PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czy CV nalezy dawac wraz ze zdjeciem?

  • 1. Data: 2002-03-18 20:47:17
    Temat: Czy CV nalezy dawac wraz ze zdjeciem?
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Witam,

    Sa ogloszenia gdzie o zdjecia prosi sie osobno. Sa tez takie gdzie pisze
    tylko CV i list motywacyjny. Czy pomimo, ze nie ma wzmianki o zdjeciu
    nalezy je dolaczyc? A jesli tak to czy musi byc w formie tradycyjnej, czy
    tez moze byc wydrukowane na poczatku CV?

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 2. Data: 2002-03-19 00:24:54
    Temat: Odp: Czy CV nalezy dawac wraz ze zdjeciem?
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Greg" <o...@f...sos.com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > nalezy je dolaczyc? A jesli tak to czy musi byc w formie tradycyjnej, czy
    > tez moze byc wydrukowane na poczatku CV?

    zamieszczanie foty w CV to bardzo dobry pomysl..
    oczywiscie jesli nie jest to zdjecie z minka ponuraka ;-)))))
    warunek to dobra jakosc wydruku i estetyczne wklejenie najlepiej w lewym
    gornym narozniku CV..
    --
    Pozdrawiam - T0SIA

    ````````````````````````````````````````````````````
    ``````````
    Mądrzejszy mężczyzna ustąpi.
    Mądrzejsza kobieta zachowuje się tak,
    jakby ustąpiła.
    ````````````````````````````````````````````````````
    ``````````

  • 3. Data: 2002-03-19 06:31:43
    Temat: Re: Czy CV nalezy dawac wraz ze zdjeciem?
    Od: "Janet" <j...@v...gate.pl>

    Użytkownik "T0SIA" <t...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > oczywiscie jesli nie jest to zdjecie z minka ponuraka ;-)))))
    > warunek to dobra jakosc wydruku i estetyczne wklejenie najlepiej w lewym

    Czesc,

    Moim zdaniem to zrobila sie ostatnimi czasy lekka wiocha z tymi zdjeciami.
    Bo niby po co komu Twoje zdjęcia. CV mowi o Twoim zyciu zawodowym a nie o
    tym jak wygladasz. Czesto ludzie sla zdjecia na pol strony albo jakies
    ksera.
    Sadze ze wysylanie zdjecia w przypadku braku adnotacji przy oglioszeniu jest
    bezsensowne. Wychodzilo by na to ze wiekrze szanse maja Ci ktorzy wyslali
    foto ?!
    Jezeli sie myle to proponuje jeszcze dllaczyc zdjecia rodzicow , rodzenstwa
    oraz najblizszej rodziny ( tak do pra-pra dziadkow ) bo moze sie okazac ze i
    to ma duze znaczenie ( a nie doswiadczenie ).

    CU Janet,

    ps.: lepiej pracowac i zdobywac doswiadczenie niz sie fotografowac ( no
    chyba ze startujesz na modela albo modelke ).

  • 4. Data: 2002-03-19 08:36:30
    Od: "www.vidi.biz.pl" <N...@w...pl>

> [...]
    > oraz najblizszej rodziny ( tak do pra-pra dziadkow ) bo moze sie okazac ze
    > to ma duze znaczenie ( a nie doswiadczenie ).

    Każdy kij ma dwa końce, niestety.

    To co piszesz brzmi jak najbardziej logicznie i sensownie, rzeczywistość
    jest jednak nieco inna.
    Tak się mianowicie składa, że większość ludzi to wzrokowcy i tzw. efekt
    pierwszego wrażenia znajduje odzwierciedlenie również przy aplikacjach o
    pracę. Potencjalny pracodawca "rzuca okiem" najpierw na zdjęcie i jak masz
    dobrze zrobione zdjęcie i jako tako wyglądasz Twoje szanse rosną. Wem, że to
    przykre, ale niestety prawdziwe. Co oczywiście nie znaczy, że zawartość cv
    jest mało ważna, oczywiście że jest. Przy obecnym stanie rynku pracy na
    ogłoszenie odpowiada często od kilkudziesięciu do kilkuset kandydatów,
    często wielu z nich z podobnymi kwalifikacjami, i tutaj taki niuans jak
    "sympatyczna twarz" zaczyna odgrywać sporą rolę.
    Warto, więc moim zdaniem zainwestować w profesjonalne (najlepiej "cyfrowe"-
    jeśli wklejamy do dokumentu) zdjęcie.

