PracaGrupypl.praca.dyskusje › likwidacja firmy a rozne dokumenty

  • 1. Data: 2002-04-24 09:29:07
    Temat: likwidacja firmy a rozne dokumenty
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Moja poprzednia firma sie likwiduje. Ja nie pracuej juz tam od stycznia. Na
    koniec dostalam - swiadectwo pracy i PIT za zeszly rok. Nie dostalam
    oczywiscie PIT-u za ten rok i calego pliku tych zaswiadczen do ZUS, ktore
    beda mi potrzebne do wyliczania mojej przyszlej emerytury.
    Wiem, ze firma ma istniec do konca tego miesiaca.
    Jak uzyskac te dokumenty????

    Magda

  • 2. Data: 2002-04-24 13:38:42
    Temat: Re: likwidacja firmy a rozne dokumenty
    Od: "Arleta Nowakowska" <i...@k...gliwice.pl>

    Użytkownik "Magdunia" <m...@k...net.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > beda mi potrzebne do wyliczania mojej przyszlej emerytury.
    > Wiem, ze firma ma istniec do konca tego miesiaca.

    Najlepiej jak najszybciej znajdz wlasciciela firmy lub osobe odpowiedzialna
    za sprawy personalne. Jesli jest to niemozliwe zapytaj, gdzie firma sie
    przenosi (jesli sie przenosi i czy ewentualnie zmienia nazwe) lub gdzie beda
    przechowywanie dokumenty osobowe pracownikow po jej likwidacji (akta osobowe
    musza byc przechowywane przez 50 lat od momentu odejscia pracownika z
    pracy). Koniecznie staraj sie o wypisanie przez pracodawce druku RP7. Radze
    Ci zbierac wszelkie dokumenty dotyczace zatrudnienia, nawet te, ktore wydaja
    sie nieistotne i warte wyrzucenia. Wierz mi ZUS wcale nie ulatwia
    przechodzenia na emeryture. Starajmy sie wiec o "papierki" poki mamy sily,
    bo potem moze nam ich braknac.

    Powodzenia

    Arleta

  • 3. Data: 2002-04-24 14:25:40
    Od: "Magdunia" <m...@k...net.pl>

    Użytkownik "Arleta Nowakowska" <i...@k...gliwice.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sie nieistotne i warte wyrzucenia. Wierz mi ZUS wcale nie ulatwia
    > przechodzenia na emeryture. Starajmy sie wiec o "papierki" poki mamy sily,

    Przepraszam, ze nie tne, al emoze jeszcze komus sie potem przyda.
    Firma sie likwiduje calkowicie - na amen. Do konca kwietnie ma tam siedzibe
    gdzie ma. W razie co mam telefony do innych pracownikow, firma inna
    prowadzila nam sprawy personalne. Ale to chyba obowiazek mojej poprzedniej
    firmy dostarczyc mi te dokumenty??
    (z drugiej strony ja wiem - to mi zalezy, ale przeciez dlacezgo ja mam
    latac????). Niestety nie mam gdzie sie dowiedziec gdzi ebeda przechowywane
    dokumenty firmy.

    Magda