PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co zrobić zeby dostac WIZE!!

  • 1. Data: 2002-10-25 22:40:07
    Temat: Co zrobić zeby dostac WIZE!!
    Od: k...@p...onet.pl

    czesc

    Jestem zainteresowany wyjazdem do USA na zarobki w wakacje.
    Koncze szkole srednia i wiem ze bede mial problem z dostaniem tej wizy.
    Obmyslalem sobie ze przed konsulem bede mowil ze bede chcial wyjechac na
    ferie :) A z tego co wiem to daja wize na rok albo na 10lat.
    Kto z grupowiczow wie czy moge tak zrobic.?
    Gdzie moge zlozyc podanie o wize? i kiedy najlepiej
    Czy zaproszenie jest bardzo wazne?

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-10-25 23:28:54
    Temat: Re: Co zrobić zeby dostac WIZE!!
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

> [...]
    > Obmyslalem sobie ze przed konsulem bede mowil ze bede chcial wyjechac na
    > ferie :) A z tego co wiem to daja wize na rok albo na 10lat.

    wszyscy tak mowia :) a ja ze swoich doswadczen wiem, ze sporo zalezy od tego
    czy i jakiej uczelni studentem jestes (pwr, elektronika,informatyka, nawet
    nie widziala konsula - moj osobisty przypadek i jeszcze 2kolegow, a np. univ
    wroc, chemia na 2dziewczyny, obie dyskutowaly z konsulem, konsulat w
    krakowie), co ciekawe wszyscy dostalismy wizy wjazdowe na 10lat (wszyscy
    bylismy studentami 2-3roku)

    > Kto z grupowiczow wie czy moge tak zrobic.?

    probowac warto... zawsze :)

    > Gdzie moge zlozyc podanie o wize? i kiedy najlepiej

    musisz sie stawic na rozmowe, a cala akcja troche trwa... najlepiej i
    najbezpieczniej zaczac jak najszybciej :)

    --
    Tomek

  • 3. Data: 2002-10-26 11:04:11
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > wroc, chemia na 2dziewczyny, obie dyskutowaly z konsulem, konsulat w
    > krakowie), co ciekawe wszyscy dostalismy wizy wjazdowe na 10lat (wszyscy

    a jak dawno to bylo???

    i czytalem gdzies ze paszport trzeba miec conajnmiej rok przed wyjazdem! A ja
    dopiero co wyrobilem. Jest to az tak wazne???

    Nie wiem moze jeszcze poczekac az bede studentem?? Bede studiowal informatyke
    to nie bede mial wiekszych problemow :)

    Pozdrawiam
    Krystian

  • 4. Data: 2002-10-26 12:04:03
    Od: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>

    > a jak dawno to bylo???

    1.5 roku temu (3semestry :) )

    > i czytalem gdzies ze paszport trzeba miec conajnmiej rok przed wyjazdem! A
    ja
    > dopiero co wyrobilem. Jest to az tak wazne???

    tego nie wiem, wiem natomiast ze nie dostaniesz wizy jesli paszportowi
    bedzie sie konczyla waznosc (mniej niz 6miesiecy do konca)

    > Nie wiem moze jeszcze poczekac az bede studentem?? Bede studiowal
    informatyke
    > to nie bede mial wiekszych problemow :)

    ciezko powiedziec... otrzymanie wizy IMHO zalezy od tego czy konsul uwiezy
    Ci ze masz do czego wracac :) jesli masz dom, firme, mieszkanie, jakis dobry
    status spoleczny, to raczej nie ma problemu, ale jesli jestes absolwentem
    jakiegos malo popularnego/platnego kierunku/szkoly to otrzymanie wizy staje
    sie trudniejsze (ale zaznaczam ze to tylko moja opinia oparta na tym, ze
    kilka osob z mojej rodziny probowalo jechac do USA i co z tego wyniklo...
    np, wojek (swietej pamieci) pojechal prawie bez problemu, ale juz ciocia
    (wtedy juz wdowa) nie otrzymala wizy, bo (podobno tak jej konsul powiedzial)
    pewnie zostanie w USA na stale z corka (kuzynka juz tam siedzi kilkanascie
    lat), wiec wiele zalezy od twojej, konkretnej sytuacji.) Ale probowac nigdy
    nie zaszkodzi, a jedyne co mozesz stracic to troche czasu i oplate :) a
    zyskasz napewno doswiadczenie w tego typu sprawie (i posmiejesz sie z
    formularza, np. pytanie: czy jedziesz do usa w celach terrorystycznych
    (dokladnego brzmienia nie jestem pewien, ale cos w ten desen bylo)), a moze
    od razu dostaniesz wize :)

    i jedna uwaga... w polsce dostajesz wize wjazdowa, a to nie jest tozsame z
    wiza pobytowa (czy jak sie to tam nazywa), ktora dostajesz dopiero na
    lotnisku w usa, oznacza to ze bez problemu kupisz bilet i wysiadziesz w usa,
    ale nie przesadza o tym czy cie wpuszcza gdzies dalej niz na poczekalnie na
    lotnisku :) (o tym tylko czytalem, ale ... :) )

    aha i ja osobiscie mimo posiadania wizy, w USA jeszcze nie bylem :( ale
    podobno ogolna zasada wjezdzania do USA jest podobna do tej jaka przezylem w
    angli.

