PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy tak moze karac Pracodawca ???

  • 1. Data: 2004-03-23 11:30:14
    Temat: Czy tak moze karac Pracodawca ???
    Od: "Dexter" <g...@o...pl>

    Witam !!!

    Zwracam sie z prosba o wyjasnienie czy Pracodawca moze zastosowac metode
    typu "wszyscy za jednego jeden za wszystkich"
    A mianowice pracuje w komorce skladajacej sie z 5 osob, pracujemy w soboty
    oraz Niedziele , za soboty dostajemy tzw godziny do wybrania w innym
    terminie (8 godz pracy w sobote = 8 godzin do wybrania w innym terminie).
    Pracodawca ukaral nas wszystkim pozbawieniem wszystkich dotychczas nie
    wykorzystanych godzin ( kazdy mial ich po kilkadziesiat )poniewaz
    stwierdzil ze nie bedzie dochodzil kto i co tylko zabral kazdemu godziny do
    wybrania.( nikt nie przyznal sie do szafki odziezowej -bezimiennej do
    ktorej ma dostep praktycznie kazdy a tam znalazl produkowany towar )
    Oczywiscie nic nikt z nas nie podpisywal zadnego oswiadczenia bo zreszta
    Pracodawca oglosil to ustnie.
    Mam pytanie czy jest jakas wykladnia ze mogl tak zrobic ???
    Czy godziny do wybrania ktore mielismy przepadly czy nie ???

    Pozdr Andrzej

  • 2. Data: 2004-03-23 19:55:28
    Temat: Re: Czy tak moze karac Pracodawca ???
    Od: "jerzboro" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dexter" <g...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Mam pytanie czy jest jakas wykladnia ze mogl tak zrobic ???
    > Czy godziny do wybrania ktore mielismy przepadly czy nie ???

    Nie nie może stosować takiej kary, po prostu nie przewiduje jej Kodeks
    pracy. Postawcie się. Jeżeli będzie w dalszym ciągu oporny to złóżcie skargę
    , najlepiej na piśmie, do Okręgowego Inspektoratu Pracy lub do oddziału
    terenowego.

    pozdrawiam i życzę powodzenia.

    Jurek

  • 3. Data: 2004-03-23 21:53:44
    Od: Witiia <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik Dexter napisał:

> [...]
    > ktorej ma dostep praktycznie kazdy a tam znalazl produkowany towar )
    > Oczywiscie nic nikt z nas nie podpisywal zadnego oswiadczenia bo zreszta

    a może to sam pracodawca podłożył ten towar, co by Wam nie oddawać
    godzin? Wiem, że to dziwne, ale w dzisiejszych czasach nic już
    zadziwić nie może.
    Swoją drogą, jak ja miałbym gościa, który kradnie, to za wszelką cenę
    chciałbym dowiedzieć się który to, żeby go po prostu zwolnić.

    > Mam pytanie czy jest jakas wykladnia ze mogl tak zrobic ???

    nie ma prawa tak zrobić.

    --
    Witiia

  • 4. Data: 2004-03-24 08:17:59
    Od: Qba <k...@i...waw.pl>

    was jest piecioro i postaraj sie aby wszyscy sie razem postawili.
    oczywiscie zgloszenie do inspekcji przydaloby sie bardzo.
    ty masz obowiazek przychodzic do pracy i robic to co kaza ale i
    pracodawca ma tez obowiazek przestrzegac kodeksu.
    a jezeli macie jakies inne z nim ustalenia to musza byc one na pismie.

  • 5. Data: 2004-03-24 13:14:42
    Od: MEva <x...@x...pl>

    Tue, 23 Mar 2004 12:30:14 +0100, na pl.praca.dyskusje, Dexter napisał(a):

    Tak wszyskie rady sa prawdziwe , ale nalezaloby wywazc zyski i straty, bo
    pracodawca wezwie policje i moze zwolnic wszstkich z powodu utraty
    zaufania. taki wariant jest tez mozliwy i zgodny z kodeksem .Poprostu
    nalezaloby wskazac zlodzieja -niestety wiem ze to przykre- ale to chyba nic
    przyjemnego byc ciagle podejrzanmy o kradziez.
    --
    pozdrawiam
    MEva :-)