PracaGrupypl.praca.dyskusjeCzy ktoś wie czym się je MBA › Re: Czy ktoś wie czym się je MBA
    From: "Greg Misiorek" <g...@w...att.net>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Czy ktoś wie czym się je MBA
    Date: Sun, 14 Jul 2002 12:36:59 GMT

    Kazdy szanujacy sie pracodawca bedzie sklonny pomoc w dalszym ksztalceniu
    sie. Moze nie sfinansuje wszystkiego, ale na pewno jakas czesc. Poza tym,
    finansowanie jest wyznacznikiem, ze pracodawca jest naprawde zadowolony z
    pracownika, a studia to pewna forma ubezpieczenia sie, ze pracownik zaraz
    nie ucieknie. Firma, ktora nie chce placic jest po prostu zbyt
    krotkowzroczna. Moze lepiej poszukac innej.

    Co do oczekiwan, poniewaz studia MBA sa kosztowne, szkoly przescigaja sie w
    prezentowaniu "wielkich pieniedzy" po ukonczeniu studiow. Prawda jest taka,
    ze w czasie dobrej koniunktury mozna rzeczywiscie dobrze zarobic, ale gdy
    koniunktura oslabnie odbija sie to i na zarobkach, ale patrzac z drugiej
    strony, gdyby tego dyplomu nie bylo, to pracy moze wcale by nie bylo.

    Wracajac do kwestii finansowania studiow, nalezy podejsc do pracodawcy i
    pokazac nastepujace korzysci z uzyskania dyplomu:

    *podniesienie profesjonalnosci firmy
    *zatrzymanie u siebie najlepszych pracownikow
    *rozszerzenie rynkow zbytu poprzez poznanie najnowszych metod
    handlowych
    *nawiazanie nowych kontaktow

    Cykl koniukturalny wskazuje, ze rozpoczecie studiow teraz jest chyba
    najlepsze, zwlaszcza ze ma sie juz prace, bo rynek na pewno sie poprawi i
    okaze sie ze jest za malo specjalistow z jakiejs tam dziedziny, a MBA
    pozwala wychwycic taka dziedzine (mode?) wczesniej.

    Grzegorz, MBA CPA