PracaGrupypl.praca.dyskusje › BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU

  • 131. Data: 2007-05-22 21:13:08
    Temat: Re: BEZPRAWNE sugestie co do WIEKU
    Od: kender <n...@w...pl>

    Sheer wrote:

    > taką jak był Apartheid w Republice Południowej Afryki?

    Oj.
    Bzdury gadasz od poczatku... ale teraz przeginasz.
    Apartheid nie był "gospodarką wolnorynkową". W ogole on z gospodarka
    tyle mial wspolnego, co kotlet mielony ze skwarkami.
    Poczytaj sobie (http://pl.wikipedia.org/wiki/Apartheid). Potem poczytaj
    jeszcze raz. I jeszcze. Az zrozumiesz. Choc wiem, ze umiejetnosc
    czytania ze zrozumieniem zanika... Moze dla Ciebie nie jest jeszcze za
    pozno.

    pzdr
    Kender

  • 132. Data: 2007-05-22 22:39:19
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    > Ale to pracownik wymusza na pracodawcy nieuczciwość. Uczciwie to można
    > powiedzieć, że pracodawca chce zarobić jak najwięcej za wszelką cenę,
    > tylko że cele pracownika są z natury inne, niż cele pracodawcy, w

    Obydwaj mają ten sam cel.
    Jeden i drugi chcieliby jak najwięcej zarobić, tylko w inny sposób.

  • 133. Data: 2007-05-23 05:42:23
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    Sheer wrote:

    > niby dlaczego?

    Bo czułby się niezręcznie wydając polecenia komuś w wieku swoich
    rodziców, a i ten ktoś mógłby nie czuć się w takiej sytuacji komfortowo.

    > dlatego, że będzie się bał że jednak, zwłaszcza z tego kierowniczego
    > stanowiska, ta osoba starsza wcześniej czy później go wygryzie gdyż
    > okaże się bardziej predystynowana do pełnienia funkcji?

    Bynajmniej. To jest daleko idąca nadinterpretacja.
    Niezręczność takiej sytuacji ma więcej wspólnego z naszymi normami
    dobrego wychowania niż obawianiem się wygryzienia.

    > doświadczenie życiowe tutaj daje przewagę, czyż nie?

    Niekoniecznie. Równie dobrze może być obciążeniem.

    --
    Marek "Barbidu" Barbaszyński
    ---- The signature has been optimized away

  • 134. Data: 2007-05-23 09:22:57
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sheer napisał(a):

    > niby dlaczego?

    Bo może być wychowany w szacunku dla starszych osób.

    > dlatego, że będzie się bał że jednak, zwłaszcza z tego kierowniczego
    > stanowiska, ta osoba starsza wcześniej czy później go wygryzie gdyż okaże
    > się bardziej predystynowana do pełnienia funkcji?

    A kręć swoje teorie spiskowe, kręć. Jak Cię to uszczęśliwia.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 135. Data: 2007-05-23 09:25:36
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    camel napisał(a):

> [...]
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Nie. Po prostu nie przeczytałeś postu :)

    Owszem. Przeczytałem.
    Dalej twierdzę, że porównujemy dwie różne rzeczy. :)

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 136. Data: 2007-05-23 09:34:59
    Od: Wojciech Bańcer <p...@p...pl>

    Sheer napisał(a):

    [...]

    > to znaczy, że chodzi o coś nieuczciwego, o *WYZYSK* !!!

    Paranoje i teorie spisku -> pierwsze piętro, drugie drzwi na prawo.
    *knock*, *knock*. Obejrzyj napierw realia rynkowe zawodu o którym
    dyskutujemy (projektanci, programiści, branża IT), a potem wygłaszaj
    swoje teorie.

    Pracodawca, który nie będzie dbał o pracowników IT przy obecnej sytuacji
    rynkowej, po prostu nowych nie znajdzie. Więc nie ciągnij smętnych teorii,
    które niewiele z rzeczywistością mają wspólnego.

    Ludzie starsi znakomicie się nadają na projektantów, na kierowników
    projektów itd. Właśnie ze względu na doświadczenie. Na cholerę oni mają być
    zatrudniani na niskich, roboczych stanowiskach, gdzie dostajesz karteczkę
    z nazwą metody, danymi we/wy i ciałem metody do wypełnienia? Na takim
    stanowisku sprawdzą się młodzi, bo przy okazji się czegoś nauczą.

    Więc weź porządnie przejrzyj ogłoszenia. Bo jakoś przez ten okres jak
    moderowałem ppo, to ja widziałem dziesiątki ogłoszeń, gdzie szukali ludzi
    *z doświadczeniem* i nie patrzyli na wiek.

    --
    Wojciech 'Proteus' Bańcer
    p...@p...pl

  • 137. Data: 2007-05-23 12:24:59
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Jacek5 <j...@i...pl> napisał(a):

    > Czy nie żal by Tobie było powiedzieć wybitnemu pracownikowi 'papa', w
    > przypadku gdyby powstał konflikt między nim, a resztą grupy?

