PracaGrupypl.praca.dyskusje › Bezrobocia nie ma ?

  • 1. Data: 2005-09-29 07:54:29
    Temat: Bezrobocia nie ma ?
    Od: Matrix <m...@x...com>

    http://wiadomosci.onet.pl/1251028,2677,kioskart.html

    ciekawe co o tym myslicie
    dla mnie to kolejna demagogia

    Pozdrawiam

    M A T R I X

  • 2. Data: 2005-09-29 08:06:36
    Temat: Re: Bezrobocia nie ma ?
    Od: "Maciek Sobczyk" <m_sobczyk@spamu_ci_u_nas_dostatek.op.pl>

    Użytkownik "Matrix" <m...@x...com> napisał w wiadomości
    news:dhg6hv$4lr$1@dami.news.tkdami.net...
    > http://wiadomosci.onet.pl/1251028,2677,kioskart.html
    >
    > ciekawe co o tym myslicie
    > dla mnie to kolejna demagogia

    A dla mnie to w dużej mierze prawda. Bezrobocie jest dla wielu wygodne - nie
    trzeba pracować, ma się darmową opiekę lekarską, minimum socjalne zapewnią
    różnorakie fuchy.

    pozdr.
    m.

  • 3. Data: 2005-09-29 08:14:25
    Od: "Piotr" <p...@g...pl>

    Matrix <m...@x...com> napisał(a):

    > http://wiadomosci.onet.pl/1251028,2677,kioskart.html
    >
    > ciekawe co o tym myslicie
    > dla mnie to kolejna demagogia

    Choć dziennikarze jak zwykle wyolbrzymiają to sporo w tym prawdy. Szara strefa
    w niektórych branżach jest naprawdę duża i tak naprawdę rzeczywiste bezrobocie
    jest o kilka procent niższe. Choć z drugiej strony, gdyby ktoś wpadł na pomysł
    i próbował wymusić zatrudnienie tych ludzi na etatach przy obecnie
    obowiązujących przepisach to i tak staliby się bezrobotnymi.

    pozdrawiam
    Piotr

  • 4. Data: 2005-09-29 08:18:27
    Od: Tomasz Płókarz <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>

    Dnia 29-09-2005 o 10:14:25 Piotr <p...@g...pl> napisał:

> [...]
    > i próbował wymusić zatrudnienie tych ludzi na etatach przy obecnie
    > obowiązujących przepisach to i tak staliby się bezrobotnymi.

    A z trzeciej strony, lista lewych rencistów na stałych zasiłkach dla
    bezrobotnych, zwanych rentami, przewyższa długością liczbę
    zarejestrowanych bezrobotnych.

    --
    The man who doesn't read good books has no advantage over the man who
    can't read them.

  • 5. Data: 2005-09-29 08:42:26
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "Tomasz Płókarz" <t...@x...xn--p-ela.hahahaha.>
    napisał w wiadomości news:op.sxuuo1uofrn0ri@donkichot...

    > A z trzeciej strony, lista lewych rencistów na stałych zasiłkach dla
    > bezrobotnych, zwanych rentami, przewyższa długością liczbę
    > zarejestrowanych bezrobotnych.

    W tym artykule jest jedna sensowna propozycja - rozdzielic ubezpieczenie
    zdrowotne od bycia zarejestrowanym w UP. Bo w sumie mamy tak, ze kazdy
    pracujacy ubezpieczony jest, a kazdy niepracujacy moze sie bezplatnie
    zarejestrowac w UP i miec za darmo to ubezpieczenie i wiele osob rejestruje
    sie chcac ubezpieczenia, a nie pracy. Jest wiec ono dostepne dla kazdego i
    mozna by otrzymywac swiadczenia za okazaniem dowodu osobistego(w przypadku
    obcokrajowcow innego dokumentu potwierdzajacego prawo do pobytu zwiazanego z
    mozliwoscia korzystania ze swiadczen panstwa), co by na to samo dla panstwa
    wyszlo, a odebralo koszty obslugi przez UP tych, ktorzy tam sie zjawiaja
    tylko po ubezpieczenie. W ogole zastanawiam sie, czemu to polaczono - czyzby
    panstwu zalezalo na sciagnieciu do UP jak najwiekszej ilosci osob, ktore sie
    zarejestruja jako bezrobotni niezaleznie od tego, czy faktycznie sa
    poszukujacymi pracy i chcacymi ja podjac? Przeciez to sztucznie zawyza
    statystyki, ktore kazdy rzad chcialby miec nizsze. Moze ja pomijam jakis
    wazny element w tej konstrukcji i ktos mi wytlumaczy sens tego polaczenia
    ubezpieczenia z UP?

    I.

  • 6. Data: 2005-09-29 09:19:34
    Od: "mirro" <b...@g...pl>

    > ciekawe co o tym myslicie
    > dla mnie to kolejna demagogia

    Mieszkam w Gdansku, gdzie dzialaja stocznie. W stoczniach zawsze jest praca
    dla spawaczy czy monterow (kilkaset miejsc pracy czasami nawet okolo
    tysiaca - zalezy od zamowien). Pensje sa na poziomie srednich krajowych, ale
    chetnych nie ma. Ba! Oferuje sie nawet szkolenia dla chetnych. Akurat te
    zawody sa ciezkie i trzeba sie naprawde napracowac. Chyba to odstrasza
    bezobotnych.

