PracaGrupypl.praca.dyskusje › Czas na moje CV do oceny ;-)

  • 1. Data: 2005-11-07 09:43:53
    Temat: Czas na moje CV do oceny ;-)
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Witam.

    http://zeus.e-lan.pl/cv.html

    Trudno mi było pisać w 3 osobie więc napisałem raczej bezosobowo.

    Nadal mam kilka dylematów:
    1. Powinno być "Miejsce zamieszkania" czy raczej "Adres zamieszkania"?
    2. Czy wywalić studia na mechanice? Co prawda nie były to moje wymarzone
    studia... może nie analizujmy tego dziwnego przypadku... W każdym razie mam
    zamiar w LM napisać, że trzy semestry na mechanice dały mi bardziej
    szczegółową wiedzę na temat otaczającego mnie świata technicznego (np.
    elektrotechnika). Z drugiej strony nie chcę zostawiać dziury pomiędzy LO a
    studiami.
    3. W zainteresowaniach mam "dobry film". Zastanawiam się czy dodać
    ulubionych reżyserów i czy wywalić udział w festiwalach, a może
    doprecyzować, że o NH chodzi i w ten sposób sprowokować do dyskusji na
    temat nowej lokalizacji w przypadku osoby zainteresowanej?
    4. Kolejność sekcji. Dane, "Doświadczenie", "Umiejętności",
    "Zainteresowania" wg mnie są na swoich miejscach. Nie wiem za bardzo w
    jakiej kolejności umieścić "Języki obce" (btw: wywalić może ten włoski -
    uczę się od niedawna i z czystego zainteresowania, ale wydaje mi się, że
    warto wspomnieć), "Informacje dodatkowe" (trochę niezgrabne określenie) i
    "Wykształcenie" (którym w sumie nie mam się co chwalić... wypadałoby je
    wogóle wywalić z cv - szkoła nigdy nie była moją pasją, ale zawsze miałem 6
    z Informatyki i WFu;)
    5. Znajomość prawa jest za mało wyeksponowana (nie mam pomysłu...) - po
    prostu interesuję się prawem znacznie bardziej niż ta jedna linijka to
    odzwierciedla ;) Może przenieść do zainteresowań?
    6. Pisać gdzieś o poczuciu humoru? ;-)

    LM - jeszcze nie zacząłem nawet pisać;)
    1. Głowny problem w tym, że nie tyle chciałbym aplikować na stanowisko
    administratora jakiejś sieci co prowadzić firmę consultingowo-usługową:
    infrastruktura teleinformatyczna (nadzór budowy, zarządzanie),
    bezpieczeństwo, ogólne wyznaczniki dotyczące konfiguracji serwerów.
    Potencjalni klienci: bardzo duże firmy niezwiązane z IT, duże firmy IT
    posiadające własne centra danych.
    2. Czyli interesuje mnie praca kontraktowa i raczej nie w jednej firmie
    (nudziłbym się;). Chciałbym rozpoczynać działalność mając już jakiś
    potencjalnych klientów. Oczywiście kwestia przekonania firmy do korzystania
    z moich usług i zatrudnienia administratora od Linux'a (czyli ze znacznie
    niższymi kwalifikacjami - tańszego) to inna sprawa, ale o tym też myślę;)
    3. Czy dwa powyższe zostawić raczej na rozmowę kwalifikacyjną?
    4. Mieszkam w Bielsku-Białej, ale chcę się przeniesieść do Wrocławia i
    pracować tam. Czy pisać z jakich powodów (moja dziewczyna, większość
    znajomych mieszka we Wro)?

    Pozdrawiam i mam nadzieję, że jeszcze komuś się chce czytać CV na tej
    grupie ;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 2. Data: 2005-11-07 10:04:09
    Temat: Re: Czas na moje CV do oceny ;-)
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Sebastian Rusek napisał(a):

    > Trudno mi było pisać w 3 osobie więc napisałem raczej bezosobowo.

