PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy bezrobotny może wyjechać za granicę na 14 dni?

  • 1. Data: 2010-04-11 12:42:15
    Temat: Czy bezrobotny może wyjechać za granicę na 14 dni?
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    Rzecz w tym że chcemy wyjechać na tanie wczasy.
    Jednej osobie z ekipy (która wyjazd organizowała) skończyła się niedawno
    umowa o pracę, zarejestrowała się w UP (bez prawa do zasiłku) i okazało się
    teraz że nie może wyjechać na dłużej niż 10 dni (w całym roku, jednorazowo
    max 9), gdyż w przeciwnym razie straci na 120 dni prawo do bycia bezrobotną
    i ubezpieczoną.

    Jakieś 2 lata temu sam byłem w takiej sytuacji, zgłaszałem taki wyjazd, ale
    wtedy nie było problemów z terminami - było więcej niż 10 dni.
    Teraz jest problem, bo nieobecność tej osoby podniesie nam koszty pobytu, i
    organizacyjnie trudniejszy - to ona go organizowała.

    Raczej nie sugeruję omijania prawa i niezgłoszenie wyjazdu, gdyż w czasie
    gdy mamy zaklepany wyjazd, Ma być jakieś "szkolenie w poszukiwaniu pracy"

    Informacja z UP - nie ma żadnego rozwiązania.
    Pytania:
    1. czy te 10 dni to dni kalendarzowe, czy robocze? - mi wychodzi że
    kalendarzowe.
    2. czy jest jakaś szansa na zgłoszenie innej formy "braku gotowości" w UP?

    Nie chcę nikogo namawiać do utraty ubezpieczenia od kosztów leczenia na 120
    dni - to zbyt duża odpowiedzialność.

    Pozdr. Hals.

  • 2. Data: 2010-04-12 05:56:39
    Od: "Waldek \"Jakec\" Bulkowski" <j...@o...pl>

    Dnia Sun, 11 Apr 2010 14:42:15 +0200, Hals napisał(a):

> [...]

    Kalendarzowe.

    > 2. czy jest jakaś szansa na zgłoszenie innej formy "braku gotowości" w UP?

    Nie ma obowiązku bycia zarejestrowanym jako osoba bezrobotna. Więc składa
    wniosek o wykreślenie z ewidencji na własną prośbę, a po powrocie ponownie
    się rejestruje i tyle...

    3m się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski

  • 3. Data: 2010-04-12 10:59:34
    Od: "Hals" <u...@v...pl>

    > Nie ma obowiązku bycia zarejestrowanym jako osoba bezrobotna. Więc składa
    > wniosek o wykreślenie z ewidencji na własną prośbę, a po powrocie ponownie
    > się rejestruje i tyle...

    Dzieki za dobrą podpowiedź - mam już potwierdzenie że zadziała na 100%.

    Pozdr. Hals.