PracaGrupypl.praca.dyskusje › Skladki ZUS - etat + dzialalnosc

  • 1. Data: 2002-09-26 15:58:10
    Temat: Skladki ZUS - etat + dzialalnosc
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    Witam,

    Od pazdziernika 'uruchamiam' dzialalnosc gospodarcza. Pracuje od prawie 4
    lat na pelnym etacie i nie bede swiadczyl zadnych uslug, dla firmy w ktorej
    aktualnie pracuje. Dzis kolega po fachu, wystraszyl mnie, ze bede musial
    odprowadzac druga cala skladke do ZUS z nowo zarejestrowaniej dzialalnosci,
    a nie tak, 'jak dotad bylo' ~ 100 zl :-O

    Prosze, powiedzcie: jakie skladki wynikajace z posiadania dzialalnosci
    gospodarczej i w jakiej wysokosci bede musial odprowadzac do ZUS, majac
    jednoczesnie umowe o prace na czas nieokreslony w innej firmie.

    Pozdrawiam,
    Kamil

  • 2. Data: 2002-09-26 23:55:24
    Temat: Re: Skladki ZUS - etat + dzialalnosc
    Od: "Andrzej Wrobel" <a...@o...pl>

    <s...@b...usun.pl> wrote:

> [...]
    > dzialalnosci gospodarczej i w jakiej wysokosci bede musial
    > odprowadzac do ZUS, majac jednoczesnie umowe o prace na czas

    Tylko składka zdrowotna, w tym kwartale mniej niż 100 zł.
    Dokładne dane na stronie www.zus.pl
    Radze jednak nie chwalic sie w firmie, gdzie jestes zatrudniony,
    że rozpoczynasz działalność.
    Jest to pierwszy pretekst do zwolnienia.
    I jeszcze jedno. W przypadku zwolnienia grupowego lub z przyczyn
    ekonomicznych nie bedzie Ci przysługiwac odprawa.

    --
    Andrzej http://bellboy.wizytowka.pl

    "Always look on the bright side of life"
    [ Monty Python]

  • 3. Data: 2002-09-27 06:26:42
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

    > Tylko składka zdrowotna, w tym kwartale mniej niż 100 zł.
    > Dokładne dane na stronie www.zus.pl

    uff... czyli bez zmian ;) dzieki :)

    > Radze jednak nie chwalic sie w firmie, gdzie jestes zatrudniony,
    > że rozpoczynasz działalność.
    > Jest to pierwszy pretekst do zwolnienia.

    na szczescie mam fenomenalnych szefow, ktorym to nie przeszkadza ;)

    > I jeszcze jedno. W przypadku zwolnienia grupowego lub z przyczyn
    > ekonomicznych nie bedzie Ci przysługiwac odprawa.

    o! a o tym nie wiedzialem...

    jeszcze raz bardzo Ci dziekuje Andrzeju :)

    pozdrawiam,
    Kamil