    Wywaliłbym całkowicie Umiejętności dlatego, że jest to defacto
    powielenie tego o czym napisałeś w historii zawodowej. Wydaje
    mi się, że im krócej - tym lepiej.

    j.

  • 3. Data: 2005-11-07 10:12:11
    Od: ".:Tomek:." <t...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Rusek" <z...@e...pl> napisał w wiadomości

    > Pozdrawiam i mam nadzieję, że jeszcze komuś się chce czytać CV na tej
    > grupie ;)

    Od razu mowie, ze nie znam sie specjalnie na informatyce, ale zaciekawily
    mnie stwierdzenia, a mianowicie "Bardzo duża wiedza ogólna z zakresu IT"
    oraz "szeroka wiedza ogólna". Może źle myślę, ale albo ma się dużą/szeroką
    wiedzę, albo ogólną. To po pierwsze. Po drugi obiło mi się kiedyś o uszy, że
    nie każdy pracodawca jest zadowolony, jeśli widzi w CV kogoś z Mensy i
    doradzano, aby to pomijać (taki kompleks pracodawcy, że podwładny jest
    bardziej inteligentny od niego ;-). No i po trzecie "Tehniczno" piszę się
    nieco inaczej.

    pzdr
    Tomek

    p.s. adres mailowy można by zrobić od razu jako link.

  • 4. Data: 2005-11-07 10:17:25
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia 7 Nov 2005 11:04:09 +0100, januszek napisał(a):

    > Wywaliłbym całkowicie Umiejętności dlatego, że jest to defacto
    > powielenie tego o czym napisałeś w historii zawodowej. Wydaje
    > mi się, że im krócej - tym lepiej.

    Masz rację, ale raczej okroję (wywalę protokoły i inne sprawy ogólne),
    myślę że raczej zostawie programowanie - tego w doświadczeniu nie ma (może
    to bardziej uszczegółowić? Chociaż ja jestem sieciowcem raczej a
    programowanie to moja druga pasja związana z IT, na którą niestety nie mam
    aż tak dużo czasu). Zostawię chyba też konkretną informację o urządzeniach
    Cisco na których pracuję (tak żeby wszyscy wiedzieli, że sieć którą się
    zajmuję nie składa się z jednego routera i jednego Catalysta;)

    --
    Sebastian Rusek

  • 5. Data: 2005-11-07 10:29:37
    Od: Sebastian Rusek <z...@e...pl>

    Dnia Mon, 7 Nov 2005 11:12:11 +0100, .:Tomek:. napisał(a):

> [...]
    > oraz "szeroka wiedza ogólna". Może źle myślę, ale albo ma się dużą/szeroką
    Hmmm... kwestia dyskusyjna :)
    Ogólną wiedzę z zakresu IT mam: np znam dość dobrze system Windows, Excela,
    Accessa - o tym nie chciałem pisać, bo to niepotrzebne więc streściłem

    "szeroka wiedza ogólna" - no nie wiem jak krótko określić, że mam dość dużą
    wiedzę z fizyki, matematyki, chemii; trochę biologii, literatury, poezji i
    jeszcze kilka innych pomniejszych? ;-)
    Generalnie ze wszystkim miałem jakąś mniejszą lub większą styczność i coś
    mi z tego zostało.

> [...]
    > nie każdy pracodawca jest zadowolony, jeśli widzi w CV kogoś z Mensy i
    > doradzano, aby to pomijać (taki kompleks pracodawcy, że podwładny jest
    Z tym, że ja nie tyle szukam szefa co klienta na moje usługi, bo wolałbym
    pracować w kilku firmach ale mieć bardziej specjalistyczny zakres
    obowiązków ;-)

    > No i po trzecie "Tehniczno" piszę się
    > nieco inaczej.
    Ciiiii... nikt nie widział ;-)
    Od podstawówki mam problemy z tym słowem ;)

    > p.s. adres mailowy można by zrobić od razu jako link.
    Racja. Ale docelowo to raczej PDF będzie.

