PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co to jest sektor B2B ????

  • 31. Data: 2004-12-14 11:52:02
    Temat: Re: Co to jest sektor B2B ????
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 07:48:30 +0100, na pl.praca.dyskusje, Jackare napisal(a):

    > Nie wiem czy są po temu mozliwoci prawne.

    Alez czemu nie. Zwykla umowa cywilno - prawna. Dajemy Ci kredyt a Ty go
    musisz odpracowac. Oczywiscie jesli go splacisz to jestes wolny/wolna.

    > :o)

    czemu sie tak dziwisz. Np. banki chetnie zatrudniaja studentow filozofi -
    sam znam kilka takich przypadkow. Rownie chetnie zatrudniaja fizykow i
    matematykow.

    > Zycze powodzenia. Mam wielu znajomych ktorzy konczyli rozne kierunki. Miedzy
    > innymi takie o ktorych pisalem. Uwierz ze dla 90% nie ma miejsca na
    > uczelniach, choc chcieliby robic kariere naukowa. Tam panuje uklad, a "na
    > uklady nie ma rady".

    Na uklady jest rada - rynek. Jesli sie okaze ze przez uklady uczelnia traci
    w rankingach i traci studentow albo musi obnizac czesne to uklady sie
    bardzo szybko skoncza. Tylko uczelnia powinni zarzadzac menadzerowie, czas
    skonczyc z idiotycznym ukladem gdzie prawie cala kadra to pracownicy
    naukowo-dydaktyczni. Trzeba wyraznie odroznic pracownikow dydaktycznych od
    naukowcow prowadzacych badania.

    > Nie wiem skad Twoje idealistyczne przekonanie o takim dzialaniu swiata. Albo
    > jestes bardzo mlody, albo nie doswiadczyles tzw kopa od zycia, lub nie
    > doswiadczyles dzialania "ukladow".

    Mlody nie jestem, wiele doswiadczylem i wiem jedno - prawa rynku sa
    bezwzgledne i nawet brat brata nie zatrudni w prywatnej firmie jesli ten
    nie bedzie sie sprawdzal na powierzonym stanowisku. Tylko tam gdzie w gre
    wchodza publiczne pieniadze mozliwe jest ich marnotrawienie i robienie
    prezentow.

    > Uczelnie prowadza badania najczesciej na zlecenia przemyslu. Niezalezne
    > badania naukowe wystepuja w ilosciach sladowych ze wzgledu na chroniczny
    > brak funduszy i nie zmienia tego oplaty wnoszone przez studentow.

    Badania podstawowe sa konieczne by z nich mogly czerpac te bardziej
    dochodowe dziedziny nauki. I zdaje sobie z tego sprawe przemysl, zdaja
    sobie z tego sprawe naukowcy.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 32. Data: 2004-12-14 11:55:54
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Tue, 14 Dec 2004 10:00:11 +0100, na pl.praca.dyskusje, Piotr Kreglicki
    napisal(a):

    > Ja bym jeszcze dorzucił, że w Polsce firmy generalnie nie są
    > zainteresowane jakimikolwiek badaniami prowadzonymi przez uczelnie.

    Bo u nas jest tak ze panstwo finansuje badania a jak juz naukowiec cos
    ciekawego odkryje to zwiewa z uczelni, patentuje swoje odkrycie i albo
    uruchamia produkcje albo sprzedaje pomysl zainteresowanej firmie. Sam znam
    kilka takich przypadkow.

    > USA czy nawet w Europie Zachodniej uczelnie i przemysł skutecznie
    > współpracują ze sobą z obopólną korzyścią. Te pierwsze mają dzięki temu
    > fundusze, natomiast firmy dostają nowe technologie/rozwiązania.

    Bo wypracowano tam wlasciwe ku temu zasady a nie dzieje sie to jak u nas na
    dzikich zasadach jak wyzej.

    > W Polsce - nawet biorąc poprawkę na mniejsze możliwości przedsiębiorstw
    > - sytuacja pod tym wzgledem jest bardzo kiepska.

    Bo u nas uczelnie to przechowalnie dla miernoty, bo jak pisal Jackare to
    siedliska ukladow i znajomosci, wiec co te uczelnie maja do zaproponowania.

    Kyniu

    --
    _ __ _
    |__/