PracaGrupypl.praca.dyskusje › Poszukiwania osób do działu handlowego.

  • 1. Data: 2002-10-25 15:46:01
    Temat: Poszukiwania osób do działu handlowego.
    Od: "Krzysztof Bąk" <b...@s...pl>

    Witam,

    Od kilku miesięcy poszukuję osoby do pracy w dziale handlowym. Wyniki
    poszukiwań są niezadowalające.

    Postanowiłem zapytać osoby czytające forum: jak szukać skutecznych
    handlowców ?.

    Jakie warunki musi spełnić w dzisiejszych czasach firma aby dobry i
    skuteczny handlowiec rozpoczął w niej pracę?

    Co jest ważne dla pracownika działu handlowego?

    Pozdrawiam, Krzysztof

  • 2. Data: 2002-10-25 17:38:18
    Temat: Re: Poszukiwania osób do działu handlowego.
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    >Krzysztof Bąk wrote:
    > Co jest ważne dla pracownika działu handlowego?

    Odstaw szklankę coby się nie zachłysnąć ze zdziwienia ;-)
    Odpowiedź brzmi: "Kasa"

    Nadmienię tylko, że często jest to warunek konieczny, lecz niewystarczający.
    Owocnych poszukiwań życzę

  • 3. Data: 2002-10-25 18:33:07
    Od: "Kuba93" <N...@w...pl>

    Użytkownik "Bozo" <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Odpowiedź brzmi: "Kasa"
    >
    > Nadmienię tylko, że często jest to warunek konieczny, lecz

    Problem polega na tym, ze wielu pracodawcow wychodzi z zalozenia, ze jesli
    handlowiec jest dobry to zgodzi sie na minimalna pensje + prowizja.

    W takich ofertach handlowcy moga dzis przebierac i na pewno wybiora firme o
    lepszym wizerunku.
    Sam szukalem, kilka razy handlowcow dla jednego z klientow i to byl glowny
    problem.
    Inna sprawa, ze dobrzy handlowcy zazwyczaj maja prace i zarabiaja duzo
    pieniedzy (sa przeciez dobrzy) wiec nie szukaja pracy:)

    PZDR
    Quba
    www.vidi.biz.pl

  • 4. Data: 2002-10-25 18:38:39
    Od: "Cezary Stypulkowski" <t...@s...tenbit.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Bąk" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    >

    > Od kilku miesięcy poszukuję osoby do pracy w dziale handlowym. Wyniki
    > poszukiwań są niezadowalające.

    hehe az sie chce powiedziec witaj w klubie...
    bylo tu swego czasu sporo postow jak trudno znalezc dobrego pracownika..
    ja akurat nie szukam nikogo do handlu...
    ale dalem pare dni temu ogloszenie ze szukam firmy co by mi kabel polozyla..
    i coz... zero reakcji
    hmm moze by tak firme instalatorska zalozyc?

    pozd.
    Czarek

  • 5. Data: 2002-10-25 22:45:25
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Cezary Stypulkowski wrote:
    > ale dalem pare dni temu ogloszenie ze szukam firmy co by mi kabel
    > polozyla..

    Heh powiedz ile jest to warte, a sam takową ci położe :) za godziwym
    wynagrodzeniem oczywiście 8^) (rozumiem że chodzi o wewnętrzną strukturalkę
    + zasilanie zrównoważone do kompów + szafa krosownicza - ogłoszenia nie
    czytałem).

    Jeszcze odnośnie handlowca. Spotkałem się już KILKAKROTNIE z wizją, ze
    handlowiec nie potrzebuje pensji, a dostaje tylko prowizję od utargu. Żeby
    było weselej, należy się ona dopiero od pewnego pułapu, tzn. mozna się
    naharować jak wół, a przez cały m-c zero $$$ :-( Nic dziwnego, że na takie
    dictum handlowiec pryska radośnie na firmę wonną strugą moczu. Pracowałem
    nawet z takimi ludźmi - jakoś zgodnie twierdzili, że posiadająć Umiejętność
    (tak, tak, z Dużej Litery) sprzedaży, nie będą otrzymywali nędznych
    ochłapów, lecz wolą raczej założyć własną firmę i sprzedawać towar.
    Oczywiście, zabiorą ze sobą klientów :) - a póki co, nie będą się
    przemęczać. Oto Polska właśnie.