    --
    Sebastian Rusek

  • 6. Data: 2005-11-07 11:09:50
    Od: Michał <m...@s...net>

    Sebastian Rusek wrote:

    > Witam.
    >
    > http://zeus.e-lan.pl/cv.html

    Znasz Netware 4, 5 czy 6? Ja się nie znam... ale te systemy chyba się
    różnią.

    "PHP, MySQL... także dedykowane zastosowania dla klientów" - jakoś nie
    mogę skumać, jakie może dedykowane, niestandardowe zastosowanie tych
    dwóch produktów. Może jednak "rozwiązania" zamiast "zastosowania"?

    Doświadczenie zawodowe - jest okej, konkrety. Soft do przeglądania NDS w
    czym pisałeś?

    Umiejętności - bardzo konkretnie w sekcji dotyczącej sieci, nie
    wyrzucałbym na pewno. Jeśli konfigurowałeś jakieś bardziej wypaśne CISCO
    - napisz o tym. "Borland/Turbo Pascal" do kosza. Co rozumiesz przez
    "dużą wiedzę ogólną"? Prenumerujesz Chipa czy jak? Piszesz w którymś
    poście, że dobrze znasz Accessa... a jak Twoja znajomość VBA? "języki
    skryptowe (awk, Python, sed, bash itp.)" - jakie itp? Nie liznąłeś WLAN?

    "Ukończony kurs "Jak założyć własną firmę" w PARPie." - może warto
    wykorzystać wiedzę? Na rynku hostingowych nadal mnóstwo dziur: brakuje
    choćby elastycznych modeli sprzedaży dla detalu opartych wyłącznie o
    transfer (a można zostać chociażby resellerem Pro Futuro), brakuje w
    kraju porządnego hostingu dla ASP.NET na Server 2003, że o Tomcat/JBoss
    dla J2EE nie wspomnę.

    "Bezproblemowa komunikacja z ludźmi, także jako kierownik zespołu" -
    byłeś kierownikiem zespołu?

    "Szeroka wiedza ogólna" - do piachu, to nie Milionerzy.

    Wykształcenie - nie wyrzucałbym tej Mechaniki.

    Zainteresowania - jest git.

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 7. Data: 2005-11-07 11:17:39
    Od: adasiek <p...@p...wp.pl>

    Sebastian Rusek <z...@e...pl> wrote in

    > Ogólną wiedzę z zakresu IT mam: np znam dość dobrze system Windows,
    > Excela, Accessa - o tym nie chciałem pisać, bo to niepotrzebne więc
    > streściłem

    IMVHO to nie jest zaden wyznacznik ogolnej wiedzy z IT; IMHO
    duza niezrecznoscia jest mowienie o zagadnieniach typowo ze
    sfery uzytkownika (takiego zwyklego, ktory jest nieinformatykiem
    i ma na co dzien stycznosc z komputerami) pod haslem "wiedza IT";
    bo "wiedza IT" to jest zdecydowanie wiedza projektantow, wykonawcow
    itepe; ale nie szeregowych uzytkownikow;

    no chyba ze masz na mysli znajomosc wymienionych produktow w
    stopniu zaawansowanym: (hmm, co by sie lapalo na taka znajomosc??)
    moze znasz wejscia do dll-ek systemowych i potrafisz je zgrabnie
    wykorzystac, moze piszesz makra dla excela... tylko mam wrazenie
    ze jednak nie to miales na mysli;

    BTW: odpisywales mi kiedys, ze byles poirytowany ludzmi, ktorzy
    zglaszali sie do Ciebie jako potencjalni wspolpracownicy; moze oni
    tez znali dobrze obsluge windows i mysleli, ze maja ogolna wiedze z IT??

    > Generalnie ze wszystkim miałem jakąś mniejszą lub większą styczność i
    > coś mi z tego zostało.

    nie chcesz czasem pracowac w globalnej firmie konsulingowej??

