PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocie - totalna bzdura...

  • 21. Data: 2004-06-20 20:40:56
    Temat: Re: Bezrobocie - totalna bzdura...
    Od: Krzysztof Bukowski <v...@v...pl>

    Użytkownik krzysztofsf napisał:

    > Jakby te pomysly byly takimi pewniakami, to polowa z wykonawcow z
    > ktorymi rozmawiales, probowalaby ruszyc to na wlasna reke. jakos tego
    > nie widac.

    Problem w tym że nie mówię jakiej branży to dotyczy, więc tak naprawdę
    gość nie wie do jakiej grupy zawodowej ma to skierować. Wiem że sprzedać
    dobry pomysł łatwo...
    > Z kolei jesli Ty sam bylbys tego pewien, to stanalbys na glowie,
    > zaporzyczyl sie i uruchomil swoje witryny w sposob nie wymagajacy
    > stalego dzielenia sie ze wspolnikiem - jakos tak nie robisz, czyli
    > jednak do konca nie jestes przekonany do sukcesu i usilujesz przerzucic
    > ryzyko na wykonawcow. szukalbys kredytu a nie wspolnikow (ewentualnie
    > uwzglednialbys opcje wspolnika z gotowka, ktory pomoze sfinansowac
    > serwis).
    > Do 15 000 mozesz brac kredyt bez poreczenia ;)

    fakt że zabiorę się do tego z innej strony. Poprostu zatrudnię kogoś...

    > Sadze, ze masz duza sile przekonywania i w trakcie rozmowy przekonujesz
    > rozmowcow, lecz po powrocie do domu i analizie pomyslu na spokojnie,
    > dochodza do wniosku, ze jest to sprawa wymagajaca duzego zaangazowania
    > bez gwarancji jakiegokolwiek przychodu.

    Nie sądzę żeby to była kwestia siły przekonywania

    > Piszesz, ze masz juz zlecenia na wykonanie jakis stron. Dlaczego nie
    > zlecisz na zasadach umowy o dzielo wykonania tych stron, a ze swojego
    > zysku nie sfinansujesz wykonania swoich "pomyslow". ????

    Tak właśnie zrobię...

  • 22. Data: 2004-06-21 05:34:48
    Od: Sebastian Jedruszczak <j...@o...pl>

    (ciach)

    > Co do zlecenia... Nie jest to wyssane z palca a konkretne zlecenie z
    > określoną ilością odbiorców, więc można oszacować ile miesięcznie się
    > zarobi, jednak wolę podać minimum żeby ewentualna nadwżka była bardzo
    > miłą niespodzianką
    > System jest nieskąplikowany i mówienie tu o miesiącach pisania mija się
    > z celem. Według mnie specjalista zrobi to w tydzień...
    >
    > Podsumowując takie odpoowiedzi jak twoja umacniają mnie w przekonaniu że
    > mam rację...

    Jesli dobrze zrozumiałem to za wykonaną pracę oferujesz "wirtualne"
    pieniądze, którę, będą jeśli serwis się przyjmie - co ty uważasz za pewne.
    Napiszę Ci tak prowadzę od niedawna firmę, więc szukam zleceń, jakoś na
    razie nie ma sytuacji, żebym mógł wybierać, więc praktycznie każda
    współpraca mnie interesuje, ale jeśli twoje warunki wyglądają tak jak
    napisałem wyżej, nie podjąłbym się tego. Bo to co Tobie wydaję sie pewną
    kasą, w rzeczywistości może być kompletną klapą, już nie wnikam w
    branżę. Do tego nie podajesz, żednych szczegółów programiście, żeby Cię
    nie wyrolował, pewnie słusznie, ale jaką on ma pewność, że będzie z tego
    kasa? Twoje wyliczenia? Heh w dzisiajszych czasach to troche za mało,
    przynajmniej dla mnie.

    --
    pozdrawiam
    jondro

  • 23. Data: 2004-06-21 05:41:39
    Od: Sebastian Jedruszczak <j...@o...pl>

    Dodam tylko, że nieodpowiadanie, znikanie i nieodbieranie telefonów,
    jest co najmniej naganne.
    Nie każdy postępuje według zasady:
    "jak nie wiesz jak sie zachować na wszelki wypadek zachowuj się
    przyzwoicie" :]

    --
    pozdrawiam
    jondro

  • 24. Data: 2004-06-21 09:26:05
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    [CIACH]

> [...]
    > wspólnika...
    > Do tego czasu proponuję podpisanie umowy która będzie gwarantować mu

    1. Szukasz wspolnika a nie pracownika. Wybrales zly rynek.
    2. Faktem jest, ze w Polsce rynek freelancerow jest jeszcze w powijakach.
    Moze przydalby sie nam rodzimy www.guru.com albo www.elance.com ?
    3. Moze przyczyna tkwi w samym tobie ? Tak sobie czytam, to co piszesz i
    wniosek mam jeden: Gdybym podpisal z klientem umowe na wykonanie czegos itp.
    itp a nastepnie w trakcie jej wykonywania zadzwonil by do mnie inwestor i
    powiedzial do mnie "Sluchaj TAKI LOLO, wchodzisz w biznes ?' To bez slowa
    wsiadl bym w auto i obil mojemu inwestorowi morde. Jak jest, nie wiem i nie
    wnikam.

