PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą.

  • 1. Data: 2007-01-03 18:23:42
    Temat: Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą.
    Od: "rzmota" <r...@g...com>

    Witam,

    Od razu uprzedzam, że przeszukałem internet i nie znalazłem
    odpowiedzi (dyskusji) na swoje pytanie, dewagacje, wyobrażenia etc.

    Otóż, w tym roku zdaje mature, wykształcenie zapewne bede miał
    średnie. Jak do tej pory pracowałem w różnych branżach. Dorobiłem
    się przydomka "webdev" i "webdesigner", ale to doświadczenie raczej w
    pracy za granicą zwłaszcza krótko terminową (2-3 miesiące) się
    wogóle nie sprzyda.

    Zapewne podobnie jak sporo nastolatków w moim wieku planujemy
    wyjechać aby zarobić. I oto rodzi się pomysł wykorzystania
    zniesionych granic w UE i wyjechania gdzieś do innego kraju.
    Interesuje mnie Anglia, Irlandia, Grecja, Hiszpania (inne jakie?). Znam
    język anglieski i niemiecki. I teraz moje pytanie; gdzie wyjechać,
    jak pracować (legalnie, nielegalnie) na co uważać, gdzie szukać
    pracy już na miejscu, w ile osób pojechać, ....

    Wszędzie wszyscy mówią, że pracę jak sie chce to się wszędzie
    znajdzie. Tylko teraz czy np. w tak młodym wieku (19 l.) przyszły
    zagraniczny pracodawca bedzie na mnie patrzył tak samo jak na osobe
    kończącą studia lub inną starszą ?

    Jeszcze takie pytanie, czy za granicą przydaje się prawo jazdy
    (europejskie) do pracy ?

    Z góry przepraszam za chaotyczność postu, mógłbym mnóstwo pytań
    zadać, ale nie wszystko naraz.

    Pozdrawiam, rzmota

  • 2. Data: 2007-01-05 00:39:53
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On 3 Jan 2007 10:23:42 -0800, "rzmota" wrote:

    >Witam,
    >
    >Od razu uprzedzam, że przeszukałem internet i nie znalazłem
    >odpowiedzi (dyskusji) na swoje pytanie, dewagacje, wyobrażenia etc.

    alt.pl.emigracja.londyn

> [...]
    >się przydomka "webdev" i "webdesigner", ale to doświadczenie raczej w
    >pracy za granicą zwłaszcza krótko terminową (2-3 miesiące) się

    Nie umiesz się sprzedać.

    >Zapewne podobnie jak sporo nastolatków w moim wieku planujemy
    >wyjechać aby zarobić.

    Na jak długo? Miesiące/lata?

> [...]
    >Interesuje mnie Anglia, Irlandia, Grecja, Hiszpania (inne jakie?). Znam
    >język anglieski i niemiecki. I teraz moje pytanie; gdzie wyjechać,

    Do kraju, którego język znasz najlepiej.

    >jak pracować (legalnie, nielegalnie)

    legalnie

    >na co uważać,

    na a.p.e.londyn wałkowane wielokrotnie

    >gdzie szukać

    W internecie, w wyszukiwarkach firm lub serwisach poświęconych pracy
    http://ec.europa.eu/eures/

    >pracy już na miejscu, w ile osób pojechać, ....

    Zamiast szukać pracy na miejscu, kup na allegro lub poproś znajomego
    będącego w danym kraju, żeby Ci kupił kartę SIM do telefonu. Załaduj
    za Ł50/E100 (na opłaty za rozmowy w roamingu), napisz CV podając w
    danych kontaktowych nr tel. i adres jakiegoś znajomego na emigracji.
    CV wysyłaj e-mail'em, lub na jakieś 3 tygodnie wcześniej napisz stertę
    CV, powsadzaj do kopert, zaadresuj i poproś kogoś żeby na miejscu to
    porozsyłał. Poumawiaj się telefonicznie na rozmowy kwalifikacyjne.
    Wyjdzie to znacznie taniej niż szukanie na miejscu.

