PracaGrupypl.praca.dyskusje › CCNA, MCSE (na 2003), CompTIA Network+ ?

  • 1. Data: 2008-09-08 09:45:29
    Temat: CCNA, MCSE (na 2003), CompTIA Network+ ?
    Od: "olo" <s...@e...co.uk>

    Czy jest zapotrzebowanie na rynku na ludzi z tym tymi tytulami/szkoleniami?
    Czy w Polsce ktos to robi/l? czy WARTO jest je robic?
    Ceny szkolen w Altkom sa przerazajace z moich porownan wynika ze taniej jest
    robic szkolenia w US/UK niz w Altkom
    Ale CZY WARTO je robic?

    Pzdr
    SlawekP aka Olo

  • 2. Data: 2008-09-08 10:45:54
    Temat: Re: CCNA, MCSE (na 2003), CompTIA Network+ ?
    Od: b...@b...pl

    olo wrote:

> [...]
    > robic? Ceny szkolen w Altkom sa przerazajace z moich porownan wynika ze
    > taniej jest robic szkolenia w US/UK niz w Altkom

    Nie, jeżeli nie chcesz wyjechać za granicę. W przeciętnej (nawet
    zatrudniającej paręset osób firmie) królują win xp home w grupach roboczych
    bez domen (wariant optymistyczny) i switche niezarządzalne (planet itp.) z
    wpiętymi na chama kabelkami ile portów starczy. Czyli jedna domena
    rozgłoszeniowa, brak segmentacji sieci etc.

    Na pewno warto POZNAĆ zagadnienia z tych kursów, a nawet je zrozumiec 8^)

    Stary mądry administrator rzekł mi kiedyś, jeżeli nie masz doświadczenia
    (coś tak 5+ lat w temacie) i chcesz swoją wartość opierać tylko na papierku
    typu MCSE, CCNA to znaczy, że jesteś mniej warty niż stara makulatora.

    Dla firmy masz być przede wszystkim tani, a nie kompetentny.

  • 3. Data: 2008-09-15 07:24:11
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik <b...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > typu MCSE, CCNA to znaczy, że jesteś mniej warty niż stara makulatora.
    >
    > Dla firmy masz być przede wszystkim tani, a nie kompetentny.

    Wspolczuje doswiadczen zawodowych i kolegow.

  • 4. Data: 2008-09-15 07:27:29
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "olo" <s...@e...co.uk> napisał w wiadomości
> [...]
    > Ceny szkolen w Altkom sa przerazajace z moich porownan wynika ze taniej
    > jest robic szkolenia w US/UK niz w Altkom

    Certyfikaty warto miec, latwiej sie negocjuje. Zwykle o pensji rozmawiasz z
    niespecjalista ze swojej dziedziny, on musi sie na czyms opierac i sa to
    m.in. (oczywiscie nie tylko) uznane w przemysle certyfikaty. Ale nie
    przeciez nie musisz konczyc drogich kursow zeby zrobic certyfikat.

  • 5. Data: 2008-09-15 08:35:27
    Od: Marek <b...@g...com>

    On 8 Wrz, 11:45, "olo" <s...@e...co.uk> wrote:
> [...]
    > Czy w Polsce ktos to robi/l? czy WARTO jest je robic?
    > Ceny szkolen w Altkom sa przerazajace z moich porownan wynika ze taniej jest

    Hej!

    Nie, nie warto, szkoda kasy. I wiem co mowie, bo sprawdzilem to na
    sobie :D Mam MCSA+S, Security+, Linux+, Novell CNA i jakies tam
    pomniejsze m.in. z Polycom. Na rozmowach kwalifikacyjnych zdecydowana
    wiekszosc (!) pracodawcow lub ich przedstawicieli nie ma pojecia co
    to sa za tytuly.Zeby bylo jasne, startuje na stanowiska sieciowe,
    administracja i okolice, do firm IT albo do dzialow IT. Rozmawiasz i
    jestes testowany normalnie, bez znaczenia sa Twoje papierki.

    Ciekawa jest tez reakcja tych, korzy znaja te tytuly (sa rowniez tacy,
    o dziwo :> ). W trakcie rozmowy pada zakamuflowane stwierdzenie typu
    "my raczej nie potrzebujemy tutaj osob goniacych za certyfikatami". No
    masakra jakas, cos co ma byc Twoja zaleta, bo sie sprawdziles (na
    wlasny koszt!) jest traktowane jako Twoja wada :P Boja sie, czy co?!
    W dalszej rozmowie rozwiewa sie te obawy i problem z tym ze masz
    certyfikaty zostaje zneutralizowany przez zwyczajne interview,
    rozwiazywanie testowych zadanek czy odpowiadanie techniczne pytania,
    wiec luz ;)

    Powyzsze sprawdzilem na podstawie okolo 12 firm, w tym trzy z UK, wiec
    problem niestety jest masowy.

    Reasumujac: majac te tytuly zmienialem prace, ale nigdy dzieki nim, a
    zdarzalo sie, ze POMIMO tego ze je mialem (byly traktowane jako moj
    minus). Powaznie :( A przeciez poszlo na to sporo kasy.

    Dlatego teraz jak gdzies aplikuje czesto nawet sie do nich nie
    przyznaje i problemu nie ma :P

    Marek

  • 6. Data: 2008-09-15 11:32:49
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Uzytkownik "Marek" <b...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...
    > On 8 Wrz, 11:45, "olo" <s...@e...co.uk> wrote:

    > Powyzsze sprawdzilem na podstawie okolo 12 firm, w tym trzy z UK, wiec
    > problem niestety jest masowy.

    Mozesz podac nazwy tych trzech?

  • 7. Data: 2008-09-15 22:17:50
    Od: Wiktor <...@...pl>

    Marek pisze:

    > Nie, nie warto, szkoda kasy. I wiem co mowie, bo sprawdzilem to na
    > sobie :D Mam MCSA+S, Security+, Linux+, Novell CNA i jakies tam

    Niestety, ale dla mnie wyglądasz tylko na zbieracza certyfikatów.
    Osobiście uważam, że certyfikaty powinny być potwierdzeniem posiadanego
    doświadczenia. W innym przypadku jest tylko sztuką dla sztuki - zwykłym
    kwitem, który nic nie wnosi.
    Poza tym nie można być specjalistą w tych wszystkich dziedzinach, w
    których Ty masz certy.

    PS. To jest wyłącznie moja subiektywna opinia.

    --
    Wiktor

  • 8. Data: 2008-09-16 06:52:19
    Od: pachu <W...@g...com>

    "olo" <s...@e...co.uk> wrote:

> [...]
    > Czy w Polsce ktos to robi/l? czy WARTO jest je robic?
    > Ceny szkolen w Altkom sa przerazajace z moich porownan wynika ze taniej jest

    Nie warto. Dla wiekszosci pracodawcow w tym kraju liczy sie bys byl
    tani i mial jako takie pojecie o technologii w jakiej bedziesz
    pracowal. Stad taka popularnosc wszelkiej masci studentow /
    absolwentow na umowach o dzielo / zlecenie.

    pachu

  • 9. Data: 2008-09-16 15:04:27
    Od: Sławomir Kawała <s...@a...net>

    On pon, 15 wrz 2008 o 08:35 GMT, Marek wrote:
    > Nie, nie warto, szkoda kasy. I wiem co mowie, bo sprawdzilem to na
    > sobie :D Mam MCSA+S, Security+, Linux+, Novell CNA i jakies tam

    Co sie dziwic... jakie certy taka ich wartosc ;)

    Sieci: CCNP/CCIE
    Linux: RHCE
    Security: CISSP / CISA

    --