PracaGrupypl.praca.dyskusje › Biologia + programowanie

  • 1. Data: 2008-01-26 15:27:21
    Temat: Biologia + programowanie
    Od: borimir <b...@t...tez.skasuj.o2.pl>

    Kończę powoli studia na kierunku Biologia. Zajmuje się też ?dodatkowo?
    programowaniem (C++,java,perl,sql), informatyką od dobrych kilku lat itp.

    Jestem ciekawy czy może ktoś spotkał się z ofertami pracy, w których będę
    mógł połączyć moje zainteresowania? Jakie są perspektywy pracy w Polsce i
    zagranicą? I ostatnie najważniejsze: czy ktoś zna jakaś jednostkę naukową
    zajmującą się wykorzystaniem narzędzi informatyki w biologii (chodzi mi o
    możliwość pisania pracy doktorskiej lub dalszego kształcenia)?

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 2. Data: 2008-01-26 16:11:01
    Temat: Re: Biologia + programowanie
    Od: sweet_dreams <s...@o...pl>

    On 26 Sty, 16:27, borimir <b...@t...tez.skasuj.o2.pl>
    wrote:
> [...]
    > zajmującą się wykorzystaniem narzędzi informatyki w biologii (chodzi mi o
    > możliwość pisania pracy doktorskiej lub dalszego kształcenia)?

    Nigdy nie spotkałem się z ofertami pracy w których mógłbyś połączyć
    zainteresowania.
    Wydaje mi się że doskonałym miejscem będzie jakiś instytut lub studia
    podyplomowe np. na PAN-ie. Naukowcy często piszą oprogramowanie, które
    automatyzuje obrabianie wyników badań lub przeprowadza symulacje
    różnego rodzaju zjawisk. Mój kumpel doktoryzuje się na Państwowej
    Akademii Nauk z fizyki. Mówi, że tworzenie tego typu oprogramowania to
    podstawa, nikt tam nie obrabia wyników badań ręcznie lub w excelu (nie
    wiedzieć czemu). Nikt też nie pisze za nich takieg oprogramowania,
    sami piszą wszystko. Nie wiem natomiast czy PAN ma studia w
    interesującym Cię kierunku najlepiej odwiedzić stronę www.
    Niestety musisz się liczyć z tym, że zarobki przez okres studiów
    (trwają one bodajże 5 lat) są bardzo niskie.
    Jeżeli jednak myślisz o zarobieniu pieniędzy i czujesz sie na siłach z
    javy to może jednak pomyśl o przekwalifikowaniu się na zawodowego
    programistę. Nie orientuje się jakie są dokładnie zarobki w branży IT
    na stanowiskach programistycznych ale podejrzewam, że szybciej
    zarobisz na życie programując niż brnąć w biologię. No ale mogę się
    mylić.

    Pozdrawiam,
    Sebastian

  • 3. Data: 2008-01-26 17:27:12
    Od: "|--=Bartek=--|" <bolivar @ CosTamJeszcze autograf.pl>

> [...]
    > mógł połączyć moje zainteresowania? Jakie są perspektywy pracy w Polsce i

    Podejrzewam, że ciężko znaleźć ogłoszenie o pracę z takim połączeniem
    kierunków (tak samo jak swego czasu szukałem czegoś na pograniczu
    odlewnictwa i informatyki/robotyki). Jedyne co pozostaje to szukać pracy
    powiązanej z biologią i dopiero tam załapać się do jakiegoś projektu.

    >I ostatnie najważniejsze: czy ktoś zna jakaś jednostkę naukową
    > zajmującą się wykorzystaniem narzędzi informatyki w biologii (chodzi mi o
    > możliwość pisania pracy doktorskiej lub dalszego kształcenia)?

    Poszukaj na AGH.

    B.Z.

  • 4. Data: 2008-01-26 17:55:06
    Od: Piotr <p...@g...com>

    borimir pisze:
> [...]
    > zajmującą się wykorzystaniem narzędzi informatyki w biologii (chodzi mi o
    > możliwość pisania pracy doktorskiej lub dalszego kształcenia)?

    Na Wydziale Elektroniki, Politechniki Wrocławskiej prowadzona jest praca
    doktorska polegająca na napisaniu oprogramowania (Java) analizującego
    obrazy cytologiczne. Tu masz stronę autora pracy: http://tnij.org/cytol .

