PracaGrupypl.praca.dyskusje › Cala prawda o Polsce

  • 201. Data: 2003-08-18 18:54:45
    Temat: Re: Cala prawda o Polsce
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhr12e$q0p$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > No i tu twoj blad - zalatwianie przez znajomosci tez trzeba kalkulowac
    jako
    > ryzyko. Jesli w danym obszarze jest lapowkarstwo to to jest dla
    > potencjalnego inwestora czynnik ryzyka. Przeciez piszac ryzyko nie malem
    na
    > mysly trzesienia ziemi ani gradu. Zbyt wasko pojmujesz ryzyko.

    Może i masz rację. Ja bym oscylował i nie zaliczył tego do wkalkulowanego
    ryzyka, chociaż z drugiej strony masz rację. Po prostu nie znoszę
    łapuwkarstwa, a posiadam świadomość tego w jakim świecie żyję...
    Ryzyko można przekalkulować, ale jeśli mamy do czynienia z ustrojem
    demokratycznym powinno to się odbywać według tych samych reguł. Powinien to
    być po prostu stały czynnik, a sytuacja wygląda tak że w Polsce jest on może
    nawet kilkanaście razy większy niż w państwach zachodnich.

    Pzdr

  • 202. Data: 2003-08-18 19:09:33
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhr1ev$r6n$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > firmie
    >
    > A to nie mnie o to pytaj - nie ja ten pomysl na robienie interesow
    zapodalem
    > na grupe.

    Ale wlasnie ten mwchanizm powoduje wyprowadzanie z kraju zyskow i placenie
    podatkow poza jego granicami

  • 203. Data: 2003-08-18 19:58:00
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "KCH" <k...@a...waw.pl> wrote in message

> [...]
    może
    > nawet kilkanaście razy większy niż w państwach zachodnich.

    Marna to pociecha ale w Rosji znacznie gorzej jest :-)

  • 204. Data: 2003-08-18 20:01:48
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl> wrote in message

> [...]
    > zapodalem
    > >
    > Ale wlasnie ten mwchanizm powoduje wyprowadzanie z kraju zyskow i placenie

    Łojezu rence mnie opadajom - przeczytaj do czego ten komentarz napisales,
    jesli stwierdzisz, ze jest on ok to prezcytaj jeszcze raz i tak w kolko az
    stwierdzisz, ze jednak nie ok. Hint: towary importowane po zawyzonych cenach
    wnosza placenie podatku do Polski (VAT i clo) i podnosza podatek dochodowy
    za graniaca - ogolenie interes do bani.

  • 205. Data: 2003-08-18 20:27:38
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhrb82$3t6$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Łojezu rence mnie opadajom - przeczytaj do czego ten komentarz napisales,
    Czytam....Z moim komentarzem wszedlem do tekstu:
    "> Jeszcze raz firma-corka nie wykazuje zyskow albo marginalne bo ma wysokie
    koszty
    > zakupu od firmy-matkiy, wiec podatkow w Polsce nie placi."

    > jesli stwierdzisz, ze jest on ok to prezcytaj jeszcze raz i tak w kolko az
    > stwierdzisz, ze jednak nie ok.
    Czytam jeszcze raz i stwierdzam, ze ustosunkowalem sie do czesci wypowiedzi,
    informujacej, jak firma matka
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^
    nie placi podatku w Polsce.Ponizej moja wypowiedz opisujaca inny mechanizm
    nieplacenia podatkow w Polsce.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    "Ewentualnie firma matka jest glownym kupcem produkcji firmy-corki, kupuje
    jej towar po kosztach i sprzedaje wlasnymi kanalami dystrybucji narzucajac
    marze...i placac podatki u siebie...bo firma-corka ksiegowo moze nawet caly
    czas byc na stratach."

    Czytam teraz ponizsze Twoje stwierdzenie zawarte ponizej:

    Hint: towary importowane po zawyzonych cenach
    > wnosza placenie podatku do Polski (VAT i clo) i podnosza podatek dochodowy
    > za graniaca - ogolenie interes do bani.

