PracaGrupypl.praca.dyskusje › obliczenie urlopu

  • 1. Data: 2004-06-19 08:54:29
    Temat: obliczenie urlopu
    Od: "krogulec" <k...@p...fm>

    Witam,
    przypuszczam ze temat ten byl juz przerabiany, ale nic nie moge na ten temat
    zanlezc, tak zeby to bylo z całą pewnością, wiec bardzo prosze o odpowiedz.
    Jak to jest z wliczeniem sobot i niedziel do dni przysługujacego mi urlopu,
    jezeli chce wziac nieprzerwanie 3 tygodnie urlopu? czy pracodawca ma mi to
    policzyc jako 15 dni urkopu jezeli firma nigdy nie pracuje w sobote i
    niedziele, czy wliczy mi te soboty i niedziele i wymiar wykorzystanego
    urlopu zwiekszy sie do 19???
    I jeszcze jedno, czy w zwiazku ze zmianami jakie bylly po 1 maja istnieje
    jeszcze cos takiego jak urlop proporcjonalny, np jak pracuje od 1 kwietnia
    to wiem że po miesiacu przysluguje mi juz 1/12 tego co bedzie przysługiwac
    po roku, ale czy to oznacza ze do grudnia przysługuje mi 20, czy 20/12*9 w
    przypadku okresu pracy krótszego niż 10 lat, czyli tak jak bylo do tej pory?
    Pozdrawiam
    Krogulec

  • 2. Data: 2004-06-19 10:51:41
    Temat: Re: obliczenie urlopu
    Od: "gromax" <g...@g...pl>

    podpowiedź - Kodeks Pracy, rozdziały poświęcone urlopom. znajdziesz na
    każdym portalu firm HRoeych.
    W skrócie ci odpowiadając - urlop masz za każdy przepracowany miesiąc w
    wysokości 1/12 podstawy (20, 26 dni)
    czas urlopu - zależny od czasu pracy. Tzn jeżeli pracujesz w brygadach
    zmianowych to masz odpowiednią ilość zmian wolnych, jeżeli pracujesz w
    firmie mającej jedną zmianę i pracującą 5 dni w tygodniu (bez sobót i
    niedziel) to w ramach urlopu masz wolne dni pracy i tylko te obliczasz do
    wykorzystanego urlopu.
    Przykład - w tygodniu środa i piątek są dniami ustawowo wolnymi. Bierzesz
    urlop poniedziałek, wtorek, czwartek (3 dni) i de facto wolne masz 9 dni (od
    soboty do następnej niedzieli)

    pozdrawiam
    gromax