    Moj tesciu ma frme, ktora wytwarza rozne urzadzenia okretowe na nasz rynek
    lub na eksport. I ciagle potrzebuje fachowcow, przede wszystkim moneterow.
    Tez nie moze znalezc chetnych za calkiem godziwe pieniadze.

    Inna sprawa to rzemieslnicy. Kiedys chcielismy zamowic meble do pokoju. Na
    kilka umowionych spotkan NIKT nie przyszedl, wiec kupilismy gotowe meble.
    Teraz szukamy dekarzy. Tez problem. Co zajeci, tamci nie robia takich rzeczy
    itp itd. Wiata na samochod? Tez bez szczescia. Hydraulik? Temu za daleko,
    ten nie robi "drobnicy" itp itd.
    Gdyby niektorzy bezrobotni zaczeli prowadzic dzialalnosc np: stolarska i to
    nawet na czarno to sadze, ze jezeli pracowaliby uczciwie, to mogliby
    zarabiac duzo pieniedzy. Przeciez w rzemiosle bardzo licza si ie
    rekomendacje. Ja najpierw wypytuje znajomych o jakies namiary na
    rzemieslnikow. I przewaznie slysze: "Mialem faceta z ...., ale nie polecam"

    Daje sobie sprawe, ze czesc osob naprawde nie moze znalezc pracy,
    szczegolnie na wsiach czy malych miasteczkach, ale z drugiej strony sa
    zawody, w ktorych pracy nie chce sie nikt podjac, "bo za ciezko", "placa za
    malo" itp itd

    Mirro

  • 7. Data: 2005-09-29 09:46:16
    Od: "Immona" <c...@n...googlemailu>

    Użytkownik "mirro" <b...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > te zawody sa ciezkie i trzeba sie naprawde napracowac. Chyba to odstrasza

    Nie. W tym przypadku polscy pracodawcy nie wytrzymuja konkurencji z
    zachodnimi. Wiekszosc polskich monterow i spawaczy - wliczajac w to osoby,
    ktore byly chetne przejsc szkolenie - pracuje za granica i ich niedobor jest
    zjawiskiem powszechnym, nawet do pracy za granice za 2 czy 3 srednie krajowe
    zaczyna ich byc ciezko znalezc. Zachod jest nimi zachwycony, bo jak
    zaczynaja zarabiac te 6 czy 7 tys. miesiecznie na reke, to wiele polskich
    wad narodowych cudownie znika. Jakby zaproponowano im 7 tys. netto, to by
    sie chetni znalezli. I to nie dlatego, ze tacy rozpuszczeni sa, tylko
    dlatego, ze tak wyglada w tej chwili podaz i popyt i tak sie cena
    uksztaltowala.

    I.

  • 8. Data: 2005-09-29 10:09:37
    Od: S <s...@o...pl>

    Matrix wrote:

    > http://wiadomosci.onet.pl/1251028,2677,kioskart.html
    >
    > ciekawe co o tym myslicie
    > dla mnie to kolejna demagogia

    ale takie rzeczy wlicza się we wskaźniki bezrobocia *wszędzie* na świecie!

    gdyby odliczyć szarą strefę w Niemczech czy we Francji to też bezrobocie
    byłoby tam mniejsze o połowę!

    więc takie przedwyborcze *MANIPULACJE* danymi, że "faktyczne bezrobocie" w
    Polsce jest "faktycznie mniejsze" to szczyt *bezczelności* !!

    wskaźniki bezrobocia na całym świecie oblicza się według takich samych
    standardowych reguł i procedur
    i tu, żeby nie wiem jak kto "kombinował" to i tak nie ugra dla siebie tak
    wątpliwego argumentu odnośnie odpowiedzialności za politykę gospodarczą
    minionych lat :P

  • 9. Data: 2005-09-29 10:22:23
    Od: S <s...@o...pl>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > A dla mnie to w dużej mierze prawda. Bezrobocie jest dla wielu wygodne -

    Może się zajmij jak wygodne bezrobocie jest w Niemczech !!

    W Niemczech zasiłek dla bezrobotnego jest nieporównywalnie wyższy
    (względnie) i jest *BEZTERMINOWY* !!

    > nie trzeba pracować,

    to jest raczej przyczyną *depresji* a nie przyczynkiem do zadowolenia

    > ma się darmową opiekę lekarską,

    taa, lepiej *zabrać* opiekę zdrowotną dla 1/3 społeczeństwa ?!

    KTO POTEM POSPRZĄTA TAKIE *BARBARZYŃSKIE* ZANIEDBANIA ?!!

    ...to pasmo tragedii niewinnych dzieci bezrobotnych rodziców, czy katastrofę
    w sytuacji epidemiologiczej kraju?

    FACET - IDŹ NA *DRZEWO* !!

    > minimum socjalne zapewnią różnorakie fuchy.

    czy może takie jak ta ostatnia afera z "na czarno" zatrudnionymi przy
    produkcji elementów do elektrowni wiatrowych?
    XIX wieczny *WYZYSK*
    zero BHP czy jakichkolwiekj zabezpieczeń znanych z cywilizowanego świata?

    to chyba bezrobocie jest wygodne ale dla nieuczciwych "pracodawców"
    dla których bycie kryminalistą to żaden problem !!

  • 10. Data: 2005-09-29 10:23:07
    Od: S <s...@o...pl>

    Tomasz Płókarz wrote:

    > Bzdet.