    I stwierdzam, ze nie ustosunkowujesz sie do mojej wypowiedzi, tylko jestes
    10 postow wstecz i polemizujesz z innym zagadnieniem..
    Nie pisze o wysokich kosztach importu do Polski, tylko o niskiej wartosci
    eksportu artykulow przetworzonych w Polsce , ktora "wartosc dodana";)
    objawia dopiero przy sprzedazy za granica przez kanaly dystrybucji
    wlasciciela. Tam pozostaja zyski i podatki od zyskow nie pokrytych kosztami
    i inwestycjami matki. I co Tobie w tym sie nie zgadza? Jedynie gdyby nasze
    podatki byly niziutkie a powyzszy mechanizm dotyczylby panstw z podpisanymi
    umowami dotyczacymi unikania podwojnego opodatkowania, firmie matce
    oplacaloby sie kupowac drogo ze swojej fabryki, lub nawet przeniesc tam cala
    firme zeby zostawic jak najmniej podatkow:).

    --
    pzdr. Krzysztof

    ## Szczecin - popracowalbym juz sobie gdzies:##
    ##CV## http://kch.spec.pl ##
    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

  • 206. Data: 2003-08-18 20:43:30
    Od: "" <g...@W...onet.pl>

    > <g...@W...onet.pl> wrote in message
    >
    > A rozmawiales kiedys z jakimis finami o tym?

    nie widze zwiazku.

    1. czy do analizy funkcjonowania gospodarki XVIII Rosji koniecznie musze
    rozmawiac z owczesnymi Rosjanami, czy tez wystarczy mi dostep do materialow
    zrodlowych?

    2. uwazasz, ze kazdy fin jest ekspertem? (jak Polak)

    pozdrawiam,

    glos

  • 207. Data: 2003-08-18 21:41:20
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

    <g...@W...onet.pl> wrote in message

> [...]
    materialow
    > zrodlowych?
    >
    > 2. uwazasz, ze kazdy fin jest ekspertem? (jak Polak)

    Ale o finlandyzacji to powinni cos wiedziec, zwlaszcz aci wyksztalcenie.
    Zaryzykuje ze powinni wiedziec wiecej niz przecietny polak. I np. gdy ja ich
    o to pytalem to delikatnie sugerowali ze wiesci o tzw. finlandyzacji sa dosc
    przesadzone.

  • 208. Data: 2003-08-18 21:49:08
    Od: "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl>

> [...]
    kosztami
    > i inwestycjami matki. I co Tobie w tym sie nie zgadza?

    To, ze swoja wypowiedz zawiesiles pod tekstem ktory jednak prawil o
    podniesieniu cen zakupu od matki, a nie pod tym ci piszesz wyzej. Ja sie nie
    domysle, ze odosisz sie do posty 10 wstecz. Ciag byl nastepujacy (bez
    skrotow wewnatrz):

> [...]
    > na grupe.

    Ale wlasnie ten mwchanizm powoduje wyprowadzanie z kraju zyskow i placenie

    Po mojemu to dotyczy jednak sztucznie ZAWYZONYCH cen importowych. I w tym
    miejscu zawiesiles swoj tekst. Ja sie nie domysle, z eTy myslisz o tresci
    sprzed 10 postow, piszac cos pod moim i swoim tekstem dotyczacym czegos
    innego.

  • 209. Data: 2003-08-18 21:57:05
    Od: "KCH" <k...@a...waw.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhrb11$327$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Marna to pociecha ale w Rosji znacznie gorzej jest :-)

    :-) Ano. Co fakt to fakt. Na razie bardziej staram się obserwować Rumunię...

  • 210. Data: 2003-08-18 22:03:12
    Od: "krzysztofsf" <k...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Mariusz Jankowicz" <m...@e...com.pl> napisał w
    wiadomości news:bhrhh1>
> [...]
    > miejscu zawiesiles swoj tekst. Ja sie nie domysle, z eTy myslisz o tresci
    > sprzed 10 postow, piszac cos pod moim i swoim tekstem dotyczacym czegos

    Wszystkie moje wypowiedzi dotycza wylacznie znanej mi metody wyprowadzajacej
    zyski z polski i powodujacej placenie podatkow poza jej granicami,
    sensowniejszej niz metoda opisana w poscie z ktorym najpierw polemizowales i
    faktycznie dzialajaca.Obojetnie, czy z pobudek czysto ekonomicznych, czy
    ekonomicznych polaczonych z "patriotyzmem lokalnym" wlasciciela firmy A
    Twoja polemika ograniczala sie wylacznie do negacji istnienia takiego
    rozwiazania.