PracaGrupypl.praca.dyskusje › Jaki fundusz??

  • 1. Data: 2004-12-10 23:12:31
    Temat: Jaki fundusz??
    Od: "Mary" <m...@p...onet.pl>

    Cześć, dostałam z ZUS-u pismo,że mam wybrać fundusz emerytalny. Kompletnie
    się w tym nie orientuję, może znacie albo należycie do jakiegoś funduszu,
    który byłby godny polecenia?? Bo jakoś nie mam ochoty żeby ZUS wybierał za
    mnie.
    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2004-12-11 08:00:19
    Temat: Re: Jaki fundusz??
    Od: "Fish" <d...@U...TO.poczta.onet.pl>

    > który byłby godny polecenia?? Bo jakoś nie mam ochoty żeby ZUS wybierał za
    > mnie.

    Trudne pytanie, kazdy lubi co lubi. Ja powiem ze swojego punktu widzenia.
    Wybieralem niedawno i bralem pod uwage ING Nationale Nederlanden oraz
    Commercial Union. Wybralem ING ale to juz nie mam czym poprzec dlaczego.
    Natomiast dlaczego bralem pod uwage te dwa fundusze. Przejrzalem notowania z
    ostatnich lat i te fundusze zawsze sa na czele notowan, wymieniaja sie
    czasami miejscami ale zawsze sa najwyzej i maja najwiecej klientow.
    Do obu funduszy mozesz przystapic nie wychodzac z domu poprzez internet.
    MOja odpowiedz jest nie poparta zadnymi liczbami ani procentami bo po prostu
    juz nie pamietam na co to sie zwracalo uwage, ale sa jakies wazne cyferki
    ale te fundusze maja wlasnie te cyferki tak jak trzeba.

    <<FISH>>

    P. S.
    Z tego co wyczytalem to Fundusz nie moze zbankrutowac. Tzn. moze ale masz
    gwarancje ze przejmie Cie inny albo jakos cos sie wylicza srednia, takze
    wstepujac gdziekolwiek nie ma strachu w sumie.

  • 3. Data: 2004-12-11 09:23:02
    Od: "Tomek" <k...@o...pl>

> [...]
    > który byłby godny polecenia?? Bo jakoś nie mam ochoty żeby ZUS wybierał za

    A jaka to różnica który zwinie Ci pieniądze. Jak wybierzesz sam to zawsze mogą
    Ci powiedzieć że to była Twoja decyzja. A jak wybiorą oni to w razie rewolucji
    bedziesz wiedział kogo ukatrupić. Tomek

  • 4. Data: 2004-12-11 10:07:16
    Od: "xet" <x...@i...pl.USUNTO>

    Polsat albo PZU Jesien

    ja wybralem PZU...prez ostatnie lata maja najlepsze notowania

    pzdr

  • 5. Data: 2004-12-11 14:03:27
    Od: CanoE <c...@n...lubie.spamu.org>

    ja z wygody wybralam ING Nationale Nederlanden - z prostej przyczyny..
    mam konto w Banku Slaskim ;)

    CanoE
    _______________________________
    www.ap.end.pl (mirror: http://www.aphoto.abc.pl)

  • 6. Data: 2004-12-15 22:44:43
    Od: malkontent <w...@w...pl>

> [...]
    > zawsze mogą
    > Ci powiedzieć że to była Twoja decyzja. A jak wybiorą oni to w razie

    popieram zdanie Tomka. ONI wciaz cos zmieniaja. zebysmy nie obudzili sie z
    reka w nocniku

  • 7. Data: 2004-12-16 19:21:14
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Mary" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > który byłby godny polecenia?? Bo jakoś nie mam ochoty żeby ZUS wybierał za
    http://www.epolisa.republika.pl/rankingi.htm

    oprócz tego polecam lekturę

    http://www.epolisa.republika.pl/archiwum/jaki.htm
    http://www.google.pl/search?hl=pl&c2coff=1&q=wyb%C3%
    B3r+OFE&lr=
    http://groups.google.pl/groups?hl=pl&lr=&c2coff=1&q=
    kt%C3%B3ry+OFE
    http://epolisa.blog.onet.pl/2,ID60300,index.html

    (losowanie ZUS w styczniu, czyli czas na samodzielną decyzję jest do 10
    stycznia)

    Pozdrawiam
    W. Zaleska www.epolisa.republika.pl

  • 8. Data: 2004-12-16 20:00:55
    Od: "Tomek" <l...@g...pl>

    malkontent <w...@w...pl> napisał(a):

    > popieram zdanie Tomka. ONI wciaz cos zmieniaja. zebysmy nie obudzili sie
    > reka w nocniku
    Przepraszam że pytam. Ale czy ty uważasz że jeszcze nie masz nie tylko reki
    w nocniku. Przeciez nie dostaniesz żadnej emerytuty. Będzie jak z
    samochodami w PRL. jak ktoś juz sobie uskładał to następnego dnia cena była
    wyższa. Za chwie podniosą wiek emerytalny o trzy lata. Jak będziesz miał 65
    lat to pewno bedzie Ci brakowało do emerytury z 10 lat. Jak dobijesz do 75
    to jeszcze 4. Już był projekt ustawy. A w zasadzie dwóch ustaw. Pierwszy był
    mniej więcej taki. Jak ktoś przejedzie emeryta, ale nie na chodniku, to
    miałby dostać trzy przeciętne emerytury. Nie przeszedł bo trzeba było by
    uszy do ZUSu dostarczyć. W drugim emeryci mają mieć dodatkowe prawa. Moga
    przechodzic przy czerwonym świetle, kapać się w miejscach niestrzeżonych i
    jeść wszystkie grzyby jakie znajdą w lesie. Ten projekt jest w drugim
    czytaniu. Tomek

  • 9. Data: 2004-12-16 20:04:41
    Od: "Tomek" <l...@g...pl>

    xet <x...@i...pl.USUNTO> napisał(a):

    > Polsat albo PZU Jesien
    >
    > ja wybralem PZU...prez ostatnie lata maja najlepsze notowania
    >
    > pzdr

    I jest jeszcze to PZU często w mediach. Nie wiem czy te zadymy z kasą jaka
    tam przeciekała ma wpływ na notowania, ale pewnie tak. Podziwiam Twój
    optymizm. Tomek

  • 10. Data: 2004-12-17 06:00:27
    Od: malkontent <w...@w...pl>

> [...]
    > przechodzic przy czerwonym świetle, kapać się w miejscach niestrzeżonych
    > jeść wszystkie grzyby jakie znajdą w lesie.

    mysle podobnie, jezeli nie tak samo jak Ty.
    w tym kraju zmierza sie do tego, zeby usmiercac ludzi. poza tym opieka
    "zdrowotna" zalatwi, zebysmy zbyt dlugo nie chodzili po tym swiecie.
    pensje wschodnie - zarobki zachodnie. i za co Ci ludzie malo zarabiajacy,
    emeryci i rencisci maja sie leczyc?
    ale przeciez jestesmy krajem cudu gospodarczego (wzrost gospodarczy itd.).
    co to za problem nie podwyzszac zarobkow i mowic, ze jest mala inflacja? a
    ceny ida w gore.
    troche chyba sie rozpedzilem, to juz nie na temat postu.