PracaGrupypl.praca.dyskusjeBiologia + programowanie › Re: Biologia + programowanie
    From: sweet_dreams <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.praca.dyskusje
    Subject: Re: Biologia + programowanie
    Date: Sat, 26 Jan 2008 08:11:01 -0800 (PST)

    On 26 Sty, 16:27, borimir <b...@t...tez.skasuj.o2.pl>
    wrote:
    > Kończę powoli studia na kierunku Biologia. Zajmuje się też ?dodatkowo?
    > programowaniem (C++,java,perl,sql), informatyką od dobrych kilku lat itp.
    >
    > Jestem ciekawy czy może ktoś spotkał się z ofertami pracy, w których będę
    > mógł połączyć moje zainteresowania? Jakie są perspektywy pracy w Polsce i
    > zagranicą? I ostatnie najważniejsze: czy ktoś zna jakaś jednostkę naukową
    > zajmującą się wykorzystaniem narzędzi informatyki w biologii (chodzi mi o
    > możliwość pisania pracy doktorskiej lub dalszego kształcenia)?
    >
    > Pozdrawiam
    > Maciek

    Nigdy nie spotkałem się z ofertami pracy w których mógłbyś połączyć
    zainteresowania.
    Wydaje mi się że doskonałym miejscem będzie jakiś instytut lub studia
    podyplomowe np. na PAN-ie. Naukowcy często piszą oprogramowanie, które
    automatyzuje obrabianie wyników badań lub przeprowadza symulacje
    różnego rodzaju zjawisk. Mój kumpel doktoryzuje się na Państwowej
    Akademii Nauk z fizyki. Mówi, że tworzenie tego typu oprogramowania to
    podstawa, nikt tam nie obrabia wyników badań ręcznie lub w excelu (nie
    wiedzieć czemu). Nikt też nie pisze za nich takieg oprogramowania,
    sami piszą wszystko. Nie wiem natomiast czy PAN ma studia w
    interesującym Cię kierunku najlepiej odwiedzić stronę www.
    Niestety musisz się liczyć z tym, że zarobki przez okres studiów
    (trwają one bodajże 5 lat) są bardzo niskie.
    Jeżeli jednak myślisz o zarobieniu pieniędzy i czujesz sie na siłach z
    javy to może jednak pomyśl o przekwalifikowaniu się na zawodowego
    programistę. Nie orientuje się jakie są dokładnie zarobki w branży IT
    na stanowiskach programistycznych ale podejrzewam, że szybciej
    zarobisz na życie programując niż brnąć w biologię. No ale mogę się
    mylić.

    Pozdrawiam,
    Sebastian