PracaGrupypl.praca.dyskusje › do kiedy jestem studentem ?

  • 1. Data: 2008-01-25 13:27:47
    Temat: do kiedy jestem studentem ?
    Od: bullet <f...@o...pl>

    witam
    mam taką sytuację, uczelnie kończyłem w czerwcu,
    obroniłem się we wrześniu,
    do którego z tych miesięcy byłem studentem ?
    jeśli chodzi o WKU to do czerwca bo miałem absolutorium
    i termin obrony ich nie obchodzi, z drugiej strony do czasu
    obrony posługiwałem się legitymacją studencką, którą miałem
    oddać przy odebraniu dyplomu.
    chodzi mi tutaj o umowę zlecenie którą w tamtym czasie miałem
    i ewentualną korektę, bo jako studentowi pracodawca nie musiał
    płacić ubezpieczenia, natomiast po skończonej uczelni już tak.
    tylko w takiej sytuacji nie wiem od kiedy nie jestem studentem

  • 2. Data: 2008-01-25 15:53:49
    Temat: Re: do kiedy jestem studentem ?
    Od: "darnok" <d...@a...spam.ch>

    In news:fnco8g$53d$1@atlantis.news.tpi.pl, *bullet* wrote:
> [...]
    > płacić ubezpieczenia, natomiast po skończonej uczelni już tak.
    > tylko w takiej sytuacji nie wiem od kiedy nie jestem studentem

    studentem byles do momentu skreslenia cie z listy studentow.
    A to nastapilo zapewne z chwila obrony.
    Zakonczenie zajec o niczym nie swiadczy.
    Tak samo jak bys sie nie obronil to skreslony bys zostal zapewne z dniem 30
    wrzesnia. Wtedy bys przestal byc studentem

    --
    darnok
    "TRAGEdia: A ja TRUskawki CUkrem..."

  • 3. Data: 2008-01-26 08:52:28
    Od: "Z" <a...@o...pl>

    "darnok" <d...@a...spam.ch> wrote in message

> [...]
    > Tak samo jak bys sie nie obronil to skreslony bys zostal zapewne z dniem
    > 30 wrzesnia. Wtedy bys przestal byc studentem

    Glupoty p... . Jedyne w czym masz racje to, ze zakonczenie zajec nie ma
    znaczenia. Z zajec by zostal skreslony jakby nie zdal indeksu do dnia
    rozliczenia roku akademickiego (niech bedzie ten 30 wrzesnia). Obrona pracy
    dyplomowej nie jest obligatoryjnym elementem studiow wyzszych - inna sprawa,
    ze niektore uczelnie robia taki przekret, ze promotor daje wpis za
    saminarium magisterskie dopiero na obronie, ale wtedy ewentualnie
    niezaliczenie roku jest z powodu nieukonczenia programu zajec.
    Studia koncza sie wraz ze zdaniem indeksu z zaliczeniem ostatniego semestru
    studiow (od tego momentu posada sie wyksztalcenie wyzsze, i obrona nie ma tu
    nic do rzeczy).
    Z tego co pamietam status studenta dla ZUS, itp konczy sie na 3 miesiace po
    tym momencie. Poszukaj na stronie 1praca lub zus.

    pozdr

  • 4. Data: 2008-01-26 10:14:13
    Od: bullet <f...@o...pl>

    Z wrote:

    > Z tego co pamietam status studenta dla ZUS, itp konczy sie na 3 miesiace
    > po tym momencie. Poszukaj na stronie 1praca lub zus.

    to brzmi logocznie, będe musiał poszukać w zusie,
    z drugiej strony, tak czy inaczej rok akademicki kończy się
    30-tego września

  • 5. Data: 2008-01-26 16:24:43
    Od: Nilak <n...@S...gazeta.pl>

    bullet napisał(a):

    > to brzmi logocznie, będe musiał poszukać w zusie,
    > z drugiej strony, tak czy inaczej rok akademicki kończy się
    > 30-tego września

    USTAWA

    z dnia 27 lipca 2005 r.

    Prawo o szkolnictwie wyższym

    (Dz. U. z dnia 30 sierpnia 2005 r.)

    Art 167
    2. Datą ukończenia studiów jest data złożenia egzaminu dyplomowego, w
    przypadku kierunków lekarskiego, lekarsko-dentystycznego i weterynarii -
    data złożenia ostatniego wymaganego planem studiów egzaminu, a w
    przypadku kierunku farmacja - data zaliczenia ostatniej, przewidzianej w
    planie studiów praktyki.

    Dla ZUS status studenta kończy się tak jak napisano w ustawie. Za
    wszystko co zarobiłeś po obronie powinieneś raczej zapłacić ubezpieczenie.

    Wojtek