PracaGrupypl.praca.dyskusje › robić co się lubi

  • 1. Data: 2004-12-11 12:41:54
    Temat: robić co się lubi
    Od: Jerry <j...@g...pl>

    Witam.
    Czy robicie właśnie to, co lubicie robić?

    Od siebie powiem, że jestem nauczycielem i mi to już bokiem
    wyłazi. Gdy rozpoczynałem pracę były inne realia (dyscyplina!)
    i perspektywy. Teraz czuję, że się wykańczam.
    Tęsknię do pracy w pracy, bez sprawdzianów, konspektów itd.
    Głos też wysiada. Do emerytury jeszcze ćwierć wieku...

    Niedawno przeczytałem ciekawe nowinki o jądrze systemu Hurd.
    Większość oczywiście po angielsku. Chętnie bym sobie usiadł
    i przetłumaczył trochę takiej dokumentacji na polski.
    Niestety, nie mam czasu. Próbowałem parę miesięcy temu
    znaleźć jakieś ciepłe miejsce tłumacza, klepacza danych,
    "pomocnika" administratora (bo moje kwalifikacje dydaktyczne
    są mi przekleństwem, a nie atutem), a nawet redaktora ;-)
    Brak szans. Wydawnictwa mają dość wysokie wymagania, no i nie
    ma szans na etat, co mi się wydaje niezbędne. Do tego tłumaczysz,
    co każą, a nie to, co ciekawe. Moje słownictwo opiera się
    na latach pracy z dokumentacją, co w ręce wpadło i co ściągnąłem
    z Internetu, więc jest dość ograniczone - żadnych kartografii,
    hydrauliki, biotechnologii :-(

    Miałem propozycję pracy o 400 km od domu dwa miesiące temu.
    Instalowanie lokalnych sieci. Teraz żałuję, że tego nie wziąłem.
    Pojechałbym i 500 km.

    Doradźcie, co ze sobą zrobić? Jakiego typu roboty, i gdzie szukać?
    Chyba nie ma takiej specjalności "dokumentalista aplikacji"?
    W ogłoszeniach zawsze mowa jest o programistach, a ja programowałem
    15 lat temu.

    Jakby gdzieś była posada konserwatora to też wezmę, kursy wszelakie
    porobię, tylko dajcie cynk.. Byle wyrwać się z tego getta, gdzie
    nie da się rozwijać informatycznie. Niedawno kopiowałem koleżance
    informatyczce dokument z dyskietki, bo nie wie jak. To i tak dobrze,
    bo inna (nie od informatyki) przyniosła na dyskietce tylko skrót
    do dokumentu.

    Jurek

  • 2. Data: 2004-12-11 12:47:55
    Temat: Re: robić co się lubi
    Od: "=sve@na=" <s...@h...com>

    Jerry wrote:
    > Witam.
    > Czy robicie właśnie to, co lubicie robić?

    Tak. Zdecydowanie tak. Ale dopiero od lat 5. Dlatego, ze dobrze placa i
    ze jest wszystko dobrze zorganizowane (tez ucze mlodziez, ale w Szwecji).

> [...]
    > Tęsknię do pracy w pracy, bez sprawdzianów, konspektów itd.
    > Głos też wysiada. Do emerytury jeszcze ćwierć wieku...

    Jakich przedmiotow uczysz? Wiesz, tu brakuje nauczycieli pewnych
    specjalnosci - z tym ze trzeba perfekt znac szwedzki....

    > Miałem propozycję pracy o 400 km od domu dwa miesiące temu.
    > Instalowanie lokalnych sieci. Teraz żałuję, że tego nie wziąłem.
    > Pojechałbym i 500 km.

    Jw.

    --
    sveana

  • 3. Data: 2004-12-11 14:29:31
    Od: "Marek" <m...@p...wp.pl>

    Co zrobic gdy sie chce wymuwic prace w szkole???

  • 4. Data: 2004-12-11 14:53:57
    Od: Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl>

    Sat, 11 Dec 2004 15:29:31 +0100, na pl.praca.dyskusje, Marek napisal(a):

    > Co zrobic gdy sie chce wymuwic prace w szkole???

    Niech zgadne - nauczyc ortografii?? "Wymowic" bo "wymowa", "wymawiac".

