PracaGrupypl.praca.dyskusje › Świadectwo Pracy a zaległości finansowe pracodawcy

  • 1. Data: 2003-07-26 13:47:57
    Temat: Świadectwo Pracy a zaległości finansowe pracodawcy
    Od: "Baba Jagaa" <j...@w...pl>

    Witam !

    Dostałam świadectwo pracy i teraz zastanawiam się do kiedy pracodawca
    powinien ze mna sie rozliczyc finansowo. Chodzi mi mianowicie o
    odszkodowanie (rozwiazanie umowy na podstawie art. 55 par. 1.1), zaległy
    ryczałt za używanie samochodu prywatnego do celów służbowych i ekwiwalent za
    niewykorzystany urlop. Chodzi mi o konkretne regulacje prawne na ktore
    moznaby sie powolac w razie sporów na poziomie sądu pracy.

    Pozdrawiam
    Joanna

  • 2. Data: 2003-07-27 10:17:44
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > niewykorzystany urlop. Chodzi mi o konkretne regulacje prawne na ktore
    > moznaby sie powolac w razie sporów na poziomie sądu pracy.

    Art. 172. Za czas urlopu pracownikowi przysługuje wynagrodzenie, wypłacane nie
    później niż w terminie wypłaty wynagrodzenia u pracodawcy dla tego pracownika,
    jakie by otrzymał, gdyby w tym czasie pracował. Zmienne składniki wynagrodzenia
    mogą być obliczane na podstawie przeciętnego wynagrodzenia z okresu 3 miesięcy
    poprzedzających miesiąc rozpoczęcia urlopu; w przypadkach znacznego wahania
    wysokości wynagrodzenia okres ten może być przedłużony do 12 miesięcy.

    Odszkodowanie jak znam życie musi ustalić sąd chyba że masz pracodawcę
    altruistę w co wątpię, to samo chyba będzie dotyczyć ryczałtu.Pozdrawiam.