PracaGrupypl.praca.dyskusje › Zmiana formy zatrudnienia - umowa o pracę -> samozatrudnienie

  • 1. Data: 2010-04-12 05:42:18
    Temat: Zmiana formy zatrudnienia - umowa o pracę -> samozatrudnienie
    Od: beezle <b...@o...pl>

    Witam Wszystkich,

    Przeszukałem archiwum pod kątem zmiany 'formy zatrudnienia' z
    umowy o pracę na samozatrudnienie.

    Interesuje mnie to, ponieważ byłbym bardziej niezależny, no i
    oczywiście rozwój itp. Oczywiście są też minusy, których jestem
    świadomy ;-).

    Rozmawiałem o tym z moim pracodawcą (obecnie umowa o pracę na czas
    nieokreślony). Twierdzi on, że nie jest to możliwe, zasłaniając
    się przepisami (ale z pytaniem o konkrety odsyła do księgowej,
    która również nie pamięta tych przepisów).

    Przeglądając Internet, nie znalazłem przeciwskazań do takiego
    kroku, jak opisałem. Ludzie nawet pytają o to i nikt nie wspomina,
    że się nie da, wobec czego da się ;-).

    Zanim jednak pójdę do szefa pomarudzić ;-), chciałbym Was
    zapytać o Wasze doświadczenia.

    Tak więc - czy istnieją jakieś przepisy, które zabraniały by mi
    (lub pracodawcy) zmienić formę zatrudnienia na 'samozatrudnienie'?
    --
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2010-04-12 06:34:11
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-04-12, beezle <b...@o...pl> wrote:

    [...]

    > Tak więc - czy istnieją jakieś przepisy, które zabraniały by mi
    > (lub pracodawcy) zmienić formę zatrudnienia na 'samozatrudnienie'?

    Jeśli warunki pracy zostaną takie same, to owszem są takie przepisy.
    Ustawa o podatku dochodowym, art. 5b.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2010-04-12 10:08:08
    Od: beezle <b...@o...pl>

    Dnia 12 Apr 2010 08:34:11 +0200, Wojciech Bancer napisał:

    > Jeśli warunki pracy zostaną takie same, to owszem są takie przepisy.
    > Ustawa o podatku dochodowym, art. 5b.

    Dzięki. Zapoznam się z przepisami ;)
    --
    pozdrawiam

  • 4. Data: 2010-04-12 16:36:31
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Mon, 12 Apr 2010 12:08:08 +0200, beezle <b...@o...pl> wklepał(-a):

    >Dzięki. Zapoznam się z przepisami ;)

    I nie możesz zdaje się skorzystać z ulgowego ZUSu.

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2010-04-12 17:47:17
    Temat: Re: Zmiana formy zatrudnienia - umowa o pracę_->
    Od: "flexi" <strona-flexi@WYTNIJ_TOwp.pl>

    Jeśli potrzebujesz porady z zakresu umów zleconych, o dzieło lub pracy w niepełnym
    wymiarze godzin lub każdej innej formy elastycznych form zatrudnienia skontaktuj się
    z Punktem Informacji i Promocji, siedziba Fundacji In Posterum przy ul. Strzegomskiej
    7 we Wrocławiu. Konsultant udziel ci bezpłatnej porady, także drogą mailową
    (i...@w...pl). Szczegóły na stronie fleki-praca.pl lub pod numerem
    telefonu (071) 359 09 50

  • 6. Data: 2010-04-16 11:35:02
    Od: "konto" <k...@o...pl>

    > Przeszukałem archiwum pod kątem zmiany 'formy zatrudnienia' z
    > umowy o pracę na samozatrudnienie.

    Jest jedna przeszkoda - okres karencji okło 2 lata dotyczacy swiadczenie
    uslug dla bylego pracodawcy.
    Zwiazane z ZUS itp, poszukaj tym tropem

  • 7. Data: 2010-04-20 04:40:42
    Od: beezle <b...@o...pl>

    > Jest jedna przeszkoda - okres karencji okło 2 lata dotyczacy swiadczenie
    > uslug dla bylego pracodawcy.
    > Zwiazane z ZUS itp, poszukaj tym tropem

    Właśnie o tym gdzieś słyszałem, ale nie potrafię znaleźć przepisów ;)
    Dzięki. Poszukam ponownie w wolnej chwili ;).
    --
    pozdrawiam