PracaGrupypl.praca.dyskusje › Samozatrudnienie

  • 1. Data: 2007-05-15 20:33:19
    Temat: Samozatrudnienie
    Od: "tim" <w...@p...onet.pl>

    Witam,5

    mam kilka pytan odnosnie samozatrudnienia. Nie chce pracowac na etacie i
    mysle o przejsciu na samozatrudnienie. Czy moze ktos mi wyjasnic kwestie
    podatku. Czy bede placil liniowy w wsyokosci 19% czy tez sa jakies progi? I
    jakiego rodzaju wydatki mozna wrzucac w koszty?

    Dzieki za pomoc,
    tomek

  • 2. Data: 2007-05-15 21:06:24
    Temat: Re: Samozatrudnienie
    Od: Jaroslaw Berezowski <j...@p...onet.pl>

    tim napisał(a):
> [...]
    > podatku. Czy bede placil liniowy w wsyokosci 19% czy tez sa jakies
    > progi? I jakiego rodzaju wydatki mozna wrzucac w koszty?
    Jezeli chcesz miec liniowy, nie mozesz swiadczyc uslug bylemu pracodawcy
    w zakresie podobnym do tego z umowy o prace. Najlepiej jakbys znalazl
    kumpla ze stiudiow itp. z odpowiednim PKD, ktory ci to zrefakturuje.
    Wydatki takie ktore uzasadnisz swoim PKD, z ograniczeniami typu VAT za
    paliwo do samochodu.
    Na marginesie, firma zajmujaca sie m.in. instalacjami
    telekomunikacyjnymi tlumaczyla sie przed skarbowka z tego, ze kupila
    elektrycznym przedluzacz _ogrodowy_ :)

    --
    Jaroslaw "Jaros" Berezowski

  • 3. Data: 2007-05-16 09:58:58
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Tue, 15 May 2007 22:33:19 +0200, tim napisał(a):

    > Nie chce pracowac na etacie i mysle o przejsciu na samozatrudnienie.

    To nowa forma zatrudnienia? :P

    > Czy bede placil liniowy w wsyokosci 19% czy tez sa jakies progi?

    Jeżeli będziesz należał do grupy podatników którzy mogą wybrać rodzaj
    opodatkowania w formie "L" - to jak najbardziej :)
    "Progi" są dla zasad ogólnych.

    > I jakiego rodzaju wydatki mozna wrzucac w koszty?

    http://www.google.pl/search?hl=pl&q=koszty+uzyskania
    +przychodu&btnG=Szukaj&lr=lang_pl
    mam nadzieję że pomogłem :D

    --
    Herald

    "Nigdy nie mów nigdy"

  • 4. Data: 2007-05-16 10:01:25
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 16 May 2007 11:58:58 +0200, Herald napisał(a):

    > http://www.google.pl/search?hl=pl&q=koszty+uzyskania
    +przychodu&btnG=Szukaj&lr=lang_pl
    > mam nadzieję że pomogłem :D

    No dobra żeby nie było że jestem ;)