    Zależy od charakteru konfliktu. Ale generalnie, ponieważ jeden freak może
    bardzo skutecznie rozwalić dobrą atmosferę w zespole, na którą pracowało się
    latami - nie byłoby mi żal.

    --
    JoP

  • 138. Data: 2007-05-24 07:42:41
    Od: "Jacek5" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > bardzo skutecznie rozwalić dobrą atmosferę w zespole, na którą pracowało

    Jeśli o konflikty personalne chodzi, to przeważnie bywa tak, że prawda leży
    po środku.
    Ludzie po prostu wzajemnie nie są skłonni do kompromisu, do
    ustępstw...różnice charakterów itp..
    Nie oznacza to wcale, że grupa jest 'cool' a wybitny odszczepieniec jest
    'be'.

    A może by tak rozbić 'miłą' grupę, wymieniając jeden trybik?
    Zwalniamy jedną osobę z paczki, tzw 'cool gościa', który jest duszą całego
    towarzystwa, nieformalnym przewodnikiem grupy i najprawdopodobniej
    prowodyrem konfliktu.
    Zastępujemy go nową osobą, co nie ma kluczowego znaczenia dla jakości
    projektu.
    Owszem, na początku w grupie panuje żal po utracie kolegi, ale szybko
    zapominają.
    Klimat w grupie poprawia się, i przy okazji może nawet nastapić zbliżenie ze
    skóconym pracownikiem.
    Właśnie poprzez wprowadzenie kogoś nowego, kto ma inne, świeże spojrzenie na
    firmę, na kolegów.

    No i w ten sposób załatwiliśmy sprawę pozytywnie.
    W zespole panuje miła i przyjazna atmosfera...hihi

  • 139. Data: 2007-05-24 10:32:42
    Od: Marek Barbaszyński <m...@i...com.pl>

    Jacek5 wrote:
> [...]
    > ustępstw...różnice charakterów itp..
    > Nie oznacza to wcale, że grupa jest 'cool' a wybitny odszczepieniec

    Nie oznacza też, że jest odwrotnie.

> [...]
    > całego towarzystwa, nieformalnym przewodnikiem grupy i
    > najprawdopodobniej prowodyrem konfliktu.

    A dlaczego zakładasz, że ktoś taki w ogóle jest? Skąd Ci się wziął
    jakiś prowodyr konfliktu i dusza towarzystwa? Do tego, by grupa
    nie znosiła kogoś, żaden prowodyr nie jest potrzebny.

    > Zastępujemy go nową osobą, co nie ma kluczowego znaczenia dla jakości
    > projektu.

    Tylko gdy wymieniamy osobę i tak mało znaczącą dla projektu.

    > Owszem, na początku w grupie panuje żal po utracie kolegi, ale szybko
    > zapominają.
    > Klimat w grupie poprawia się, i przy okazji może nawet nastapić
    > zbliżenie ze skóconym pracownikiem.

    A dlaczego miałby się poprawić?

    > Właśnie poprzez wprowadzenie kogoś nowego, kto ma inne, świeże
    > spojrzenie na firmę, na kolegów.
    >
    > No i w ten sposób załatwiliśmy sprawę pozytywnie.
    > W zespole panuje miła i przyjazna atmosfera...hihi

    Życzeniowe myślenie, ot co.

  • 140. Data: 2007-05-24 10:51:40
    Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl>

    Jacek5 <j...@i...pl> napisał(a):

> [...]
    > ustępstw...różnice charakterów itp..
    > Nie oznacza to wcale, że grupa jest 'cool' a wybitny odszczepieniec jest

    Ale to nie ma żadnego znaczenia, kto ma rację. Jeśli grupa dotąd świetnie
    funcjonowała w pracy, a po pojawieniu się kogoś maszynka zaczęła zgrzytać, to
    naprawdę nie ma znaczenia, kto ma "rację". Ogólnie: jeśli zespół jest w pracy
    świetnie zgrany i dostarcza produkt wysokiej jakości, to nie ma znaczenia,
    czy tak jest, bo wszyscy się lubią i chodzą ze sobą na piwo po pracy, czy
    uprawiają Gruppensex na kserokopiarce, czy też z dowolnego innego powodu.

> [...]
    > Zwalniamy jedną osobę z paczki, tzw 'cool gościa', który jest duszą całego
    > towarzystwa, nieformalnym przewodnikiem grupy i najprawdopodobniej

    A czemu zakładasz, że taka osoba w ogóle istnieje? W znanych mi przypadkach
    grupa odrzucała nowego w całości i nie był do tego potrzebny żaden prowodyr.

    > Zastępujemy go nową osobą, co nie ma kluczowego znaczenia dla jakości
    > projektu.
    > Owszem, na początku w grupie panuje żal po utracie kolegi, ale szybko
    > zapominają.

    Nie zapominają. W tempie przyspieszonym zaczynają spierniczać do innej pracy,
    uznawszy (całkowicie słusznie), że nie będą siedzieć gdzieś, gdzie w imię
    eksperymentowania z jakimiś idiotycznymi socjotechnikami naraża się na szwank
    to, co dla firmy najważniejsze - czyli dobre wyniki.

    --
    JoP