> [...]
    >znajdzie. Tylko teraz czy np. w tak młodym wieku (19 l.) przyszły
    >zagraniczny pracodawca bedzie na mnie patrzył tak samo jak na osobe

    Nie, np. w WB stawki minimalne dla 19-latków są niższe niż dla
    21-latków. Jak chcesz się zaczepić np. w McDonald's, to będzie to
    miało znaczenie.

    >Jeszcze takie pytanie, czy za granicą przydaje się prawo jazdy
    >(europejskie) do pracy ?

    Może się przydać, polskie powinno wystarczyć, międzynarodowe chyba nie
    jest niezbędne.

    --
    pozdrawiam
    Bremse

  • 3. Data: 2007-01-05 07:26:44
    Od: "grom@x" <gromax@_skasuj_.interia.pl>

    po pierwsze zdecyduj się, jaki i który rynek pracy cię interesuje
    po drugie, znajdź jak najwięcej info w necie nt. mozliwych sposobów zatrudnienia
    po trzecie postaraj się mieć konkret juz przed wyjazdem (np. dzięki rozwiązaniu z
    telefonem jak podany powyzej)
    po czwarte, postaraj się miec przed wyjazdem jak najwiecej konkretnych scenariuszy w
    ręku. Z jednej strony moze wyjść "od pierwszego strzału" najlepiej jak tylko mozna,
    ale licho nie śpi. A żeby przewidzieć, to trzeba wiedzieć jak najwięcej o lokalnym
    rynku pracy, możliwościach zatrudnienia, obyczajach, swojej wiedzy itd. Załózmy,
    wchodzisz do agencji bo przeczytałeś na zewnątrz cieawe ogłoszenie. I masz 30 sekund
    żeby przekonac rekrutera że ty jestes własnie najodpowiedniejszą osobą do
    zatrudnienia.
    po piąte - język. Nie obraź się, ale powiedz ile razy byłeś za granicą i rozmawiałeś
    w znanych ci językach? mi sie zdawalo, że znam angielski niby "komunikatywnie". Ale
    potrzebowałem około tydzień słuchania radia i tv zeby mieć pojecie, co ci ludzie obok
    mnie do siebie mówią... (tak tak, to że jestesmy z innego kraju to zauwazają po
    pierwszym słowie)

    co do edukacji - oczywiscie zyczę ci jak najlepiej, ale mało realne wydaje się
    uzyskanie jakiegoś stanowiska zwiazanego z wykształceniem. Jestem w UK od maja i
    wiele osób z którymi tu jestem szuka pracy co najmniej związanej z tym co sie robiło
    w kraju. I pewnie jeszcze troche czasu upłynie, zanim się uda bardziej odbić...

    prawo jazdy jest ważne praktycznie w całej europie, ale jak nie masz doświadczenia w
    prowadzeniu auta... zresztą na ogół lepiej jest kupić swoje, bo często do roboty
    trzeba dojechac samochodem (od transportu publicznego może być conieco daleko)

    i powodzenia

    --

    to tylko moje zdanie, taki skrót myślowy
    *G*R*O*M*A*X*

  • 4. Data: 2007-01-05 19:18:49
    Temat: Re: Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granic?.
    Od: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>

    On Fri, 5 Jan 2007 08:26:44 +0100, "grom@x" wrote:

> [...]
    w kraju. I pewnie jeszcze troche czasu upłynie, zanim się uda bardziej odbić...

    Sądzę że obecnie w UK łatwiej jest znaleźć pracę w zawodzie, niż przy
    przysłowiowych garach. Po prostu mniejsza konkurencja. Oczywiście
    niezbędna do tego jest znajomość języka pozwalająca na swobodną
    komunikację.

> [...]
    trzeba dojechac samochodem (od transportu publicznego może być conieco daleko)

    Do tego gdy człek pracuje za pośrednictwem tymczasowych agencji pracy,
    to bardzo często jest tak, że pracownik z samochodem jest bardziej
    wartościowy, bo może zabrać resztę ekipy, więc szanse na znalezienie
    pracy rosną.

    --
    pozdrawiam
    Bremse