PracaGrupypl.praca.dyskusje › Awans i .... problemy

  • 1. Data: 2007-05-16 16:49:45
    Temat: Awans i .... problemy
    Od: PZ <p...@m...com>

    Witam

    Pracuje w firmie zajmujacej sie interacja w IT. Mam szanse na awans,
    konkretnie do dzialu sprzedazy. W tej chcwili pracuje we wdrozeniach i
    serwisie(tego robie raczej malo). Zarzadzam tez prostymi projektami.
    Zarabiam srednio. Mam profesionalne Certy Cisco oraz prince2 i jestem na
    ukonczeniu studiow podyplomowych.

    Dodatkowo sytuacja jest taka, ze Zarzad zaproponowal tez awans koledze z
    dzialu. Wedlug "famy" dzial handlowy woli mnie, ale jak bedzie tego nikt
    nie wie. Wstepnie zaproponowano mi premie handlowa, ale jest ona
    niewiele wyzsza i mniej pewna od premii wdrozeniowej, ktora mam teraz.

    Mialem jedna rozmowe z zarzadem, bez wiekszych konkretow.

    Chcialbym przejsc do dzialu handlowego, bo praca ciekawsza, ale...

    Powiem szczerze, ze chcialbym zarabiac co najmniej dwa razy tyle co
    teraz. Niezaleznie od faktu awansu probuje negocjowac pensje.

    Co sadzicie:

    1. powiedziec, ze chce sie podwyzke 100%? - jestem bliski temu
    2. powiedziec, ze podwyzka rzedu 30% nie gwarantuje, ze popracuje dluzej
    niz 3 miesiace?
    3. Wspolzawodnik powiedzial, ze... wybiora tanszego:)???????
    4. I ogolnie co sadzicie?

    Szczegolnie licze na odpowiedzi specow od HR.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 2. Data: 2007-05-16 17:40:25
    Temat: Re: Awans i .... problemy
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 16 May 2007 18:49:45 +0200, PZ napisał(a):

    > 4. I ogolnie co sadzicie?

    Kiedys w jakiejs gazecie napisali, ze najlepszym sposobem na podwyzke jest
    zmiana pracy. Z malych obserwacji wynika, ze faktycznie tak jest :)

    Zreszta jesli juz masz konkretna propozycje z innej firmy, to duzo latwiej
    jest negocjowac z szefostwem w obecnej.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 3. Data: 2007-05-16 18:11:43
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    PZ napisał(a):
> [...]
    > niz 3 miesiace?
    > 3. Wspolzawodnik powiedzial, ze... wybiora tanszego:)???????
    IMO masz niską pozycję negocjacyjną. Zarząd ma alternatywę - Twojego
    kolegę. Jeśli wybierzesz 1, prawdopododnie wybiorą kolegę. 2 to
    klasyczne negocjacyjne fait accompli - wóz albo przewóz. Możliwe, że
    osiągniesz przewóz w postaci pomijania Ciebie w przyszłych planach
    (cokolwiek to znaczy i z czymkolwiek, od ewentualnych awansów po
    zwolnienie, się wiąże). 3 nie jest argumentem. Jest dopiero wstępem do
    ekwilibrystycznej argumentacji.
    Pozornie masz pozycję niską, ale być może masz bardzo wysoką. To zależy
    od tego, czym na tle drugiego pretendenta się wyróżniasz i na ile te
    wyróżniające cechy są istotne dla zarządu. Bo przyczyny, dzięki którym
    dzial handlowy woli Ciebie, mogą lecz nie muszą być istotne dla zarządu.

    Pozdrawiam
    Maciek

    --
    Kochana Mary!
    XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

  • 4. Data: 2007-05-16 19:03:23
    Od: PZ <p...@m...com>

    Maciek Sobczyk wrote:
> [...]
    > osi?gniesz przewóz w postaci pomijania Ciebie w przysz^(3)ych planach
    > (cokolwiek to znaczy i z czymkolwiek, od ewentualnych awansów po
    > zwolnienie, sie^ wi??e). 3 nie jest argumentem. Jest dopiero wste^pem do
    > ekwilibrystycznej argumentacji.
    > Pozornie masz pozycje^ nisk?, ale by? mo?e masz bardzo wysok?. To zale?y
    > od tego, czym na tle drugiego pretendenta sie^ wyró?niasz i na ile te
    > wyró?niaj?ce cechy s? istotne dla zarz?du. Bo przyczyny, dzie^ki którym
    > dzial handlowy woli Ciebie, mog? lecz nie musz? by? istotne dla zarz?du.

    Dzieki juz, ale jeszcze bym Cie poprosil o uzupelnienie.

    Wiec tak:

    Troche nerwow sobie naszerpalem, zeby ulozyc sie z jednym klientem. To
    zauwaza dzial handlowy i docenia. Kilka calkiem udanych wdrozen - chyba
    na moja korzysc.

