PracaGrupypl.praca.dyskusje › Być po drugiej stronie ;-)

  • 21. Data: 2005-12-19 12:32:52
    Temat: Re: Być po drugiej stronie ;-)
    Od: Emi <e...@c...pl>

    Redtown napisał(a):

    > Czy przywitanie się oznacza:
    > a) powiedzenie "dzień dobry" i spoczęcie na miejscu
    > b) powiedzenie dzień dobry + nazywam się Iksiński
    > c) dzień dobry + wyciagnięcie ręki i podanie nazwiska + formułka "byłem
    > umówiony na rozmowę z Państwem"

    hm.. nie sądziłam, że z czegoś takiego można zrobić problem :)

    do tej pory wydawało mi się to oczywiste... ;)

    ja zawsze wchodzę, mówie dzień dobry, podeję rękę, przedstawiam się i
    czekam na formułkę "proszę spocząć/usiąść" bądź wskazanie ręką na
    krzesło...

    poprawcie mnie jak cos nie tak ;)

    --
    E_m_i_

    "Ci co poznali mrok, światło kochają,
    Oczekują świtu, nocy się lękając" D.R.Koontz

  • 22. Data: 2005-12-19 13:18:32
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 19 Dec 2005 12:15:38 +0100, na pl.praca.dyskusje, Mariusz 'BB'
    Trojanowski napisał(a):

    > To trywialne drogi Watsonie, to ONI powinni pierwsi wyciągnąć rękę (albo
    > nie, ich wybór) - a już na pewno jeśli jest tam kobieta.

    Pomijajac problem kobiet, to pamietam ze po pobieznym przyjzeniu sie
    sytuacji i warunkom, jak energicznie i zdecydowanie podchodzilem do
    rozmowcy i podawalem dlon, to zawsze spotykalo sie to z zadowoleniem :)

    Choc oczywiscie wyczucie sytuacji gra spora role i nie zawsze warto tak
    robic.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 23. Data: 2005-12-19 13:23:34
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    19 Dec 2005 12:28:29 +0100, na pl.praca.dyskusje, Emika_mk napisał(a):

    > Drogi Panie Kapsel

    Hihi, w usenecie raczej przyjelo sie mowic z zalozenia na "Ty", wiec na
    przyszlosc mozesz juz bardziej swobodnie sie zwracac (bynajmniej do mnie).

    No chyba, ze to taki kontekstowy zart byl ;)

    > Przede wszystkim mężczyzna nie powinien pierwszy wystąpic z takim rodzajem
    > przywitania. Gdyz moze urazić kobietę. To kobieta jeśli ma chęć witania się
    > poprzez uscisk ręki mężczyźny powinna wykonać pierwszy ruch. Tak obowiązuje
    > kultura osobista.

    No ktos mi juz to tlumaczyl i staralem sie dotad wlasnie tak zachowywac w
    podobnych sytuacjach, choc czasem dziwnie spojrzenia na mnie ladowaly...
    no, ale wychodzi, ze nie moj to problem :D

    Jeszcze chcialem o jedno zapytac oftopicznie - bo widze mam do czynienia z
    kims bieglym w temacie :)
    Mianowicie jak zachowywac sie w przypadku grupy mieszanej? Czasem jest tak
    ze znam jakiegos mezczyzne i spotykam go z kobieta i zazwyczaj witamy sie
    podajac reke, a tu nagle taki zonek, ze trudno mi sie zachowac, bo witac
    sie tylko z facetem to glupio, a niektore kobiety niespecjalnie sobie radza
    z wyciagnieta w ich strone dlonia...