    Kyniu

    --
    _ __ _
    | ' < || | ' \| | || |
    |_|\_\_, |_||_|_|\_,_|
    |__/

  • 5. Data: 2004-12-11 16:53:18
    Od: "Artur R. Czechowski" <a...@h...pl>

    On 2004-12-11, Kyniu <k...@U...poczta.gazeta.pl> wrote:
    > Niech zgadne - nauczyc ortografii?? "Wymowic" bo "wymowa", "wymawiac".
    Bo jak nie, to można nawet nie mieć takiej szasny. Wywalą od razu :]

    Pozdrawiam
    Czesiu, MSPANC
    --
    Boże, daj mi odwagę, abym mógł zmieniać to, co można zmienić,
    daj mi pokorę, abym godził się z tym, czego zmienić nie można

  • 6. Data: 2004-12-11 22:30:43
    Od: Jerry <j...@g...pl>

    =sve@na= wrote:

    > Tak. Zdecydowanie tak. Ale dopiero od lat 5. Dlatego, ze dobrze placa i
    > ze jest wszystko dobrze zorganizowane (tez ucze mlodziez, ale w Szwecji).
    To tak, jakbyś mieszkała na innej planecie.
    Tu jest 20% bezrobocia. To rzutuje na wszystko: szacunek
    uczniów dla wykształcenia, kulturę, postawy wychowawcze
    rodziców, stosunki w pracy i sytuację na rynku pracy.
    Kuzyn dyrektorki skończył w tym roku studia informatyczne
    i bardzo potrzebuje pracy. Już ma w naszej szkole kilka
    godzin, a wkrótce pewnie będzie miał wszystko...

    > Jakich przedmiotow uczysz? Wiesz, tu brakuje nauczycieli pewnych
    > specjalnosci - z tym ze trzeba perfekt znac szwedzki....
    Obawiam się, że to już nie dla mnie. Język też jest
    wielkim problemem. Uczę matematyki i informatyki.
    Nie wyobrażam sobie, żebym mógł robić to samo w Szwecji.
    Musiałbym mieć coś znacznie prostszego, z mniejszym
    kontaktem z ludźmi.
    Uczyła mnie kiedyś angielskiego Rosjanka i wiem, jak to może
    wyglądać, choć między polskim a rosyjskim jest mniejsza
    różnica.

    Jurek

  • 7. Data: 2004-12-12 07:47:09
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    Użytkownik "Jerry" <j...@g...pl> napisał w wiadomości
    > =sve@na= wrote:

    > Obawiam się, że to już nie dla mnie...

    > Nie wyobrażam sobie, żebym mógł...

    > Musiałbym mieć coś znacznie prostszego...

    A wogóle chcesz jeszcze żyć, czy też się obawiasz, że tego nie wiesz?

    vertret

  • 8. Data: 2004-12-12 10:05:45
    Od: Jerry <j...@g...pl>

    VERTRET wrote:
    > A wogóle chcesz jeszcze żyć, czy też się obawiasz, że tego nie wiesz?
    Masz coś do powiedzenia w temacie?
    Pisałem wcześniej, że nie interesuje mnie już nauczanie, a cokolwiek
    innego. Koleżanka na to odpowiedziała, że w Szwecji potrzebni są
    nauczyciele.
    Ty zaś radzisz mi, żebym się zastanowił nad samobójstwem, czyż nie?
    Wiesz, co ja myslę o takich dyskutantach?

    J.

  • 9. Data: 2004-12-12 10:46:56
    Od: "VERTRET" <vertret @ op.pl>

    > Wiesz, co ja myslę o takich dyskutantach?

    Zastanawiam się i obawiam się, że nie bedziesz zdecydowany pomyśleć o tym
    :)

    vertret

  • 10. Data: 2004-12-12 19:58:01
    Od: "F.M.T" <f...@b...com>

    "Jerry" <j...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > Chyba nie ma takiej specjalności "dokumentalista aplikacji"?
    > W ogłoszeniach zawsze mowa jest o programistach, a ja programowałem

    Nalezy moim zdaniem oprocz uczenia czegos, jeszcze samemu cos umiec. Robota
    wtedy sama Cie znajdzie.

    FMT