    > Z tym, że ja nie tyle szukam szefa co klienta na moje usługi, bo
    > wolałbym pracować w kilku firmach ale mieć bardziej specjalistyczny
    > zakres obowiązków ;-)

    wracajac do Mensa: ja mam np. jedno bardzo silne skojarzenie zwiazane
    z tym stowarzyszeniem; przed kilku laty (max. 3) obejrzalem jakis program
    w telewizji, ktory bardzo utkwil mi w pamieci; to byl jakis narodowy test
    na prawo jazdy czy cos w tym stylu; no w kazdym razie gosciem byl jakis
    przewodniczacy Mensa w Polsce (lub podobna funkcja); moje wrazenie bylo
    takie: koles zupelnie nie umial sie zachowac w sytuacji publicznej; jego
    zachowanie bylo daleko odbiegajace od typowego i to w sposob wysoce
    drazniacy; jego wypowiedzi byly ponizej poziomu, ktory reprezentuja zwykli
    obywatele w programach typu "pod napieciem" (tam prowadzacy podchodzi do
    naprawde przecietnych obywateli i oni sie wypowiadaja);

    czy moze zatem o czlonkach MENSA mozna powiedziec, ze wedlug jakiejstam
    miary (konkretnie to chyba sprowadzajacej sie do umiejetnosci liczenia
    warunkow logicznych i ogolnie do znajomosci logiki) sa dobrzy... i nie
    przeklada sie to kompletnie na nic??

    adas;

  • 8. Data: 2005-11-07 11:23:55
    Od: Michał <m...@s...net>

    adasiek wrote:
> [...]
    > miary (konkretnie to chyba sprowadzajacej sie do umiejetnosci liczenia
    > warunkow logicznych i ogolnie do znajomosci logiki) sa dobrzy... i nie

    Drogi Pamiętniczku. Dzisiaj widziałem psa. Ten pies był kulawy. Czy
    wszystkie psy są kulawe?

    pozdr,
    --
    mgl

  • 9. Data: 2005-11-07 11:31:56
    Od: Michał <m...@s...net>

    Michał wrote:
    > Doświadczenie zawodowe - jest okej, konkrety. Soft do przeglądania NDS w
    > czym pisałeś?

    I te miesiące to IMHO czytelniej arabskimi niż rzymskimi...

    pozdr,
    --
    mgl

  • 10. Data: 2005-11-07 11:40:31
    Od: Daniel Rychcik <m...@u...mat.uni.torun.pl>

    On 2005-11-07, Sebastian Rusek <z...@e...pl> wrote:
    > Racja. Ale docelowo to raczej PDF będzie.
    Co w niczym nie przeszkadza :)

    - Wykształcenie - mimo wszystko przed doświadczenie zawodowe (albo w
    najgorszym wypadku tuż za). Wiem, że dużo tego nie ma, ale jednak
    na samym końcu to raczej zostać nie może.
    - Zamiast '2005-teraz' ładniej chyba wygląda '2005-obecnie'
    - Switche, nie switch'e. A skróty to najlepiej w ogóle w liczbie
    pojedynczej: PIX, CacheEngine, CSS
    - Przy językach programowania - co konkretnie w nich umiesz/robiłeś?
    "Znajomość" to może równie dobrze być 'hello world'.
    - Nie wiem co to jest PARP
    - Wszystkie te 'ogólne' rzeczy - wek. Ewentualnie przerzucić do
    zainteresowań albo czegoś w rodzaju 'umiejętności pozazawodowych' ;-)

    Plus za zainteresowania - no, w końcu ktoś to napisał tak jak lubię.
    Języki też opisane bardzo przejrzyście. Ja bym tą Mensę zostawił - w
    końcu chodzi o znalezienie pracodawcy na poziomie, no nie? ;-)

    Daniel
    --
    \ Daniel Rychcik INTEGRAL Science Data Centre, Versoix/Geneve, CH