    Powodzenia.

    --
    Piotr Piwko
    http://piotr.piwko.googlepages.com/

  • 5. Data: 2008-01-26 18:17:14
    Od: Any User <u...@a...pl>

    Np. www.selvita.com (ta akurat firma jest w Krakowie).

    --
    Zobacz, jak się pracuje w Google:
    http://pracownik.blogspot.com

  • 6. Data: 2008-01-26 19:18:15
    Od: Tomek <t...@v...pl>

    http://www.selvita.com/www/index.php?option=com_cont
    ent&task=view&id=38&Itemid=55

  • 7. Data: 2008-01-27 00:45:18
    Od: " " <p...@g...pl>

    borimir <b...@t...tez.skasuj.o2.pl> napisał(a):

    [...]
    > zagranicą? I ostatnie najważniejsze: czy ktoś zna jakaś jednostkę naukową
    > zajmującą się wykorzystaniem narzędzi informatyki w biologii (chodzi mi o
    > możliwość pisania pracy doktorskiej lub dalszego kształcenia)?

    np. Instytut Informatyki Politechniki Poznanskiej:

    http://bio.cs.put.poznan.pl/
    http://bio.cs.put.poznan.pl/index.php?id=84
    http://bio.cs.put.poznan.pl/index.php?id=85

    np. Instytut Chemii Bioorganicznej PAN w Poznaniu:

    http://www.ibch.poznan.pl/Pl/str_glowna.htm

    Pracownia Bioinformatyki
    Kierownik Pracowni: Jacek Błażewicz
    Kadra naukowa: Beniamin Dziurdza, Piotr Formanowicz, Marta Kasprzak, Piotr
    Łukasiak, Marta Szachniuk

    Na stronach PUT mozna obejrzec w jakich konferencjach biora udzial
    poznanscy naukowcy i przesledzic te konferencje pod katem innych
    osrodkow naukowych z Polski.

    Pozdrawiam.

  • 8. Data: 2008-01-27 09:01:22
    Od: "Bronek Kozicki" <b...@s...net>

    borimir <b...@t...tez.skasuj.o2.pl> wrote:
    > Kończę powoli studia na kierunku Biologia. Zajmuje się też ?dodatkowo?
    > programowaniem (C++,java,perl,sql), informatyką od dobrych kilku lat
    > itp.

    są firmy które prowadzą zaawansowane badania (w UK znalazłbyś ogłoszenia
    o pracę w "New Scientist", ale podawane tam płace nie są powalające).
    Możesz też po zrobieniu dyplomu darować sobie biologię i zająć się na
    poważnie programowaniem. Albo w drugą stronę, oczywiście.

    B.

  • 9. Data: 2008-01-27 15:35:58
    Od: "Igor Kupczyński" <p...@g...com>

    On Jan 27, 1:45 am, " " <p...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Na stronach PUT mozna obejrzec w jakich konferencjach biora udzial
    > poznanscy naukowcy i przesledzic te konferencje pod katem innych

    Cześć!

    Potwierdzam to co napisał przedmówca. Studiuję informę na polibudzie w
    Poznaniu i tutaj bioinformatyka jest bardzo "modnym" tematem, który
    zafascynował część kadry. Kilka doktoratów (a także jakieś magisterki
    i inżynierki) powstało (lub powstaje) z tego tematu. Zdaje się, że na
    takie prace Unia chętnie przyznaje granty.

    Nasz instytut współpracuje z PANem, tak jak napisał przedmówca z
    instytutem chemii bioorganicznej, więc pewnie warto przyjrzeć się ich
    stronie www.

    Na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu jest kierunek
    bioinformatyka, ale nie wiem, jak tam to wszystko wygląda.

    Pozdrawiam,
    Igor Kupczyński

  • 10. Data: 2008-01-28 23:00:27
    Od: MHCMega <m...@p...wp.blebleble.pl>

    borimir pisze:

    > Jestem ciekawy czy może ktoś spotkał się z ofertami pracy, w których będę
    > mógł połączyć moje zainteresowania?

    Możliwe że coś znajdziesz, ale połączenia javy z perlem czy C++ z sgl to
    zastosowania niszowe.
    Ja na twoim miejscy skoncentrowałbym się na javie lub C++.

    Pzdr.