    Konkurent - nie chcialbym, zeby paszkwil wyszedl, bo to nie o to chodzi.
    Certy ma, ale mniej atrakcyjne dla zarzadu gdyz nie z wiadach
    technologii w firmie - wg mnie, moge nie wiedziec wszystkiego. (ja np
    jestem potrzebny do utrzymywania poziomu partnerstwa z dostawca, ale w
    malej czesci - marketingowej, choc zainteresowanie klientow jest). Nie
    ma Prince i studiow podyplomowych. Ma za to dluzszy staz w firmie - duzo.

    Prosze o jeszcze jedna odpowiedz jesli mozna. generalnie chyba pytanie
    brzmi:

    Jak awansowac i dostac podwyzke taka 100% najlepiej;) Oswiadczenie woli
    w tej chwili po prawdzie tez jest mi nie wygodne z kilku wzgledow.

    Pozdrawiam
    Przemek

  • 5. Data: 2007-05-16 19:45:37
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    PZ napisał(a):
    > Wiec tak:
    >
    > Troche nerwow sobie naszerpalem, zeby ulozyc sie z jednym klientem. To
    > zauwaza dzial handlowy i docenia. Kilka calkiem udanych wdrozen - chyba
    > na moja korzysc.
    Przemku, Twoje osiągnięcia zawsze warto przytoczyć w rozmowie. Najlepiej
    wtedy, gdy uczestniczy w niej ktoś z działu handlowego. W ten sposób
    zyskujesz sprzymierzeńca, który je potwierdza. Ale wciąż najistotniejsze
    jest to, co jest najważniejsze dla zarządu. To są kluczowe kwestie dla
    powodzenia Twojej podwyżki. I to są też argumenty, których powinieneś
    używać w rozmowie z zarządem. Do kolegi podczas rozmowy IMO nie
    powinieneś się porównywać, bo tłem rozmowy powinny być wymagane
    umiejętności (czyli Twoja wartość) a nie różnica pomiędzy Tobą a kolegą
    (czyli deficyty kumpla).

> [...]
    > malej czesci - marketingowej, choc zainteresowanie klientow jest). Nie
    > ma Prince i studiow podyplomowych. Ma za to dluzszy staz w firmie - duzo.
    A czy ten staż przemawia na jego korzyść? Bo można rozumieć go dwojako -
    ma długi staż, więc będzie się sprawdzał na nowym stanowisku, bo np. zna
    dobrze swoją firmę. Albo: ma długi staż, ale do tej pory nie było planów
    awansowania go do działu handlowego. Więc może wcale tak bardzo się tam
    nie nadaje?

    > Prosze o jeszcze jedna odpowiedz jesli mozna. generalnie chyba pytanie
    > brzmi:
    >
    > Jak awansowac i dostac podwyzke taka 100% najlepiej;)
    A z jakiej kwoty? :) Bo im ona wyższa, tym trudniej dostać 100% więcej.
    Zresztą wątpię, byś dostał 100% podwyżki. Ale możesz zacząć rozmowę o
    podwyżce od dużej kwoty i jeśli zarząd zechce negocjować, schodzić
    niżej. W ten sposób masz większe szanse na lepszą podwyżkę.

    Pozdrawiam
    Maciek

  • 6. Data: 2007-05-16 19:58:00
    Od: PZ <p...@m...com>

    Maciek Sobczyk wrote:

    > A z jakiej kwoty? :) Bo im ona wy?sza, tym trudniej dosta? 100% wie^cej.
    > Zreszt? w?tpie^, by? dosta^(3) 100% podwy?ki. Ale mo?esz zacz?? rozmowe^ o
    > podwy?ce od du?ej kwoty i je?li zarz?d zechce negocjowa?, schodzi?
    > ni?ej. W ten sposób masz wie^ksze szanse na lepsz? podwy?ke^.

    Dzieki Macku, jeszcze jedno:)

    kwoty nie podam, bo...

    W sumie to czy jest awansowac z podwyzka zalozmy 30%, przy takiej chyba
    szukalbym we wrzesniu "nowych wyzwan" na miescie. To takie lekkie
    rozbienie zarzadu w balona. Co o tym sadzisz? mowic?

    pozdrawiam
    Przemek

  • 7. Data: 2007-05-16 20:10:25
    Od: Maciek Sobczyk <m...@d...doPLer>

    PZ napisał(a):
    > W sumie to czy jest awansowac z podwyzka zalozmy 30%, przy takiej chyba
    > szukalbym we wrzesniu "nowych wyzwan" na miescie. To takie lekkie
    > rozbienie zarzadu w balona. Co o tym sadzisz? mowic?
    Nie mówić. Masz prawo mieć własne plany zawodowe, odrębne względem
    firmy. Jeśli czujesz, że w ten posób zrobisz zarząd w balona - możesz
    awansu nie przyjąć i rozglądać się za nową pracą.

    Pozdrawiam
    Maciek