    Pozdrawiam
    TK
    www.vidi.biz.pl

  • 5. Data: 2002-03-19 08:48:59
    Od: Pawel Hadam <P...@c...pl>

> [...]
    > oraz najblizszej rodziny ( tak do pra-pra dziadkow ) bo moze sie okazac ze i
    > to ma duze znaczenie ( a nie doswiadczenie ).

    Ja tez sie z tym zgadzam. Kaza przyslac - przysylam. Nie kaza - nie
    przysylam. A juz na pewno nie wkleilbym swojego zdjecia do CV!!!
    Dolaczylbym tradycyjne zdjecie takie jak do dokumentow, ale osobno, a
    nie wydrukowane razem z CV - nawet zeby miala to byc super-jakosc.

    Hadzio

  • 6. Data: 2002-03-19 09:42:27
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkowniczka "T0SIA" napisala:

    > zamieszczanie foty w CV to bardzo dobry pomysl..

    Jak wszystko inne ma to swoje plusy i minusy...

    > oczywiscie jesli nie jest to zdjecie z minka ponuraka ;-)))))

    Hmm... wysylalem Ci swoje zdjecie? :-P

    > warunek to dobra jakosc wydruku i estetyczne wklejenie
    > najlepiej w lewym gornym narozniku CV..

    W tym rogu wlasnie je umiescilem. Co do jakosci wydruku... z tym jest
    znacznie gorzej wiec juz po sprawie. Ale dzieki za pomoc :)

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 7. Data: 2002-03-19 09:54:56
    Od: "Greg" <o...@f...sos.com.pl>

    Użytkowniczka "Janet" napisala:

    > Moim zdaniem to zrobila sie ostatnimi czasy lekka wiocha
    > z tymi zdjeciami. Bo niby po co komu Twoje zdjęcia.

    Podobno nie szata zdobi czlowieka a jednak sporo o drugiej osobie mozna
    sie dowiedziec na podstawie jej wygladu i zadne powiedzonko temu nie
    zaprzeczy. Nie wiem jak Ty, ale ja nie potrafilbym wybrac sie na rozmowe
    kwalifikacyjna do porzadnej firmy nie bedac pod krawatem. Prezencja jest
    obcnie bardzo wazna. Stad ta "moda" na zdjecia.

    > CV mowi o Twoim zyciu zawodowym a nie o tym jak wygladasz.

    Swoje zycie zawodowe dopiero zaczynam wiec moje CV jest praktycznie puste
    :(

    > Czesto ludzie sla zdjecia na pol strony albo jakies ksera.

    To juz jest przesada i zakraja na megalomanie :)

    > Sadze ze wysylanie zdjecia w przypadku braku adnotacji
    > przy oglioszeniu jest bezsensowne.

    No podobno zbytnia nadgorliwosc to jedna z gorszych cech...

    > Wychodzilo by na to ze wiekrze szanse maja Ci ktorzy wyslali
    > foto?!

    Pierwsze wrazenie...

    > Jezeli sie myle to proponuje jeszcze dllaczyc zdjecia rodzicow ,
    > rodzenstwa oraz najblizszej rodziny

    Po co te popadanie w skrajnosci? :)

    > ps.: lepiej pracowac i zdobywac doswiadczenie niz sie
    > fotografowac ( no chyba ze startujesz na modela albo modelke ).

