PracaGrupypl.praca.dyskusje › Co sadzicie o tym ?

  • 1. Data: 2003-01-24 12:08:37
    Temat: Co sadzicie o tym ?
    Od: b...@T...ho.pl (Pawel Baranowski)

    Mój ojciec jest bez pracy, ja studiuję, ale też chętnie bym dorobił. Otóż
    wpadliśmy na taki pomysł, żeby założyć firmę i zaoferować w ten sposób swoją
    pracę. Chodzi o proste prace jak np. sprzątanie, odgarnianie śniegu,
    pilnowanie (portier), roznoszenie ulotek, proste prace budowlane (wylewki,
    ogrodzenia) itp. Byliśmy w kilku supermarketach, dzwoniliśmy do kilku firm -
    bez efektu. Nawet nie chcieli z nami gadać, mimo że ojciec było gotów
    pracować za niewiele więcej niż wynosi minimalny ZUS. :(

    Sądziłem, że taki układ jest korzystny dla firm - nie podlegają przepisom
    prawa pracy, nie płacą ZUS, żadnych regulaminów pracy ... A jednak. Ktoś wie
    o firmie oferującej tego typu pracę ? Może ktoś z Was ma doświadczenia z
    samozatrudnieniem (znam ogłoszenie GW) - czy czyhają na "pracownika" jakieś
    pułapki ? Czy wymagali od Was świadectwa pracy z poprzednich stanowisk albo
    CV ?

    Przed odpowiedzia skasuj slowo "TNIJ"

    "badz odwazny gdy rozum zawodzi badz odwazny
    w ostatecznym rachunku jedynie to sie liczy"
    Z. Herbert

  • 2. Data: 2003-01-24 12:56:09
    Temat: Odp: Co sadzicie o tym ?
    Od: "Rafal" <?@?.?>

    Użytkownik rkacz <r...@j...us.edu.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@j...us.edu.pl...

    > Bo jest korzystny, ale juz jest cale mnostwo firm oferujacych
    > uslugi typu ochrona (portierzy rowniez), sprzatanie itp. Niestety bazuja
    > albo na zatrudnianiu emerytow i rencistow, albo na totalnym wyzysku.
    > Jak bedzie Was stan na zatrudnienie przynajmniej kilku ludzi, to moze
    > bedzie Was stac na wygranie jakiegos przetargu (jak znam zycie to tez
    > tylko teoretycznie).

    No przecież tutaj nie chodzi o to żeby stanowic konkurencję dla jakiejś
    firmy ochroniarskiej, ani o startowanie w przetargach, ale o szukanie
    pracy dla 2 osób na raz i oferować inną formę rozliczenia niż umowa o pracę.
    Uważam, że jest to fajny pomysł gdyż jest to dodatkowa oferta dla
    potencjalnych pracodawców, którzy nawet nie myślą o szukaniu kogoś do pracy
    bo boją się całej tej proceduralnej otoczki związanej z zatrudnieniem
    pracownika.
    Oczywiście wielu pracodawców już stosuje taką formę, ale jest jeszcze wielu,
    którzy po prostu nie myślą o zatrudnianiu pracowników wogóle, a chcieliby
    pomyśleć, gdyby to było tak samo proste jak zakupienie zwykłej usługi na
    fakturę.

    Tak więc pomysł fajny, ale tak samo jak przy zwykłym szukaniu pracy, trzeba
    uzbroić się w wytrwałość i szukać, szukać, szukać...

    Rafał

  • 3. Data: 2003-01-24 12:59:59
    Temat: Re: Co sadzicie o tym ?
    Od: rkacz <r...@j...us.edu.pl>

    > Nawet nie chcieli z nami gadać, mimo że ojciec było gotów
    > pracować za niewiele więcej niż wynosi minimalny ZUS. :(

    Niestety, dokad nie zatrudnisz kilku emerytow masz male szanse zarobic
    na wlasna skladke ZUS, zdrowotne,oplata za konto w banku i nie wiem co
    jeszcze.

> [...]

    Jak bedzie Was stan na zatrudnienie przynajmniej kilku ludzi, to moze
    bedzie Was stac na wygranie jakiegos przetargu (jak znam zycie to tez

    Nie wiem, moze ktoś na grupie zna jakas bardziej optymistyczna
    odpowiedz na ten temat.