    i powodzenia :)

    --
    Tomek

  • 5. Data: 2002-10-26 12:40:49
    Od: "andrzej a" <a...@N...gazeta.pl>

    k...@p...onet.pl napisał(a):

> [...]
    > Kto z grupowiczow wie czy moge tak zrobic.?
    > Gdzie moge zlozyc podanie o wize? i kiedy najlepiej

    wydrukowania, godziny przyjec, warunki, adresy, itp.
    O ile wiem nalezy udowodnic przed konsulem ze nie zamieza sie pozostac w USA
    i podjac pracy ( tz. ze ma sie silne zwiazki z Polska np firme, pokazne
    konto, pisal o tym kolega wyzej). Wszyscy starajacy sie sa traktowani jako
    potencjalni nielegalni imigranci. Podobno studenta łatwiej zwłaszcza gdy sa
    na 2-3 roku ( sam na to licze:)). Zaproszenia podobno sa juz bez znaczenia
    i nie sa brane pod uwage.
    powodzenia
    Andrzej

  • 6. Data: 2002-10-31 21:05:33
    Temat: Co zrobić zeby dostac z mozliwoscia zarabiania w USA
    Od: "Tomasz Swidzinski" <s...@j...com.pl>

    Co trzeba zrobic zeby pojechac _Do pracy_ legalnej?
    --
    pozdrawiam serdecznie / best regards
    Tomasz Swidzinski

    If you're happy and you know it, clunk your chains.

  • 7. Data: 2002-11-01 23:04:05
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Tomasz Swidzinski" <s...@j...com.pl> writes:

    > Co trzeba zrobic zeby pojechac _Do pracy_ legalnej?

    wjechac do usa na wize, ktora to wiza zezwalala bedzie na prace.

    jest na to specjalna kategoria, bodajze bh1 (albo b1h, nie pamietam
    dokladnej kolejnosci literek).

    zalatwianie takiej wizy inicjuje twoj przyszly pracodawca, ktory
    najpierw musi przekonac urzad imigracyjny ze jestes mu jako pracownik
    niezbedny.

    najlepiej skontaktuj sie z ambasada i popros o informacje zalbo
    zajrzyj na
    http://www.usinfo.pl/consular/niv/

    pracowac tez mozesz w ramach wyjechania do usa na wize imgrancka, ale
    to juz ciut innego i proces zalatwiania tego trwa niemilosiernie dlugo
    i jest skomplikowany oraz wymaga, zebys mial tam rodzine albo wstapil
    w zwiazek malzenski z obywatelem USA.
    --
    Nina Mazur Miller
    n...@p...ninka.net

  • 8. Data: 2002-11-02 20:55:06
    Od: "Lukasz Szelag" <j...@h...com>

    "Tomasz Swidzinski" <s...@j...com.pl> wrote in message
    > Co trzeba zrobic zeby pojechac _Do pracy_ legalnej?

    Wszystko najlepiej zaczac od znaleznienia firmy (Internet jest do tego idealny),
    ktora bedzie chciala zalatwic Ci wize pracownicza (H1-B). Sczerze mowiac, to
    obecnie dosc trudno znalezc takowa z uwagi na recesje, ale na pewno nie jest to
    niemozliwe. Inna sprawa, to zanim potencjalny pracodawca zgodzi sie na
    zalatwienie H-1B, bedziesz musial przejsc przez interview i co za tym idzie
    zjawic sie w danej firmie osobiscie (watpie, aby wszystkie rozmowy mogly byc
    przeprowadzone telefonicznie). Problem w tym, ze nie ma niestety kategorii
    wizowej, pozwalajacej na wyjazd w celu odbycia rozmowy o prace. Dla wiekszosci
    jedyna alternatywa pozostaje wiec wiza turystyczna (lub F-1/J-1), ale nie mozesz
    dac po sobie poznac, ze jedziesz na interview.

    Powodzenia,
    --
    Lukasz Szelag
    j...@h...com

  • 9. Data: 2002-11-03 10:27:00
    Od: n...@p...ninka.net (Nina M. Miller)

    "Lukasz Szelag" <j...@h...com> writes:

> [...]
    > jedyna alternatywa pozostaje wiec wiza turystyczna (lub F-1/J-1), ale nie mozesz
    > dac po sobie poznac, ze jedziesz na interview.

    a co z wiza biznesowa?

  • 10. Data: 2002-11-03 16:20:50
    Od: "Lukasz Szelag" <j...@h...com>

    "Nina M. Miller" <n...@p...ninka.net> wrote in message

    > a co z wiza biznesowa?

    Mysle, ze nie, gdyz zachodzi tutaj pewna sprzecznosc. Ubiegajac sie o
    nie-imigracynja wize biznesowa B-1 lub inna, np. B-2, F-1 lub J-1 nie mozna miec
    immigration intent. Natomiast posiadacz wizy H-1B moze wyrazic chec pozostania w
    USA na stale, pomimo tego, ze H-1B jest wiza nie-imigracyjna.

    Deklaracja wyjazdu na interview na pewno nie bedzie pomocna w przekonaniu
    konsula o checi powrotu do Polski. Z tego samego powodu wiza studencka F-1 nie
    zostanie przyznana osobie, ktora zlozyla wczesniej podanie o wize imigracyjna.

    --
    Lukasz Szelag
    j...@h...com