PracaGrupypl.praca.dyskusje › Certyfikaty jezykowe

  • 1. Data: 2003-06-30 19:28:55
    Temat: Certyfikaty jezykowe
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    Witam

    Mam nastepujace pytanie. Zaproponowano mi podejscie do egzaminu z jezyka
    angielskiego TOEIC. Jest to egzamin amerykanski. Niestety jest on bardzo
    malo popularny w Polsce. Pytanie moje brzmi nastepujaco: warto wydawac
    pieniadze na cos takiego ? Czy lepiej uzbierac troche wiecej i zdobyc
    TEOFla lub Advanced ? Sa to egzaminy bardziej znane, ale poziomami
    zaawansowania jezykowego nieodbiegaja od siebie. Oczywiscie zakladajac
    zdobycie odpowiednij ilosci punktow jesli chodzi o egzaminy amerykanskie.

    TEOIC kosztuje okolo 340 zl
    TEOFL i Advanced kolo 500 - 600 zl

    Prosze o rade

    Pzdr
    Przemek

  • 2. Data: 2003-06-30 20:01:51
    Temat: Re: Certyfikaty jezykowe
    Od: "FX" <f...@p...onet.pl>

    > TEOIC kosztuje okolo 340 zl
    > TEOFL i Advanced kolo 500 - 600 zl

    Zrob wszystkie trzy i jeszcze BCCI - wtedy nikt Ci nic nie zarzuci ;-)

    FX

  • 3. Data: 2003-06-30 20:28:16
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Mam nastepujace pytanie. Zaproponowano mi podejscie do egzaminu z jezyka

    A bedziesz robil dla papierka czy chcesz sie nauczyc?

    mer

  • 4. Data: 2003-07-02 04:01:01
    Od: "Przemek" <h...@g...pl>

    > A bedziesz robil dla papierka czy chcesz sie nauczyc?

    Jezyk juz umiem, wiec zedecydowanie dla papierka.

    Przemek

  • 5. Data: 2003-07-02 05:18:38
    Od: "mer" <b...@i...pl>

    > Jezyk juz umiem, wiec zedecydowanie dla papierka.

    Przyznam sie, ze trudno mi sobie wyobrazic prace, gdzie papierek a nie rozmowa bedzie
    decydowac, czy
    sie umie jezyk czy nie. Gdzie potrzebują takiego papierka?

    mer

  • 6. Data: 2003-07-02 07:19:39
    Od: m...@p...fm

    > Przyznam sie, ze trudno mi sobie wyobrazic prace, gdzie papierek a nie
    rozmowa bedzie decydowac, czy
    > sie umie jezyk czy nie. Gdzie potrzebują takiego papierka?

    Wszystko rozbija się o znajomość co te papiery rzeczywiście daja. Ja ubiegając
    się o pracę pokazałem CAE (Advanced) i gość zrezygnował z przepytywania mnie
    po angielsku. Zdobywając certyfikaty siła rzeczy osiąga się pewien obiektywny
    poziom znajomości językowej. Nie oznacza to jednak, że zawsze papierek zastąpi
    rzeczywistą rozmowę.

    pzdr

    Mirek

  • 7. Data: 2003-07-02 11:01:16
    Od: Wojciech Skrzypinski <u...@h...pl>

    "Przemek" <h...@g...pl> wrote in

    /ciach.../

> [...]
    > ale poziomami zaawansowania jezykowego nieodbiegaja od siebie.
    > Oczywiscie zakladajac zdobycie odpowiednij ilosci punktow jesli chodzi

    Uwazam, ze mimo wszystko jest to certyfikat nieco zbyt egzotyczny. Co do TOEFLa -
    pamietaj, ze nie dostaniesz jako takiego dyplomu lecz wydruk wynikow, a same wyniki
    mozliwe do sprawdzenia przez pracodawce beda wazne 2 lata. Pamietaj tez, ze zdajac
    TOEFLa zostaniesz skonfrontowany z amerykanskim slownikiem.

    W.

    --
    Remove >>>usun<<< and dot replying via e-mail.