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 24. Data: 2005-12-19 14:04:00
    Od: "FeliX" <f...@w...pl>

    > Hihi, w usenecie raczej przyjelo sie mowic z zalozenia na "Ty", wiec na
    > przyszlosc mozesz juz bardziej swobodnie sie zwracac (bynajmniej do mnie).

    tak na marginesie
    http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119

    Pozdrawiam
    FeliX

  • 25. Data: 2005-12-19 14:06:20
    Od: HERAKLES <h...@b...pl>

    > Witka
    > Więc drodzy grupowicze..... wiedzcie, że często o tym czy dostaniecie się
    > do wymarzonej pracy decyduje fart, łut szczęścia, decyzja nawiedzonego
    > upartego osła.
    >
    > Powodzenia
    >
    > Tomek

    Ja bym Ci proponował poszukać miesiąc dłużej i zatrudnić kolesia co w
    tydzień zrobi to co ta dwójka przez dwa miesiące, bo jak Ci dwaj się nie
    sprawdzą to bekniesz za to ty, z doświadczenia wiem, że lepiej nie zgadzać
    się z nie do końca właściwymi zaleceniami przełożonych i robić to "lepiej"
    niż oni to polecili. Najlepiej przepychać swoje decyzje, przeciwne do
    zaleceń szefów z lekkim zgrzytem, wtedy ma się za nie piękniejsze Laury.

  • 26. Data: 2005-12-19 14:21:30
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Mon, 19 Dec 2005 15:04:00 +0100, na pl.praca.dyskusje, FeliX napisał(a):

    > tak na marginesie
    > http://sjp.pwn.pl/haslo.php?id=6119

    Dziekuje za podpowiedz :)
    W domysle chodzilo mi o "przynajmniej", ale jakos pokrecilem mysli.

    --
    Kapsel
    kapsel(malpka)op.pl

  • 27. Data: 2005-12-19 18:18:24
    Od: "Plissken" <p...@p...wytnij.onet.pl>

    Użytkownik "HERAKLES" <h...@b...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > niż oni to polecili. Najlepiej przepychać swoje decyzje, przeciwne do
    > zaleceń szefów z lekkim zgrzytem, wtedy ma się za nie piękniejsze Laury.

    Tak, tyle że u nas za sprzeciw wobec szefa się po prostu wylatuje z dnia na
    dzień (długo by opowiadać ale tak właśnie jest).

  • 28. Data: 2005-12-19 19:52:30
    Od: Michał <m...@s...net>

    Plissken wrote:
    > I wtedy prezes mojej korporacji roz?o?y? mnie na ?opatki i powiedzia? "Nie
    > !! bierzemy tych pierwszych 4 ?epków bo nie ma czasu, w poniedzia?ek maj?
    > ju? kodowaae".

    Ta "korporacja" to chyba nieduża, skoro *prezes* (prezes zarządu
    polskiego oddziału?) zajmuje się pilnowaniem terminów i uzupełnianiem
    braków w kadrze, co? ;)

    pozdrawiam,
    --
    mgl

  • 29. Data: 2005-12-19 20:42:29
    Od: "Jotte" <t...@W...pl>

    W wiadomości news:do6tto$81b$1@news.onet.pl Plissken

    > Tak, tyle że u nas za sprzeciw wobec szefa się po prostu wylatuje z dnia
    > na dzień (długo by opowiadać ale tak właśnie jest).
    Nie bardzo rozumiem jak można wylecieć z dnia na dzień, ale pewnie wiesz co
    piszesz. Tylko czemu nic z tym nie zrobicie?

    Jotte

  • 30. Data: 2005-12-20 01:36:43
    Od: "aga.p" <c...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Emika_mk" napisał w wiadomości
    > Przede wszystkim mężczyzna nie powinien pierwszy wystąpic z takim rodzajem
    > przywitania. Gdyz moze urazić kobietę.

    Niekoniecznie. Jest taka zasada, że przełożony pierwszy wyciąga dłoń do
    podwładnego, niezależnie od płci. Jeżeli rekrutujący jest mężczyzną może
    spokojnie rękę wyciągnąć i kobieta-kandydatka nie powinna się obrażać (a jak
    się obrazi, znaczy, że burak:)).
    Nie należy natomiast wyciągać ręki przez stół i z krzesłem przyklejonym do
    tyłka. Dobry obyczaj nakazuje wstać i podejść do gościa.

    A żeby sprawę wyjaśnić do końca: kobieta wyciąga rękę do mężczyzny, osoba
    starsza do młodszej. Czyli jak spotkam dziadka mojej koleżanki to poczekam
    jak on do mnie wyciągnie rękę. Ale jak spotkam jej brata, to ja wyciągnę
    rękę pierwsza.

    pzdr,
    Aga