PracaGrupypl.praca.dyskusje › Anglia

  • 1. Data: 2005-11-28 11:14:37
    Temat: Anglia
    Od: "Tomek" <d...@w...pl>

    Witam
    Mam zamiar wyjechać do Anglii, czy ktoś zna jakieś PEWNE biuro czy program z
    którego można wyjechać. I czy te biura są w 100% pewne.
    Czy ewentualnie jechać na własną rękę i tam szukać pracy, noclegu (jednym
    słowem w ciemno). Jeśli jechać w ciemno, to do jakiego miasta proponujecie?
    Pozdrawiam Tomek

  • 2. Data: 2005-11-28 13:26:33
    Temat: Re: Anglia
    Od: "ChrissP." <k...@p...onet.pl>

    "Tomek" <d...@w...pl> wrote in message
> [...]
    > Czy ewentualnie jechać na własną rękę i tam szukać pracy, noclegu (jednym
    > słowem w ciemno). Jeśli jechać w ciemno, to do jakiego miasta

    NIE JEDZ W CIEMNO - chyba, ze masz duzo kasy...

    Na dzien dobry jest problem z mieszkaniem - jak nie masz u kogo sie
    zachaczyc, to sie przygotuj na L20 - L50 za dobe. A jak masz sie gdzie
    zachaczyc, to mozesz probowac, jesli chociaz troche gadasz po angielsku.
    Wtedy mozesz szukac pracy przez ich agencje - ja tak zrobilem i mi sie
    udalo.
    Jednak musisz sie liczyc z pewnym czasem oczekiwania, niektore agencje daja
    propozycje dopiero po ok. 2 tygodniach, a inne szybciej - zalezy jak
    trafisz...

    Co do miejsca - im dalej od Londynu tym lepiej (IMHO).

    Pozdrawiam

    Krzysiek

  • 3. Data: 2005-11-28 14:06:46
    Od: "the_foe" <t...@W...pl>

    Użytkownik "Tomek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ewentualnie jechać na własną rękę i tam szukać pracy, noclegu (jednym
    > słowem w ciemno). Jeśli jechać w ciemno, to do jakiego miasta

    mowia ze Szkocja i Edynburg jest na topie, ale skoro tak mowia to znaczy ze
    za pol roku bedzie bardzo trudno o prace, jak w IRL gdzie srednia szukania
    juz urosla do 4-6 tyg. W szkocji ponoc nie przekracza 2 tyg. Pod warunkiem
    rzecz jasna ze cos umiesz i znasz "komunikatywnie" angielski.
    W ciemno mozna jechac jak sie ma jakies 800 Ł w kieszeni. Prace na
    odleglosc znalezc jednak trudno, chyba ze jestes fachowcem.

  • 4. Data: 2005-11-28 22:56:33
    Od: "WHYSKY" <w...@g...mm.pl>

    a jakie masz kwalifikacje ?
    znam agenjce pewna ktora wysyla ludzi z roznymi specjalizacjami

  • 5. Data: 2005-11-29 09:04:59
    Od: "RT" <c...@v...pl>

    Daj sobie spokój z agencjami. Zdzierają z każdej twojej tygodniówki swoją
    dolę, a i tak pracujesz za najniższą stawkę (zakładam, że nie startujesz do
    firmy, która szuka np inżynierów, ale fizycznych?).
    Istnieje coś takiego jak Jobcenter - taki angielski urząd pracy, gdzie
    rozdają pracę. Są w każdym większym mieście. Masz tam do wyboru od kitchen
    portera po pracę geodetów czy kartografów w brytyjskiej armii.
    Co do pieniążków: w Szkocji stawka za miesiąc jest około 200-250GBP + drugie
    tyle kaucji - czyli minimum 500GBP na mieszkanie. Zimą będziesz potrzebował
    jeszcze np. gaz do piecyków (zdaje się, że 10GBP) na prąd - średnio 10-15GBP
    na miesiąc.
    I nie jechac zimą. ;D
    Przynajmniej do Szkocji.

    Pozdrawiam