PracaGrupypl.praca.dyskusje › umowa na czas określony a odprawa emerytana

  • 1. Data: 2005-09-22 14:45:52
    Temat: umowa na czas określony a odprawa emerytana
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    W dniu wygaśnięcia umowy na czas określony pracownik kończy 65 lat. Czy
    należy mu się odprawa emerytalna?
    Oczywiście nigdy jeszcze nie pobierał takowej, itp...
    Przeglądałam orzecznictwo i nie znalazłam identycznego przypadku a nie
    jestem prawnikiem i pozorne podobieństwo sytuacji może być mylące.

    Joanna

  • 2. Data: 2005-09-22 19:13:12
    Temat: Re: umowa na czas określony a odprawa emerytana
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    >
    > Joanna
    >
    >Witam. Przeczytaj dokładnie art.92(1)kp i zastanów się. Jezeli Ty załatwiasz
    wszystkie formalności z przejściem pracownika na emeryturę to nie ma znaczenia
    jaki typ umowy o pracę jest zawarty.Istotą wypłaty odprawy jest stosunek
    pracy.Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2005-09-23 05:33:55
    Od: "Joanna" <l...@a...net>

    Użytkownik <s...@p...onet.pl> napisał
    > wszystkie formalności z przejściem pracownika na emeryturę to nie ma
    znaczenia
    > jaki typ umowy o pracę jest zawarty.Istotą wypłaty odprawy jest stosunek
    > pracy.Pozdrawiam.

    Problem jest w tym, że pracownik nie chce bym zajęła się jego emeryturą.
    Nie dostarczył żadnych oryginalnych dokumentów, nie udziela informacji.
    Ale dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-09-23 19:37:23
    Od: Pozoreusz <pozip@SPAM_TRAPop.pl>

    Joanna napisał(a):

    > Problem jest w tym, że pracownik nie chce bym zajęła się jego emeryturą.
    > Nie dostarczył żadnych oryginalnych dokumentów, nie udziela informacji.
    > Ale dziękuję za odpowiedź.Pozdrawiam

    Kiedyś coś podobnego miałem... Pracodawca nie wypłacał odprawy
    emerytalnej, ze względu na to, że nie uzyskał dokumentu stwierdzającego
    uzyskanie uprawnień emerytalnych. Taki dokument może Ci przynieść tylko
    pracownik.

    --
    Pozoreusz aka Zipo