PracaGrupypl.praca.dyskusjeCo warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą. › Re: Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą.
    From: Bremse <bremse{usun.to}@wp.pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Co warto wiedzieć na zapas ? Praca młodych za granicą.
    Date: Fri, 05 Jan 2007 01:39:53 +0100

    On 3 Jan 2007 10:23:42 -0800, "rzmota" wrote:

    >Witam,
    >
    >Od razu uprzedzam, że przeszukałem internet i nie znalazłem
    >odpowiedzi (dyskusji) na swoje pytanie, dewagacje, wyobrażenia etc.

    alt.pl.emigracja.londyn

    >Otóż, w tym roku zdaje mature, wykształcenie zapewne bede miał
    >średnie. Jak do tej pory pracowałem w różnych branżach. Dorobiłem
    >się przydomka "webdev" i "webdesigner", ale to doświadczenie raczej w
    >pracy za granicą zwłaszcza krótko terminową (2-3 miesiące) się
    >wogóle nie sprzyda.

    Nie umiesz się sprzedać.

    >Zapewne podobnie jak sporo nastolatków w moim wieku planujemy
    >wyjechać aby zarobić.

    Na jak długo? Miesiące/lata?

    >I oto rodzi się pomysł wykorzystania
    >zniesionych granic w UE i wyjechania gdzieś do innego kraju.
    >Interesuje mnie Anglia, Irlandia, Grecja, Hiszpania (inne jakie?). Znam
    >język anglieski i niemiecki. I teraz moje pytanie; gdzie wyjechać,

    Do kraju, którego język znasz najlepiej.

    >jak pracować (legalnie, nielegalnie)

    legalnie

    >na co uważać,

    na a.p.e.londyn wałkowane wielokrotnie

    >gdzie szukać

    W internecie, w wyszukiwarkach firm lub serwisach poświęconych pracy
    http://ec.europa.eu/eures/

    >pracy już na miejscu, w ile osób pojechać, ....

    Zamiast szukać pracy na miejscu, kup na allegro lub poproś znajomego
    będącego w danym kraju, żeby Ci kupił kartę SIM do telefonu. Załaduj
    za Ł50/E100 (na opłaty za rozmowy w roamingu), napisz CV podając w
    danych kontaktowych nr tel. i adres jakiegoś znajomego na emigracji.
    CV wysyłaj e-mail'em, lub na jakieś 3 tygodnie wcześniej napisz stertę
    CV, powsadzaj do kopert, zaadresuj i poproś kogoś żeby na miejscu to
    porozsyłał. Poumawiaj się telefonicznie na rozmowy kwalifikacyjne.
    Wyjdzie to znacznie taniej niż szukanie na miejscu.

    >Wszędzie wszyscy mówią, że pracę jak sie chce to się wszędzie
    >znajdzie. Tylko teraz czy np. w tak młodym wieku (19 l.) przyszły
    >zagraniczny pracodawca bedzie na mnie patrzył tak samo jak na osobe
    >kończącą studia lub inną starszą ?

    Nie, np. w WB stawki minimalne dla 19-latków są niższe niż dla
    21-latków. Jak chcesz się zaczepić np. w McDonald's, to będzie to
    miało znaczenie.

    >Jeszcze takie pytanie, czy za granicą przydaje się prawo jazdy
    >(europejskie) do pracy ?

    Może się przydać, polskie powinno wystarczyć, międzynarodowe chyba nie
    jest niezbędne.

    --
    pozdrawiam
    Bremse