  • 6. Data: 2002-10-26 20:34:06
    Od: "Cezary Stypulkowski" <t...@s...tenbit.pl>

> [...]
    strukturalkę
    > + zasilanie zrównoważone do kompów + szafa krosownicza - ogłoszenia nie

    pozwole sobie w takim razie zacytowac:

    Szukam
    firmy do prostej roboty - polozenie kabla (skretka 5 cat - jakies 30m).
    Kabel jest... potrzeba tylko puszki natynkowej (legrand) + oznaczenie,
    wkrosowanie do szafy (listwa lucent - nie bardzo pasuje wbijak crone),
    polozenie kabla w korytku wiszacym (ktore juz jest) + ew rurki pcv.
    Praca na malej wysokosci, potrzebna f-ra VAT.
    Prosze o wycene netto.

    jak widzisz.. roboty na moze pol godziny,
    pytanie ile to ma byc to "godziwe wynagrodzenie" stad moja prosba o wycene.
    wycen to jako jestes fachowiec...
    jak do tej pory odpowiedzi "zero"

    a to juz inna bajka... bez "happy endu"

    pozdr.
    Czarek

  • 7. Data: 2002-10-26 23:50:42
    Od: Bozo <b...@b...pl>

    Cezary Stypulkowski wrote:
    > jak widzisz.. roboty na moze pol godziny,
    > pytanie ile to ma byc to "godziwe wynagrodzenie" stad moja prosba o
    > wycene. wycen to jako jestes fachowiec...
    > jak do tej pory odpowiedzi "zero"

    No bez jaj... to jest warte może 120 (faktura) + ew. puszka i 2 ludzi...
    Chłopie, przecież do tak drobnego zamówienia nikt swojego świętego dupska
    nie ruszy :[ Każdy chciałby tylko kasować nie wiadomo jakie pieniądze za
    super hiper kontrakty. Nie dziwię się teraz, że zero odpowiedzi. Dobra rada
    za friko: weź żonę i połóż sam, nie oglądaj się na innych, bo 90% polskich
    "byznesmenów" nie weźmie się za nic, na czym nie maja 500% przebicia :-\
    Cholera, jako żywo przypomina mi to byłego szefa - wycisnąć, naciągnąć i
    orżnąć, a do roboty dwie lewe ręce. Na szczęście się od niego uwolniłem =)

  • 8. Data: 2002-10-27 12:21:38
    Od: "Cezary Stypulkowski" <t...@s...tenbit.pl>

> [...]
    > orżnąć, a do roboty dwie lewe ręce. Na szczęście się od niego uwolniłem =)

    problem w tym ze:
    1. nie bardzo mam czas
    2. nie chce mi sie
    3. mam na to budzet - wiec bynajmniej nie chce naciagac.. chce zaplacic ;)
    (dziwny jakis chyba jestem)
    4. bede wspanialomyslny dam 2x tyle co proponujesz... a co tam

    jacys chetni?

    pozdr
    Czarek

  • 9. Data: 2002-11-05 19:09:03
    Od: jerzu <j...@i...pl>

    On Fri, 25 Oct 2002 17:46:01 +0200, "Krzysztof B?k" <b...@s...pl>
    wrote:

    >Witam,
    >Od kilku miesięcy poszukuję osoby do pracy w dziale handlowym. Wyniki
    >poszukiwań są niezadowalające.

    Dlaczego?

    >Postanowiłem zapytać osoby czytające forum: jak szukać skutecznych
    >handlowców ?.

    Normalnie - ogłoszenia w prasie itp. pierdoły.

    >Jakie warunki musi spełnić w dzisiejszych czasach firma aby dobry i
    >skuteczny handlowiec rozpoczął w niej pracę?

    Hmm... nie wiesz. No to chyba nie wiesz kogo szukasz.
    Może napisz jakie warunki oferujesz a wtedy pomożemy ;-)

    >Co jest ważne dla pracownika działu handlowego?

    Zależy jakiego pracownika - stacjonarnego (w biurze) czy mobilnego (w
    terenie) - to jest zasadnicza różnica.

    --
    Pozdrawiam - Dariusz Niemczyński j...@i...pl
    http://jerzu.lubi.luftbrandzlung.org - strona domowa

  • 10. Data: 2002-12-03 10:42:57
    Od: "Mystery Me" <m...@w...pl>

    Twoje problemy moga wynikac z roznicy miedzy formulowaniem wymagan
    formalnych a faktycznymi potrzebami stanowiska... W efekcie pojawiaja sie
    kandydaci ktorzy spelniaja moze i wymgania opisane zalozmy w ogloszeniu, ale
    na rozmowie kwalifikacyjnej okazuje sie ze sa Ci zupelnie nieprzydatni.
    Mozliwe tez ze nie oferujesz wystarczajcego wynagrodzenia do wymagan.
    Opisz troszke wiecej o problemach.
    W sytuacji gdy problem trwa kilka miesiecy - radze zrzucic ten ciezar na
    doradztwo kadrowe. Takie firmy zobowiazuja sie do poszukiwania pracownika w
    okreslonym czasie, a na rekrutacje udzielaja gwarancji.
    Wiecjej informacji o zasadach dzialania firm doradczych na privie.

    Użytkownik Krzysztof Bąk <b...@s...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:apbols$7hu$...@n...tpi.pl...