SAP R/3
    >Program powinien posiadać przyjazny interfejs dla Użytkownika i
    >automatyzowac niektóre czynnosci i decyzje wg. okreslonego algorytmu.
    Acha, o to w tym interesie chodzi...
    :)))))))))))))))))))))))))))))))
    >Program powinien być tani, cena musi być
    >konkurencyjna do innych podobnych produktów na rynku.
    -Czyli jednak istnieje jakis rynek.
    >Taki program można napisać w kilku językach korzystając z różnych baz danych
    >(np. Orcale - ale to bzdura - to rozwiązanie jest najdroższe i odpada od
    >razu na starcie ze wzgledów ekonopmicznych).
    No tak wzgledy ekonopmiczne, a co to znaczy?
    >Można to napisać w C++, ale będzie to trwało długo i bedzie bardzo drogo.
    Jak rozumiem Windowsy powstaly jako program napisany w VB?
    :)))))))))))))))))))))))))))))
    To wszystko tlumaczy.
    >Najtaniej i najszybciej przy tej samej jakoci rozwiązania jest w VB - i
    No tak, pewnie, juz pisalem.
    :)))))))))))))))))))))))))))))
    >dlatego na zachodzie 50% wszystkich aplikacji jest pisana w tym jezyku.
    Kolega prowadzil tez inne badania?
    Np. nad wciskalnoscia kitu przecietnemu Polakowi?
    :))))))))))))))))))))))))))))
    >Natomiast w Polsce konkurencyjny jest Delphi (podobny czas pisania, podobna
    >cena),
    -Z moich informacji, a posiadam je ze zródla (od Borlanda, czyli
    producenta Delphi)
    ich bestsellerem jest JBuilder a nie Delphi.
    (nie wiem czy dla przecietnego microsoftowaca nie bedzie to za wielka
    abstrakcja:
    ale jak cos sie najlepiej sprzedaje to chyba jest tego najwiecej na
    rynku?)
    >lecz programy korzystające z plików mdb i/lub SQLSerwer są bardziej
    >kopatybilne z innymi programami,
    -Jak juz kiedys ustalilismy microsoft robi programy wylacznie "pod
    siebie"
    (doslownie i w przenosni :) ) wiec programy oparte na tych (nie
    standardowych)
    technologiach nie sa z niczym innym kompatybilne.
    Ma to bardzo nie korzystne konsekwencje dla uzytkowników,
    bo jest sie skazanym na tego jednego producenta, na innym sprzecie to
    nie pójdzie.
    >czyli inaczej iloć oprogramowania oparta
    >na tych bazach danych jest co najmniej 1000 razy wieksza od bazy danych
    >Borlanda (na swiecie).
    Borland specjalizuje sie w produkcji srodowisk programistycznych, a
    nie baz danych.
    Co do baz danych to prym wiedzie IBM z BD2.
    Microsoft na tym rynku wypada b. blado.
    Z ty Panem to by bylo na tyle.
    Nastepny prosze.
    :)))))))))))))))))))))))))))))

    Pozdrawiam
    Artur

    =============================

  • 35. Data: 2002-07-21 16:27:15
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc.
    >Poogoladaj sobie Bonda :-), to zrozumiesz tekst ....
    >A ja po prostu nie uzywam jakis durnych tekstow, ktore kiedys gdzies
    >przeczytalem, tylko opisuje, to co uzywalem ( mniej lub bardziej )
    Uwaga dla czytajacych:
    Tak sie nie zachowuja profesjonalni programisci.
    Programisci uzywaja terminologii fachowej.

    >Wiesz ja akurat pisze w Javie, wiec moze to miec takie znaczenie, ze jezeli
    >.net zwyciezy na calym swiecie ( jak komunizm u Lema ), to
    >bede sie musial przekwalifikowac.
    -O Javie to ty nie masz pojecia, co wykaze za chwile.
    :))))))))))))))))))))))))))))

    >Takim samym narzedziem jest vi, mozemy wiec zaczac dyskusje nad sposobem
    >dostepu do baz danych z poziomu vi ...
    >Jak ktos nie rozroznia IDE od jezyka programowania
    No i po raz kolejny mamy popis nie kompetencji.
    Dla postronnego czytelnika:
    Wspólczesne srodowiska zintegrowane (IDE) oprócz posiadania procesorów
    tekstu
    (jakim jest wspomniany vi - i jest tylko tym) kompilatorów jezyka
    programowania
    (obiektowego pascala -Delphi, nie standardowego basica -VB),
    posiadaja równiez zwykle spore biblioteki (klas, funkcji, czy tez
    "gotowców").
    Choc JBuilder i Visual Cafe sa IDE do programowania w jezyku Java, to
    maja tak rózne biblioteki dodatkowe, ze program napisany w jednym (z
    uzyciem swoistych dla danego srodowiska bibliotek) nie zadziala na
    drugim, bez tych bibliotek.
    Zasadne, wiec staje sie ocena nie samego jezyka, ale calego srodowiska
    ze wszystkimi dodatkami (które stworzono po to by ulatwic /
    przyspieszyc programowanie).
    Oczywiscie programista pracujacy w Javie jest tego swiadomy, ten
    delikwent nie jest...

