PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo zrobić zeby dostac WIZE!! › Re: Co zrobić zeby dostac WIZE!!
    From: "Tomasz Jaszowski" <t...@t...t16.ds.pwr.wroc.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co zrobić zeby dostac WIZE!!
    Date: Sat, 26 Oct 2002 14:04:03 +0200

    news:14ed.00000561.3dba76aa@newsgate.onet.pl...

    > a jak dawno to bylo???

    1.5 roku temu (3semestry :) )

    > i czytalem gdzies ze paszport trzeba miec conajnmiej rok przed wyjazdem! A
    ja
    > dopiero co wyrobilem. Jest to az tak wazne???

    tego nie wiem, wiem natomiast ze nie dostaniesz wizy jesli paszportowi
    bedzie sie konczyla waznosc (mniej niz 6miesiecy do konca)

    > Nie wiem moze jeszcze poczekac az bede studentem?? Bede studiowal
    informatyke
    > to nie bede mial wiekszych problemow :)

    ciezko powiedziec... otrzymanie wizy IMHO zalezy od tego czy konsul uwiezy
    Ci ze masz do czego wracac :) jesli masz dom, firme, mieszkanie, jakis dobry
    status spoleczny, to raczej nie ma problemu, ale jesli jestes absolwentem
    jakiegos malo popularnego/platnego kierunku/szkoly to otrzymanie wizy staje
    sie trudniejsze (ale zaznaczam ze to tylko moja opinia oparta na tym, ze
    kilka osob z mojej rodziny probowalo jechac do USA i co z tego wyniklo...
    np, wojek (swietej pamieci) pojechal prawie bez problemu, ale juz ciocia
    (wtedy juz wdowa) nie otrzymala wizy, bo (podobno tak jej konsul powiedzial)
    pewnie zostanie w USA na stale z corka (kuzynka juz tam siedzi kilkanascie
    lat), wiec wiele zalezy od twojej, konkretnej sytuacji.) Ale probowac nigdy
    nie zaszkodzi, a jedyne co mozesz stracic to troche czasu i oplate :) a
    zyskasz napewno doswiadczenie w tego typu sprawie (i posmiejesz sie z
    formularza, np. pytanie: czy jedziesz do usa w celach terrorystycznych
    (dokladnego brzmienia nie jestem pewien, ale cos w ten desen bylo)), a moze
    od razu dostaniesz wize :)

    i jedna uwaga... w polsce dostajesz wize wjazdowa, a to nie jest tozsame z
    wiza pobytowa (czy jak sie to tam nazywa), ktora dostajesz dopiero na
    lotnisku w usa, oznacza to ze bez problemu kupisz bilet i wysiadziesz w usa,
    ale nie przesadza o tym czy cie wpuszcza gdzies dalej niz na poczekalnie na
    lotnisku :) (o tym tylko czytalem, ale ... :) )

    aha i ja osobiscie mimo posiadania wizy, w USA jeszcze nie bylem :( ale
    podobno ogolna zasada wjezdzania do USA jest podobna do tej jaka przezylem w
    angli.

    i powodzenia :)

    --
    Tomek