PracaGrupypl.praca.dyskusje › Chorujesz? Bonow na Swieta nie dostaniesz.

  • 1. Data: 2004-04-07 21:28:01
    Temat: Chorujesz? Bonow na Swieta nie dostaniesz.
    Od: "Fryzjer" <f...@...pl>

    Witam,

    W moim zakładzie pracy (zatrudnionych ok. 400 pracowników) były wydawane
    bony towarowe z okazji świąt. Bony były zakupione ze środków pochodzących z
    Funduszu Socjalnego. Pracodawca zastrzegł, że bony nie przysługują
    pracownikom, którzy w okresie ostatniego roku przebywali choćby jeden dzień
    na zwolnieniu lekarskim (kiedys L4).
    Pracuję w tym zakładzie ponad 3 lata i właśnie pierwszy raz przebywam na
    zwolnieniu lekarskim (10 dni), więc bonów nie dostałem (wartość bonów
    350zł).

    Czy pracodawca ma prawo w ten sposób dyskryminować pracowników? Przecież to,
    że jest się chorym nie zależy od pracownika. Proszę o pomoc - 350zł, to dla
    mnie całkiem sporo (około 25% wynagrodzenia). Co mogę zrobić?

    Przeszukałem archiwum, zadałem pytanie na pl.soc.prawo i nikt nie ma
    rozsądnego pomysłu.
    Link do dyskusji na pl.soc.prawo:
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.soc
    .prawo&tid=1031253

    Pozdrawiam,
    --
    :::Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/2zmh7 :Wrocław:::
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo

  • 2. Data: 2004-04-07 21:54:02
    Temat: Re: Chorujesz? Bonow na Swieta nie dostaniesz.
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Fryzjer" <f...@...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > mnie całkiem sporo (około 25% wynagrodzenia). Co mogę zrobić?
    >
    > Przeszukałem archiwum, zadałem pytanie na pl.soc.prawo i nikt nie ma

    Jak znam zycie, to ta zasada jest juz wpisana w zakladowym regulaminie
    funduszu.
    Jesli w zakladzie nie ma organizacji zwiazkowej, to pracodawca chyba
    uzgadnia regulamin sam z soba? ;)
    Pracodawcy potrafia nawet zgodnie z prawem pomagac pracownikom srodkami z
    funduszu socjalnego, jednoczesnie nie wydajac z niego ani grosza - kwestia
    sprytu :))
    Sadze, ze nic nie zwojujesz.

    http://sidoz.pl/sowa/artykul/ida/1703/
    Zasady, według których następuje podział środków, powinny opierać się na
    postanowieniach regulaminu funduszu, ustalonego przez pracodawcę w
    uzgodnieniu z organizacjami związkowymi. Należy przy tym zaznaczyć, że
    świadczenia socjalne finansowane ze środków funduszu mają charakter
    uznaniowy i należą do wewnętrznych spraw pracodawcy. Zatem o sposobie
    podziału środków i wysokości przyznanych świadczeń decyduje pracodawca, przy
    zachowaniu zasad wynikających z ustawy i w oparciu o uzgodniony ze związkami
    zawodowymi regulamin funduszu.

    ---

  • 3. Data: 2004-04-08 06:12:01
    Od: "mag." <m...@w...amba.bydg.pdi.net>

> [...]
    > Funduszu Socjalnego. Pracodawca zastrzegł, że bony nie przysługują
    > pracownikom, którzy w okresie ostatniego roku przebywali choćby jeden

    Ha, u mnie w pracy jest od zeszlego roku tak, ze jesli przebywasz w ciagu
    roku dluzej niz 15 dni na chorobowym to nie dostajesz świadczenia
    urlopowego.
    Wpisane jesto jako aneks to regulaminu wynagradzania.
    więc pewnie można.

    m.

  • 4. Data: 2004-04-08 10:51:20
    Od: "Fryzjer" <f...@...pl>

    mag. wrote:
> [...]
    > świadczenia urlopowego.
    > Wpisane jesto jako aneks to regulaminu wynagradzania.

    Proponuję przeczytac odpowiedz na moj post na grupie pl.soc.prawo.
    Link dla wygody:
    http://niusy.onet.pl/niusy.html?t=artykul&group=pl.s
    oc.prawo&aid=29985154

  • 5. Data: 2004-04-08 20:47:28
    Od: "Robert W. 'Piecu'" <d...@o...pl>

    Fryzjer wstał od stołu, przetarł dłonią usta i rzekł te oto słowa:

    > Link do dyskusji na pl.soc.prawo:
    > http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,2.html?group=pl.soc
    .prawo&tid=1031253

    news: <c50nho$v9$1@opal.futuro.pl>

    I przydało by się jeszcze poprawienie delimitera.

    Pozdrawiam ############################ Robert W.

  • 6. Data: 2004-04-09 05:46:37
    Od: "Robert W. 'Piecu'" <d...@o...pl>