    Gdy uzbieram wieksza ilosc odpowiednich fotek tez sprobuje. A co mi
    szkodzi? ;)

    pozdrawiam
    --
    o...@f...sos.com.pl /^^\ _ __ __
    http://republika.pl/szedhar/ / ___ \/ \ /__) / \

  • 8. Data: 2002-03-19 10:17:46
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Janet" <j...@v...gate.pl> napisał w wiadomości
    > Moim zdaniem to zrobila sie ostatnimi czasy lekka wiocha z tymi zdjeciami.
    > Bo niby po co komu Twoje zdjęcia. CV mowi o Twoim zyciu zawodowym a nie o
    > tym jak wygladasz.

    hmm.. bardzo naiwne podejscie...
    nie oszukujmy sie..
    jesli pracodawca ma do wyboru zaprosic na rozmowe dajmy na to 10 osob z
    setki.. bedzie sie kierowac, czy chcesz tego czy nie wygladem..czy gosc
    wzbudza zaufanie, czy pasuje prezencja.. Brutalne ..ale taka jest
    prawda.zwlaszcza jesli kwalifikacje kandydatow sa podobne..(zakladam, ze
    doswiadczenie zawodowe odpowiada wymaganiom)

    nie na darmo mowi sie, ze atrakcyjni ludzie maja wieksze szanse..
    oczywiscie nie mam tu na mysli tlenionych blondynek i zarabiastych
    brunecikow narcyzikow..
    :-)
    jesli dobrze Ci z oczu patrzy na focie Twoje szanse rosna , czemu tego nie
    wykorzystac..?

    >Czesto ludzie sla zdjecia na pol strony albo jakies
    > ksera.

    stad moja uwaga o estetyce,
    mysle ze kazdy powaznie myslacy o pracy nie walnie autoportretu formatu A4
    albo nie przesle fotki z imprezy u cioci Hani :-) bo nie w tym rzecz

> [...]
    > oraz najblizszej rodziny ( tak do pra-pra dziadkow ) bo moze sie okazac ze
    > to ma duze znaczenie ( a nie doswiadczenie ).

    akceptacja wlasnego wizerunku to atut....
    jesli nie jest sie zakompleksialym osobnikiem,
    a poza tym masz do zaoferowania wiedze, doswiadczenie, jestes pewna
    siebie...
    - wszystko to zebrane do kupy zwieksza tylko Twoje szanse..

    > ps.: lepiej pracowac i zdobywac doswiadczenie niz sie fotografowac ( no
    > chyba ze startujesz na modela albo modelke ).

    popadasz w skrajnosci..
    nikt to nie wspominal o sesjach fotograficznych..
    --
    Pozdrawiam - T0SIA

    ````````````````````````````````````````````````````
    ``````````

  • 9. Data: 2002-03-19 10:21:44
    Od: "T0SIA" <t...@p...onet.pl>

    > Hmm... wysylalem Ci swoje zdjecie? :-P

    hmm to ja poprosze w formacie A4 ;-ppppp
    powiesze sobie nad lozkiem ;-pppppppp
    bedziesz moim playmate ;-))))))))))))))

    --
    Pozdrawiam - T0SIA

    ````````````````````````````````````````````````````
    ``````````

  • 10. Data: 2002-03-19 11:22:21
    Od: "KaeL" <K...@...pl_nospam>

    Co prawda nie jesteśmy na zachodzie, ale przypomnę wam jakie były reguły na
    kontynencie amerykańskim jakieś parę lat temu - o przyjęciu do pracy nie
    może decydować:
    - kolor skóry, pleć, wiara, wiek, status rodzinny, etc. Chyba że w
    szczególnych wypadkach (np. striptease:).
    Więc jeżeli pracodawca w takim kraju prosi o załączenie zdjęcia, jest to:
    a.) niesmaczne, b.) sprzeczne z prawem.
    Powtarzam: zdaje sobie sprawę, że w PL jest jak jest. Sam dołączam zdjęcie
    (zeskanowane w pliku DOC). Ale chciałbym, byście wiedzieli, jak teoretycznie
    powinniście być traktowani.

    KaeL