    KONKLUZJA:
    Zarowno pracodawcy, jak i poszukujacy pracy (szczegolnie w robotach
    projektowych na zlecenie) musza wreszcie dorobic sie uczciwego rynku
    freelancerskiego w Polsce. Takiego rynku, ktory zagwarantuje prawa zarowno
    inwestorow jak i wykonawcow.
    Przypuszczam ze nie jestem wyjatkiem w branzy, bo na 10 wykonanych projektow
    (zlapanych w necie) conajmniej 6-7 wymaga pozniej ostrego blagania inwestora
    o kase. A jak wolam zaliczke to 60-70% od razu daje sobie siana.
    Kazdy kij dwa konce ma :))

    Tomek

  • 25. Data: 2004-06-21 09:39:43
    Temat: Re: Ogolna uwaga do watku
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

    LUDZIE :))

    Troche milosierdzia. TNIJCIE TE POSTY TROCHE BARDZIEJ BO MI SIE NET POPSUJE
    :)))

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 26. Data: 2004-06-21 11:25:43
    Od: "Beata" <b...@w...mm.pl>

    jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze :)

  • 27. Data: 2004-06-23 16:41:54
    Od: "Isztar" <a...@o...pl>

    > Taki naiwny to ja nie jestem...Mówię co trzeba zrobić ale nie dla kogo i
    > dokładnie w jakiej branży...ale żeby tak było to jeszcze pół biedy.
    > Fakt jeden dostał intratną propozycję, wyjechał do wawy ale inni
    > niestety bąki zbijają i nie bardzo chce im się robić...

    ehh gdybym znala php i sql lepiej niz teraz to bym nei odmowila;) hehe

  • 28. Data: 2004-06-23 17:34:24
    Od: " " <e...@N...gazeta.pl>

    Krzysztof Bukowski <v...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Tak się zastanawiam dlaczego ktoś podejmuje się zadania po czym zaczyna
    > mnie traktować jakby był mi winien pieniądze.

    /cut cut!/
    Zamiast kombinować, zapłać im za wykonanie konkretnej pracy według stawek
    rynkowych i tyle. To naprawdę jest najlepszy sposób na ruszenie z miejsca.
    Umowa o dziełko, stawka czas wykonania pracy i na pewno znajdziesz chętnych.
    Bez pitolenia o dalszych zyskach i perspektywach. To naprawdę nikogo nie
    obchodzi. A pewna forsa za wykonanie pracy - jak najbardziej.

  • 29. Data: 2004-06-23 22:54:47
    Od: "krio" <k...@w...pl>

    A może nie potrafisz określić konkretnie co ma być zrobione ?
    A może nie ustaliłeś wymagań funkcjonalnych dla przyszłej aplikacji ?
    A może nie umiesz opisać słownie ale w sposób jednoznaczny każdego z
    przypadków użycia ?
    A może nie wiesz jak ma wyglądać szata graficzna twojego systemu ?
    A może nie określiłeś jeszcze wielu istotnych rzeczy ?

    Takich pytań mogę tu pisać setki. A jeszcze jedno pytanie. Czy za te 2000
    zł. ten fachowiec ma wykonać również projekt tego przedsięwzięcia ???? Bo
    jeśli tylko implementacja to jeszcze, jeszcze. Ale jeśli to miałaby byc
    tylko implementacja to zakładam oczywiście, że odpowiedziałeś sobie na
    powyższe pytania oraz na wiele innych, które znajdziesz w lekturze o
    INZYNIERII OPROGRAMOWANIA

    Krio
    Gitara jest najwierniejszą kochanką.

  • 30. Data: 2004-06-24 07:34:25
    Od: "chinol" <p...@o...pl>

> [...]
    > A może nie wiesz jak ma wyglądać szata graficzna twojego systemu ?
    > A może nie określiłeś jeszcze wielu istotnych rzeczy ?

    [CUT]

    Tu akurat sie z toba nie zgodze. Inwestor nie musi wiedziec co konkretnie ma
    byc zrobione. Nie musi znac pojeec "Przypadki uzycia" "wymagania
    funkcjonalne". Inwestor wie co chce, ale on nie jest inzynierem informacji.
    Zadaniem projektatna jest ustalenie tych rzeczy razem z inwestorem. To na
    projektancie lezy odpowiedzialnosc za to, aby wymagania funkcjonalne byly
    kompletne. Po to siedzi z nim przy piwie i omawia wszystkie aspekty
    projektu. Po to przygotowywuje sobie wczesniej pytania, jakie ma zadac
    inwestorowi, zeby wyciagnac z niego te wszystkie dane. Mowi sie, ze 50%
    projektow upada przez 'bad requirements' - i niestety to jest blad ludzi od
    projektowania (zbyt luzne podejscie do tematu i zbytnie zaufanie w wiedze i
    swiadomosc inwestora). Projektant czy koder pelni role podrzedna w stosunku
    do inwestora.
    Przyklad: system informatyczny w ZUS : kto ponosi wine za zle przeprowadzony
    proces ustalania wymagan systemu ?
    Istnieje grubo ponad 300 oficjalnych standardow dotyczacych procesu
    projektowania, tworzenia, wdrazania, konserwacji i rozwoju aplikacji. Zaden
    nie przewiduje, aby inwestor przeprowadzal proces ustalania wymagan, czy
    tworzenia use case.

    To co napisalem, nie zmienia mojego zdania na temat Pana - tworcy watku.
    Dalej uwazam, ze temu Panu myla sie priorytety (poprzez wypowiedzi typu -
    lolo itp). Pisze to po to, aby uswiadomic wielu tworcom IT, ze sypanie sie
    projektu nie zawsze wynika z ulomnosci i glupkowatosci sponsora calej
    imprezy.

    Pozdrawiam
    Tomek