    >Wiesz troche programow popelnilem ...
    Programy marketingowe to ... promocje.
    No to pisz promocje a nie programy...
    :)))))))))))))))))))))))))))

    >Zgadzam sie - jest to zupelnie bez sensu
    Powoli, powoli, moze i marketingowaca mozna czegos nauczyc...

    >Moge ci powiedziec, ze umiem skraszowac cala VM pewnym niestandardowym (
    >aczkolwiek zupelnie poprawnym )
    >dobieraniem sie do pracedury skladowanej w Oracle w jednym ze sterownikow
    -Widze ze to marketingowiec - hackero - gawedziarz...

    >Jak przeniesc null w bazie na Stringa - jako null, "null", czy "" - rozne
    >sterowniki robia to roznie.
    Zawsze to robi proramista: RecordSet.wasNull()
    Czlowieku to sa podstawy...

    Pozdrawiam
    Artur

    =============================

  • 36. Data: 2002-07-21 16:56:23
    Od: Roman Kubik <r...@p...com.pl>

    > A po "inteligentnych tekstach" widac, ze jestes marketingowcem i do
    > tego nie udolnym...
    Po Twoich, ze obrazanie ludzi personalnie o odmiennych pogladach od Twoich
    jest Ci duzo blizsze niz szukanie argumentow czy chocby programowanie.

    wiec juz nie zamierzam szukac argumentow bo to bez sensu.

    pozdrawiam

    romekk (programista, bynajmniej nie windowsowy)

  • 37. Data: 2002-07-21 17:56:40
    Od: "Jacuo" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:3d3ae0a4.22741212@news.gazeta.pl...

    Nie rozrozniasz IDE od jezyka programowania, wymnadrzasz sie na temat javy,
    ktorej nie znasz ( co to jest RecordSet w javie ? )
    - pienisz sie, obrazasz innych - idz sie bawic do piaskownicy.

    --
    Jacek

  • 38. Data: 2002-07-22 08:40:08
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Użytkownik "artur dyksinski" <a...@p...onet.pl> napisał w
    >wiadomości news:3d3ae0a4.22741212@news.gazeta.pl...
    >
    >Nie rozrozniasz IDE od jezyka programowania, wymnadrzasz sie na temat javy,
    Widzisz i nic nie zrozumiales...
    Z takimi warunkami intelektualnymi jestes skazany na VB.
    >ktorej nie znasz
    To ty jej nie znasz, co zreszta juz udowodnile.
    >( co to jest RecordSet w javie ? )
    Klasa z pakietu java.sql.
    Nie zadawaj glupich pytan, kup ksiazki i sie naucz.
    :)
    >- pienisz sie, obrazasz innych - idz sie bawic do piaskownicy.
    Tylko gdy bede miec 100% pewnosc ze nie zastane tam ciebie.
    :)
    Pozdrawiam
    Artur

    =============================

  • 39. Data: 2002-07-22 08:44:01
    Od: a...@p...onet.pl (artur dyksinski)

    Czesc
    >Po Twoich, ze obrazanie ludzi personalnie o odmiennych pogladach od Twoich
    >jest Ci duzo blizsze niz szukanie argumentow czy chocby programowanie.
    >
    >wiec juz nie zamierzam szukac argumentow bo to bez sensu.
    bo ich nie posiadasz...

    Taki marketing roz... nawet IBMa.
    Lubie miejcie litosc dla swojego pracodawcy.
    Co wam ten biedny Bill zrobil?

    :>

    Pozdrawiam
    Artur

    =============================

  • 40. Data: 2002-07-22 13:53:20
    Od: "Robert Kowalczyk" <r...@p...wp.pl>

    Użytkownik artur dyksinski <a...@p...onet.pl> w wiadomości do
    grup dyskusyjnych napisał:3...@n...gazeta.pl...
    > Czesc

    Czy marketingowiec to dla ciebie taki zamiennik słowa powszechnie uważanego
    za obraźliwe?

    > Taki marketing roz... nawet IBMa.

    Biedactwo ma jakieś komleksy, koledzy z dział marketngu zarabiają więcej,
    niedostaliśmy się na ten kierunek czy dla marketingowca rzuciła dziewczyna?

    > Pozdrawiam
    > Artur

    A taki miły czlowiek się wydawał, może troche pyskaty ale aż taki głupi?

    Pozdrawiam grupe ale nie pana A